Hey alle. Jeg har lige printet en klage ud, som jeg senere i dag har til hensigt at sende i papirform (hvor gammeldags er det lige!) til Google AdWords i sunny California. Klagen er, som Googles support foreskriver den skal være, på engelsk og indeholdende forskellige standard decklarations. Jeg klager over at en konkurrent misbruger vores domæne navn i deres AdWords kampagne. Det skulle da lige passe at vi bruger BOKSEN på at blive relativt kendte, og det andet firma skummer fløden - ulovligt. For det ER ulovligt i Danmark, det er i strid med Markedsføringsloven (vildledende reklame, § 2, stk. 2: 4) ikke skaber forveksling på markedet mellem annoncøren og en konkurrent eller mellem annoncørens og en konkurrents varemærker, firmanavne, andre karakteristiske kendetegn, varer eller tjenesteydelser,. Er der nogen af jer der for nylig har gennemført og sendt en klage til Google AdWords indeholdende deres temmelig omstændige klageformkrav ? Jeg kunne nemlig godt tænke mig at høre om der kommer noget ud af det....sagen er jo prekær fordi Google tjener ret godt på denne åbenlyst ulovlige virksomhed! Hvis jeg får noget ud af klagen, så skal jeg nok i en tråd her på Amino copy paste klageteksten som er på engelsk og indeholder de formkrav der skal til. Der er ingen grund til at andre i samme situation skal sidde og svede med den side af sagen, vel? Så fedt er det altså heller ikke at skrive juridiske dokumenter på engelsk...Men jeg gør ikke teksten tilgængelig for andre før jeg ved om den er blevet godkendt af Google. Der må være mange i samme båd som mig...en hurtig søgning på Trendybaby viser hvor udbredt problemet egentlig er...Faktisk er det andre Aminoer der "misbruger" fx. Trendybabys domæne, har jeg lige konstateret ved en søgning på Google.... Nu kan det jo selvfølgelig være de har fået lov, men... tja, det blandet jeg mig slet slet ikke i, det var bare et hurtigt sammenlignende eksempel. Kh Katinka |
Blandet-landhandel.dk:Jeg klager over at en konkurrent misbruger vores domæne navn i deres AdWords kampagne.
Hej Katinka
Er det blandet landhandel det handler om?, Og skal det forstås sådan at de skriver selve dit domæne i adwordsannoncer eller at de skriver ordene, blandet landhandel?
Hilsen Anders