Hvis han får en regning til sit CVR nr = hans PMV så får han da den omkostning ind i sit CVR regnskab (og trækker den fra så det går helt lige op med det han sælger den til sig selv for) og så bliver der vel en omstning ved at sælge bilen og er den over 50 t så må det vel gøre ham momspligtig
Jeg kunne da godt tænke mog hvis Henrik Koudahl eller Jesper_NL havde tid, om de mener man kan holde den uden for momspiligtig omsætning i PMV ud far, at den i virkeligheden ikke er del af normal drift. Jeg ville frygte at oms over 50 t ville være lig momspigt
Blandet bil kan jeg ikke se det er på andet vis end han ved at eje den privat - enten kan trække % af kørsel fra i form af udgifter til selve driften - normalt for selvstændige ved at bruge statens takster og føre meget nøje køgebog
OM han så kan få CVR nr på regningen og slet ikke bogføre det i firmaet men lade som om det var en fejl, Det skal skal jeg ikke sige. Lovligt er det ikke så formelt skal en faktura til ens CVR da bogføres og salget er så omsætning der tæller med i momspligt grænsen med alt jeg kan se?
Jeg ville ikke rode med det i et PMV kan jeg roligt sige - da man også taber garanti/reklamation ved at den er gået via ens CVR
Venlig hilsen John H