Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Testfirma - HJÆLP!

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Odense C
Tilmeldt 11. Feb 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Skriver lige indlægget igen, da Amino vist ikke er så glad for Safari-browseren (ingen afsnitsinddeling)...

Hvis udgangspunktet er som i dit eksempel ovenfor, så ja. Der er klart fordele.

Men hvis udgangspunktet alene er at teste mobiltelefoner uden forventning om fortjeneste, jf. "hvis jeg nu skulle starte med at teste mobiltelefoner, vil jeg jo højst sandsynligt ikke have noget fortjeneste." Så har jeg svært ved at se fordelene.

pbtryk, jeg tror vi begge har brug for yderligere info fra mikber1 for at kunne svare helt korrekt, herunder, f.eks:

1. Køber du og tester telefoner med den hensigt at sælge disse telefoner med fortjeneste?

2. Hvem er dine kunder? Private eller erhvervsdrivende?

Vh Amar

Tilmeldt 12. Feb 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 12:57

Hej Begge to

Mange tak for jeres hjælp. Jeg er helt uvidende om alt, og lærer derfor meget af jeres korrespondence :-)

For at svarer på Amars spg.:

1. Jeg ville ikke købe telefonerne for at sælge dem videre med fortjeneste

2. Kunder og kunder.. Min ide er at kunne teste diverse ting eks. mobiltelefoner. Jeg køber derfor en mobil og tester den i 1 måned eller to, og skriver derefter ind på min hjemmeside om hvordan jeg synes den er: fordele/ulemper m.m.

Dvs. Mit firma er nærmest et service firma. Jeg vil bare være enkeltmandsperson og teste tingene.

Mit spg. er hvor mine fordele kan være?? Kan jeg eks. gå ned og købe ny mobil til kr. 2000 (plus moms) og herefter trække momsen fra dvs. jeg giver altså 1600 kr. for mobilen. Hvis jeg så sælger den videre til kr. 1600 1 måned efter vil der værken være fortjeneste eller tab.. er dette muligt?

Fra Svendborg
Tilmeldt 30. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 00:20

mikber1:

1. Jeg ville ikke købe telefonerne for at sælge dem videre med fortjeneste

2. Kunder og kunder.. Min ide er at kunne teste diverse ting eks. mobiltelefoner. Jeg køber derfor en mobil og tester den i 1 måned eller to, og skriver derefter ind på min hjemmeside om hvordan jeg synes den er: fordele/ulemper m.m.

Dvs. Mit firma er nærmest et service firma. Jeg vil bare være enkeltmandsperson og teste tingene

I dette tilfælde vil Skat kalde det en hobby virksomhed, og så vil de ikke godkende noget som helst efter sigende.

Jeg ville tjekke med en revisor eller ringe til Skat.

Thomas Bonde
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:00

Det hjælper ikke noget at ringe til Skat om dette. De laver ikke ligning pr. telefon og tager først stilling til det når der ligger et et regnskab m.v.

Det er ikke rigtigt hvad der bliver sagt ovenfor: Det kan godt være en fordel at lade sig momsregistrere selvom man er under grænsen på de 50.000 kr. Hvis vi taler erhvervsdrivende momspligtige kunder er de ligeglade med om der er moms på fakturaen eller ej, og momsregistreringen før derved til at man får momsfradrag på udgifterne netto.

Men iøvrigt har jeg lidt svært ved at se hvad formålet med testvirksomheden skulle være. Du køber en mobil tester den og laver en anmeldelse på din hjemmeside. Hvor er indtægterne ?

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 12. Feb 08
Skrevet kl. 14:05

Jeg har lige snakket med erhvers- og selskabsstyrelsen, og de siger at desværre ikke kan lade sig gøre at have et firma som er til som en service for andre mennesker hvis der decideret ikke er noget indkomst..

Jeg ville ike lave firmaet for at tjene penge til at starte med, men hvis man fik en testside kunne man evt. sælge reklamer på hjemmesiden m.m.

