Den korte version: Har en normal leasing-aftale med nævnte firma 60 mdr á kr 1050,- - samt service / kopipris for samlet kr. 6.500,- pr år. - hvilket inkluderer 500 farve kopier pr måned, samt ubegrænset sort kopi, dog á kr. 0,10. - med andre ord, en fornuftig aftale set ud fra mit behov. Nu viste det sig, at ved første service tilkald - via kontoret - opsnappede jeg at maskinen havde været ude før (min 48 mdr.) - da maskin nr. var reg. til et andet firma - som havde haft den på leasing før mig, jeg havde ellers fået oplyst at maskinen var ny, men en demo-model. Men da der ikke stod noget om dette på kontrakten - og maskínen ellers kørte godt og så nydelig ud, ja - så pyt, der var jo service m. i prisen. Efter 3 år - så kom der brev: END OF LIFE - serviceaftale opsagt af den grund, evt. fremtidige tilkald på egen regning (tårnhøje v. Xerox) - og så er der jo kun 2 muligheder - enten at køre videre på heldet (forbrugsstoffer kan nu kun leveres i en begrænset periode / reservedele snart ikke mere) - eller så er der lagt op til, at lave en ny aftale (stavns-bundet ser det ud til). Da der således er 2 år tilbage, en evt. indfrielse - påstået til kr. 35.000,- + moms / en skrotning af maskinen i nær fremtid - sammenregnet: kr. 1050,- x 24 ydelder = kr. 25.200,- + restværdi kr. 5000,- = ialt kr. 30.200,- og de beregner oveni overpriser kr. 35.000,- maskinen er ellers værdiløs uden service og reservedele. Så kommer det: Efter meget brok fra min side, over det stunt m. opsagt service - har jeg fået det seriøse og skriftlige tilbud af Xerox: Vi laver en driftaftale, binding i 24 kvartaler á kr. 3450,- = 82.800,- + moms, og så afhenter de min gamle maskine og indfrier gælden - søde mennesker - ikke??? Gæt så her, hvilken manskine Xerox har skrevet ind i tilbudet: en lille fin HP color 2800 - til en vejl. pris á kr 7.363,- inkluderet moms. Det må sgu´da kunne politi-anmeldes - det er da ren Åger, er det ikke??? - jeg siger da naturligvis nej til tilbudet............ aftalen inkluderer godt nok service i perioden, inkluderet 1250 kopier pr kvartal, men den opsiger de jo bare når de ikke gider mere - og aftalen sælges til et leasingselskab - og så fanger bordet - nogle sælger "luft" - og til mega overpris - jeg anbefaler dette firma at slå en skid, og indhaler den selv - de har jo dårlig karma alligevel. dette sku´da lige i Basta eller i Kontant Spørgsmålet er så, om jeg kan levere nuværende udstyr tilbage - hvis den går i u-du, og ikke længere kan repareres - det smarte er jo, at Xerox har indkasseret pengene fra leasingselskabet, og de vil jo have deres penge - sådan er det jo.... Nogle gode råd??? |
Hvad står der i den kontrakt du har skrevet under på omkring udstyret?