Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Telemarketing / mødebooking, hvor effektivt er det?

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik Korff:
Vil du ikke linke til noget af alt den lovgivning du snakker om? Gerne den lovgivning som gør at salg til privatpersoner er ulovligt, på fx. strøm?

Det har jeg som allerede gjort i tråden - https://www.forbrugerombudsmanden.dk/hvad-gaelder/markedsfoeringsloven/spam-og-uanmodede-henvendelser/telefonsalg/

Du må IKKE ringe uopfordret til en privatperson MEDMINDRE du er del af følgende undtagelser

/////////////////

UNDTAGELSER FOR BØGER, ABONNEMENTER OG FORSIKRINGER

Telefonsalg er i ganske få tilfælde lovligt, selvom forbrugeren ikke har givet samtykke til at blive ringet op.

Det er tilladt at ringe op uden samtykke for at sælge:

  • Bøger
  • Abonnementer på aviser, ugeblade og tidsskrifter
  • Forsikringer
  • Abonnementer på redningstjenester og sygetransport

Hvis virksomheden i forbindelse med denne type lovlige opkald også forsøger at sælge eller brande andre typer varer, bliver opkaldet ulovligt.

Hvis en forbruger står på Robinsonlisten, er det dog altid ulovligt at ringe personen op. Også i de tilfælde der normalt er lovlige. En forbruger kan derfor undgå alle former for telefonsalg ved at tilmelde sig Robinsonlisten.

 

/////

Fra københavn
Tilmeldt 21. Oct 14
Indlæg ialt: 113
Fra  salgsgruppen Salgsgruppen.com Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

BeconfanDK - det er korrekt at det er ulovligt at ringe UOPFORDRET til privatpersoner.

Men hvis det er dette som du tror at alle virksomheder sidder og gør, så tror jeg altså at du mangler lidt kendskab til branchen.

Hver eneste gang du prøver at vinde en ipad på Facebook eller deltager en i spørgerunderøgelse, vil du ofte til sidst indtaste dine oplysninger (for du kan jo vinde)

Og samtidig sætte et fint lille flyben i boksen, hvor der står at du acceptere deres betingelser.

Hvis du ligesom 99,99% af alle andre, heller ikke læser disse betingelser, så vil du ikke opdage at der ofte her fremgår at x antal virksomheder, må kontakte dig. Eller endnu mere træls, at de må videregive dine oplysninger til tredjepart.

Du må ikke hænge mig op på tallene, men jeg mener at have læst at det hermed er helt op mod 5000 virksomheder, som du risikere køber dine oplysninger.

Med den nye GPDR aftale, bliver dette dog bedre, for der må man ikke gemme data i lige så  lang tid som man har kunne førhen og det stiller nogle helt andre krav, samt meget store bødestraf til virksomheder som overtræder dette.

Men at sige at det er ulovligt at sælge til privatpersoner, det er altså helt forkert ;)

Dog skal det også siges at det ikke er alle sælgere som sælger erhverv, der er lige gode til at holde det private udenfor.

Og der har du ret, det er faktisk ulovligt. Da de ringer til dig i dit erhverv og har du ikke tilkendegivet at du vil kontaktes omkring tilbud til dig private, så må de ikke tilbyde dig noget privat.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik Korff,

Du har tydeligvis ikke en rygende fis forstand på markedsføringsloven, men det tyder heller ikke på at det interesserer dig synderligt. Hverken med reelle eller fupkonkurrencer må du give/sælge adresserne videre til ikke navngivne virksomheder. 

Det du beskriver er både svinsk adfærd og i direkte konflikt med markedsføringslovens §2 stk 6. 

Personligt sender jeg alle sådanne henvendelser til forbrugerombudsmanden HVER ENESTE GANG, men desværre gives der ikke tilnærmelsevis nok bøder.

Fra københavn
Tilmeldt 21. Oct 14
Indlæg ialt: 113
Fra  salgsgruppen Salgsgruppen.com Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej BroncofanDK

Min forklaring overfor, var ikke taget ud fra hvordan jeg personlig mener at det er fornuftigt at lave "leads".

Men blot en konklusion på at det er sådanne, som nogle virksomheder driver deres forretning.

Hvis du læser hvad jeg tidligere har prøvede at forklare dig - Taler jeg jo faktisk for, at virksomheder skal være bedre til at lave bedre generering af "leads" så de privatpersoner som bliver kontaktet faktisk er interesseret i det produkt man sælger, samt er indforstået med at man kontakter dem.

Jeg kan godt indrømme at jeg ikke kan hele paragraffer i markedsføringsloven på rygraden, men umiddelbart kan jeg da se at  §2 stk 6. forskriver følgende.

"

  1. 6)Væsentlig forvridning af forbrugernes økonomiske adfærd: Anvendelse af en handelspraksis, som mærkbart indskrænker forbrugerens evne til at træffe en informeret beslutning, hvorved forbrugeren træffer en transaktionsbeslutning, som vedkommende ellers ikke ville have truffet. "

Kilde her

Er lidt i tvivl om hvad det er som du prøver at fortælle med denne lovgivning.

I forhold til det med konkurrencer, så prøv at læse følgende fra DR.DK  - Denne fra TV2, denne fra - Denne fra Finas..

Det kan selvfølgelig godt være at det er alle andre i hele Danmark som tager fejl og dig som ved bedst. Men jeg tror det er fordi du misforstår hvad jeg skriver, eller bare er af en anden opfattelse. Hvilke jo også er helt okay ;)

Og husk endnu engang på, at jeg ikke skriver dette fordi jeg er tilhænger af de metoder, langt fra.

Jeg prøver bare at gøre dig opmærksom på hvad du kan gøre for at undgå at blive kontaktet hele tiden, for det virker til at du er træt af det.

God dag!

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)