Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb en HP til 7.363,- m. moms, eller lej af Xerox til kr. 86.000,- excl. moms

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Den korte version:

Har en normal leasing-aftale med nævnte firma  60 mdr á kr 1050,- - samt service / kopipris for samlet kr. 6.500,- pr år. - hvilket inkluderer 500 farve kopier pr måned, samt ubegrænset sort kopi, dog á kr. 0,10. - med andre ord, en fornuftig aftale set ud fra mit behov.

Nu viste det sig, at ved første service tilkald - via kontoret - opsnappede jeg at maskinen havde været ude før (min 48 mdr.) - da maskin nr. var reg. til et andet firma - som havde haft den på leasing før mig, jeg havde ellers fået oplyst at maskinen var ny, men en demo-model. Men da der ikke stod noget om dette på kontrakten - og maskínen ellers kørte godt og så nydelig ud, ja - så pyt, der var jo service m. i prisen.

Efter 3 år - så kom der brev: END OF LIFE - serviceaftale opsagt af den grund, evt. fremtidige tilkald på egen regning (tårnhøje v. Xerox) - og så er der jo kun 2 muligheder - enten at køre videre på heldet (forbrugsstoffer kan nu kun leveres i en begrænset periode / reservedele snart ikke mere) - eller så er der lagt op til, at lave en ny aftale (stavns-bundet ser det ud til).

Da der således er 2 år tilbage, en evt. indfrielse - påstået til kr. 35.000,- + moms / en skrotning af maskinen i nær fremtid - sammenregnet: kr. 1050,- x 24 ydelder = kr. 25.200,- + restværdi kr. 5000,- = ialt kr. 30.200,- og de beregner oveni overpriser kr. 35.000,- maskinen er ellers værdiløs uden service og reservedele.

Så kommer det:

Efter meget brok fra min side, over det stunt m. opsagt service - har jeg fået det seriøse og skriftlige tilbud af Xerox:

Vi laver en driftaftale, binding i 24 kvartaler á kr. 3450,- = 82.800,- + moms, og så afhenter de min gamle maskine og indfrier gælden - søde mennesker - ikke???

Gæt så her, hvilken manskine Xerox har skrevet ind i tilbudet: en lille fin HP color 2800 - til en vejl. pris á kr 7.363,- inkluderet moms. Det må sgu´da kunne politi-anmeldes - det er da ren Åger, er det ikke??? - jeg siger da naturligvis nej til tilbudet............ aftalen inkluderer godt nok service i perioden, inkluderet 1250 kopier pr kvartal, men den opsiger de jo bare når de ikke gider mere - og aftalen sælges til et leasingselskab - og så fanger bordet -

nogle sælger "luft" - og til mega overpris - jeg anbefaler dette firma at slå en skid, og indhaler den selv - de har jo dårlig karma alligevel.

dette sku´da lige i Basta eller i Kontant

Spørgsmålet er så, om jeg kan levere nuværende udstyr tilbage - hvis den går i u-du, og ikke længere kan repareres - det smarte er jo, at Xerox har indkasseret pengene fra leasingselskabet, og de vil jo have deres penge - sådan er det jo....

Nogle gode råd???

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 08:54

Hvad står der i den kontrakt du har skrevet under på omkring udstyret? 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 26. Jul 07
Skrevet kl. 09:11

Hej og tak for hurtig respons -

jo der står at udstyret er leaset over 60 mdr. vedr. service, at den kan opsiges med skriftligvarsel på 90 dg. (med småt på bagsiden) - den tegnes forud for 4 kvartaler - fornyes automatisk hvis vi ikke opsiger den, j.f. sælgerens løfter (knap så bindende, når moralen udebliver)

mvh

Beno

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Skrevet kl. 09:13

Men jeg forstår stadigvæk ikke helt problemet - Er det en maskine til 7363 de vil have 86.000 for i aftalens løbetid?

For så fremgår det vel af kontrakten hvad det er for noget udstyr der er aftalt? 

Tilmeldt 26. Jul 07
Skrevet kl. 09:19

hej igen -

de vil acceptere at lukke den gamle aftale, og indfri gæld i den maskine. Dog kun hvis jeg accepterer

den nye aftale, som de vil røve over 80.000,- for er den lille HPér til vejl. kr. 7363,-  på en ny aftale over 24 kvartaler.....

mvh. Beno

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Skrevet kl. 09:23

Det lyder jo ret meget som en aftale man ønsker at sige nej tak til?

Eller har du ikke den mulighed, hvis du vil af med den gamle maskine. 

Tilmeldt 26. Jul 07
Skrevet kl. 09:52

hejsa - nej de vil ikke tilbagekøbe den gamle, den er jo værdiløs - den har fået dommen END OF LIFE i deres service afd. jeg kan kun komme af med den ved at indgå en ny aftale med dem - eller beholde den, og køre med den til den ikke kan mere.

Det jeg er harm over er, at Xerox således indregner restgælden på de 30.000,- (som via dem er 35.000,- / de skal jo tjene på indfrielsen også)

De erkender jo, at maskinen er værdiløs - så hvorfor indregne den. Det at der er gæld i den efter END OF LIFE - det er jo fordi de har solgt den som ny (godt nok afkrydset som brugt, fordi det var en demo-maskine) - og over for en lang periode, og det er således dem der har "snydt" fra starten af - det er jo ikke mig der har afbrudt service-aftalen. Hvis aftalen forløb som aftale fra starten, så skulle jeg jo først spekulere i ny løsning om 2 år, ved aftalens afslutning - og så var indfrielsessummen kun 5.000,-, hvilket maskinen kunne indbringe hvorsomhelst ved en byttehandel.