Jeg ville bare gøre denne gode for at hjælpe andre mennesker når de skulle ud og købe noget.. Så kunne de læse en test af det først.

Jeg ville bare ikke lave firmaet hvis jeg skal lægge ud af egen lomme når jeg skulle købe tingene, men hvis jeg på en måde kunne trække momsen eller noget andet fra, så der var en lille fordel ved at have det så jeg også kunne se lidt positive ting ved at have det kørende...

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 14:12

mikber1:

Jeg ville ike lave firmaet for at tjene penge til at starte med, men hvis man fik en testside kunne man evt. sælge reklamer på hjemmesiden m.m.

Sælge reklamer er vel også det samme som at tjene penge!!  Huh?

Hvad ellers?

mvh   Geeked 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 14:16

mikber1:

hvis man fik en testside kunne man

Jeg ville bare gøre denne gode for at hjælpe andre mennesker når de skulle ud og købe noget.. Så kunne de læse en test af det først.

Det er vel ikke at tjene penge, hvis du bare laver en almindelig hjemmeside ellers shop som privat sjov for dine egne penge uden at sælge noget.

Så du kan godt kalde din side for en test eller en hest eller hvad det nu handler om, men ikke noget med at nævne ord som butik, shop, mv.

mvh   Geeked

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 14:39

mikber1:

Jeg har lige snakket med erhvers- og selskabsstyrelsen, og de siger at desværre ikke kan lade sig gøre at have et firma som er til som en service for andre mennesker hvis der decideret ikke er noget indkomst..

Det siger jo sig selv. En virksomhed driver erhvervsmæssig virksomhed og hvis man driver erhvervsmæssig virksomhed er der også indtægter. Du har fået det svar fra E&S som du bad om. Hvis du nu havde sagt til at tanken var at firmaet skulle generere indtægter via reklamer havde svaret været anderledes. Hvor gammel er du egentlig ?

Tilmeldt 12. Feb 08
Skrevet kl. 15:06

Hej Bent

Jeg kunne godt se at jeg ikke ville have nogen som helst indtjening det 1. stykke tid, og det var heller ikke min mening at tjene penge på virksomheden til at starte med. Jeg tænkte bare på om man kunne starte et sted med at lave et lille firma (testfirma), og oparbejde det til noget større på længere sigt.. dvs. eks. med reklamebanner på hjemmesiden.

Jeg ville finde succes ved at have denne lille "dårlige forretning", men føle jeg gør en lille god gerning hver gang jeg har testet en ting. Jeg har som sagt bare det problem at jeg ikke ved noget som helst om det er overhoved er muligt at lave denne "form for forretning", hvordan jeg kommer igang og hvordan man skal køre nogle af tingene hen af vejen.

Jeg har nu ved en enkelt opringning fundet ud af at der ikke er noget hjælp at hente hos E og S hvis man decideret ikke siger fra starten at man kommer til at tjene penge så man kan spytte i statskassen..

Så måske skulle jeg fra starten bare kører på at jeg vil tjee penge på reklamer på min hjemmeside når jeg ligger indlæg ind??

Hvis jeg så på længere sigt ikke får nogle reklamer (indtægter), kan de da gå hen og tage CVR nummeret igen og tvinge mig til at betale moms på alle de produkter jeg har købt og testet?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 19:51

Det er præcist det som ligger i mit ovenstående svar: Du forventer på sigt at tjene penge på din hjemmeside og mener at der er udsigt til at det kan give overskud. Det skal være budskabet til E&S i forbindelse med at du får dit CVR-nr. Skat vil efterfølgende kunne tvinge dig til at betale moms og skat tilbage hvis man vurderer at det er en hobbyvirksomhed. Dvs. nægte dig fradrag for underskud. Det kan de først gøre efter ca. 3 års drift og på det tidspunkt hvor de griber ind har du måske efterfølgende genereret en fornuftig indtjening. Du har intet at tabe herved.  

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)