Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR nummer uden lønsumsafgift

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. May 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 08:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Selv om du er registreret for lønsumsafgift, så skal du først betale det ved et skattemæssigt overskud på 80.000+
Du skal dog stadig indberette 0 for året, hvis du er under de 80.000

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Revisor - Thomas Jørgensen :

Selv om du er registreret for lønsumsafgift, så skal du først betale det ved et skattemæssigt overskud på 80.000+
Du skal dog stadig indberette 0 for året, hvis du er under de 80.000

Det er forkert Thomas.

Er man registreret for lønsumsafgift skal man indberette lønsum i henhold til afgiftsgrundlaget, og det er uanset om afgiftsgrundlaget er over eller under 80.000 kr.

Indberetter man bevidst 0 i lønsum selvom man ved grundlaget herfor er noget andet giver det i princippet en bøde. 

 

Grænsen på 80.000 kr er i forhold til hvornår man har pligt til at blive registreret.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:
Er man registreret for lønsumsafgift skal man indberette lønsum i henhold til afgiftsgrundlaget, og det er uanset om afgiftsgrundlaget er over eller under 80.000 kr.
det er vel som med moms - grænsen der er så 50.000 men ER man momsregistreret gælder det fra krone 1 uanset hvad

Jeg kan godt forstå Thomas troede det med lønsum ikke kostede noget før de 80.000 dog - da man jo der ikke udnytter et fradrag, som man jo gør i momsregistrering med købsmoms - men du siger at man så skal indberette fra krone 1 og så faktisk også betaler lønsum fra krone et - korrekt?

I så fald havde det været smart, hvis PMV fungerede for moms så længe man vidste man ikke kom over 50 t på noget tidspunkt og for lønsumspligtig omsætning tilsvarende, så længe man vidste man ikke kom over 80.000 kr

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er så enig med Thomas i bundresultatet. Registreres man for lønsumafgift skal den indberettes løbende. Kommer afgiftsgrundlaget ikke op på de 80.000 kr over løbende 12 måneder så kan beløbet refunderes fra SKAT.

https://tax.dk/jv/db/D_B_3_1.htm


Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Jeg er så enig med Thomas i bundresultatet.

Ja, men forhåbentlig ikke metoden?

Whiskey:

Registreres man for lønsumafgift skal den indberettes løbende. Kommer afgiftsgrundlaget ikke op på de 80.000 kr over løbende 12 måneder så kan beløbet refunderes fra SKAT.

https://tax.dk/jv/db/D_B_3_1.htm


Det kan refunderes - enig, men det kræver også afmelding. Man kan ikke være registreret for lønsum og samtidig få tilbagebetalt.

Metoden med at indberette 0 og samtidig opretholde registreringen er i modstrid med reglerne. Ude af kontekst; har set i en konkret sag at Skat har brugt fejlagtig angivelse (i mine øjne uvæsentlige beløb) af lønsum som løftestang ved domstol til at overbevise om borgerens fortsæt til at unddrage Skat over en bred kam.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:
Ja, men forhåbentlig ikke metoden?

Næ - som jeg skrev afregnes løbende

Jesper_nl:
Det kan refunderes - enig, men det kræver også afmelding. Man kan ikke være registreret for lønsum og samtidig få tilbagebetalt.

Det er så ikke det som Juridisk vejledning foreskriver i afsnit D.B.3.1

"... Virksomheden bør overveje, om den skal afmeldes for lønsumsafgift, men afmeldelse er ikke noget krav for tilbagebetalingen. ...".

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Jesper_nl:
Det kan refunderes - enig, men det kræver også afmelding. Man kan ikke være registreret for lønsum og samtidig få tilbagebetalt.

Det er så ikke det som Juridisk vejledning foreskriver i afsnit D.B.3.1

"... Virksomheden bør overveje, om den skal afmeldes for lønsumsafgift, men afmeldelse er ikke noget krav for tilbagebetalingen. ...".

Du har ret.

 

Men tænker det giver en praktisk selvmodsigelse - for man skal jo stadig indberette i henhold til lønsumsgrundlaget.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:
Men tænker det giver en praktisk selvmodsigelse - for man skal jo stadig indberette i henhold til lønsumsgrundlaget

Ja - enig. Du komme til at indberette og afregne med den ene hånd og tilbagesøge med den anden hånd. En besværlig måde for at få et CVR-nr. både for virksomheden og for SKAT. For trådstarter er løsningen vel, som nævnt af John ovenfor, et PMV hvis målet alene er at få et CVR-nr. 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)