Det de gør nu, er at forhindre mig i at fuldføre min del af aftalen - at køre videre til afslutning, samtidig med at de gør det lige nu - forhindrer de mig også i at handle med andre leverandører, for så skal gælden jo indregnes der også - så andre løsninger også vil blive fordyret.

Men det at de indregner en gæld / restbeløb - som de selv er ansvarlig for, ved at afbryde aftalen nu - det er ikke anstændigt.

Det de gør med den før nævnte HP 2800 er, at de tager dennes net. pris på kr. 5890.40 og tillægger restgæld på kr 35.000,- = kr. 40890,40 og indsætter disse som nyværdi for HPér +service / ialt kr. 86.000,-

De skjuler det således bare i en driftaftale, hvor udstyret ikke prissættes - det bliver ikke købers ejendom. De sælger således hele regnestykket til et leasing-selskab bagefter, til de ca. 86.000,- + moms - Deres reele kostpris er en HP 2800 - og ca toner til 5000 kopier pr år i 24 kvartaler / 6 år)

Det giver en tårnhøj kopipris - j.f. HP - har talt med importøren - så er normal kopipris på en model 2800 ca. 0,30 øre / modsat kan jeg købe 10 HPér og smide dem væk - billigere end ved at acceptere ovennævnte tilbud

Tilmeldt 25. May 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:36

Hej Beno

Det var dog en værre omgang du der har været ude for  - utroligt at de virkelig har lov til dette.

Du skriver det var en "demo" model  -  blev dette ikke indføjet noget steds i kontrakten.

Samtidig undrer jeg mig over at man laver en servicekontrakt for 60 mdr. med en maskine der ikke kan leve op til dette (Under forudsætning at den ikke kopiere 5 gange mere end normalt - hvilket man dog formodentlig beregner.)

Jeg ville også sige nej til denne nye "bondefanger" aftale, ikke en kr. mere bør de have - hvilken flosset moral de må have - jo basta eller lign ville være et godt sted.

Tilmeldt 26. Jul 07
Skrevet kl. 22:01

Helme:

Hej Beno

Det var dog en værre omgang du der har været ude for  - utroligt at de virkelig har lov til dette.

Du skriver det var en "demo" model  -  blev dette ikke indføjet noget steds i kontrakten.

Samtidig undrer jeg mig over at man laver en servicekontrakt for 60 mdr. med en maskine der ikke kan leve op til dette (Under forudsætning at den ikke kopiere 5 gange mere end normalt - hvilket man dog formodentlig beregner.)

Jeg ville også sige nej til denne nye "bondefanger" aftale, ikke en kr. mere bør de have - hvilken flosset moral de må have - jo basta eller lign ville være et godt sted.

1000 tak for de trøstende ord - det værste er dog, at min historie ikke er særlig unik - jeg har netop hørt om et firma, der har en (vurderet pris) maskine til ca kr. 50.000,- den aftale de har er ret så omfattende mht. antal kopier - som altså de har bundet sig for, og langt fra bruger, at hvis de vil lukke aftalen / indfri deres gæld til leasing-selskabet, så skal de erlægge flere x 100Kilo - jammen hva´er det for en brance.

Jeg skal dog lige nævne, at det der "pisser mig mest af" mht. min nuværende maskine, er at uanset hvad - så er maskinen dog en model der kan meget, herunder at køre A3 - også i duplex m.m. - den er stor og tung, og der er da udstyr for en anselig pris (fra ny) - den maskine de vil skifte denne ud med - JA DET ER EN LILLE NUTTET BORDMODEL KUN TIL A4 / og en vejl. udsalgspris M.moms kr. 7369,- og den vil de så putte ind i en ny aftale: 24 kvartaler á 3450,- + moms (inkluderet 1250 kopier pr. kvart.) strafpris for yderligere kopier = kr. 2,- pr stk / regn selv efter.

Nå men ingen handel igen m. det firma.

Det sjove er, at nu har jeg fået tilbudt en anden løsning - fra en anden leverandør, der ikke er et KOPI-firma, men en stor kontorforsyning, der ikke har brug for et dårligt rygte - de vil opstille en helt ny maskine til 75Kilo - indfri min leasing aftale på de 30 kilo - og hold nu fast, en kopi pris på kun 0,30 kr for farve og 0,08 for sorte - uanset antal kopier pr år - de satser på et naturligt forbrug, man bruger jo flere kopier hvis man er tilfreds m. aftalen / prisen. - det mærkelige er således, at jeg kan slippe med en billigere leasingydelse end den nuv. aftale +jeg kan køre mere end det dobbelte antal kopier - før jeg når op på samme pris som nuv. aftale.

Så det ender jo nok med et ja tak til det tilbud, jeg er bare ærgelig over, at det andet firma således bare slipper afsted med det.

mvh

Beno

NB. den gamle aftale var m. 60mdr. leasing / service kun i 4 kvartaler - m. automatisk fornyelse (og så m. småt på bagsiden - kan opsiges fra lev. m. 90 dg. varsel)

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 08:53

Du svarede ikke på spørgsmålet fra før. Står der i kontrakten at det er en demo-model, eller står der bare at den er brugt?

Hvis der står demo i kontrakten, og du kan dokumentere, at den var 48 mdr. da du fik, er det vel bare og bede dem om og hente deres maskine og leverer en anden som overholder kontraktens ordlyd? I min lille hjerne er kontrakten i princippet værdiløs for dem, hvis det forholder sig sådan.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)