Telemarketing / mødebooking, hvor effektivt er det? - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino
 

Køb et Amino Sponsorlink

 

Nye ekspertblog-indlæg
om  Marketing & Salg (Ikke Internet)

Læs flere ekspertindlæg
 

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Hjælp til salg (Ikke internet) "

 

Telemarketing / mødebooking, hvor effektivt er det?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg) 1 2 3 Næste >
Amino-karma 68
Tilmeldt 7. mar 18
Indlæg ialt: 17


Skrevet 11-05-2018 kl. 13:36

Jeg har et spørgsmål om telemarketing / mødebooking.

Bliver telesalg og mødebooking stadig er brugt i 2018, fx på bekostning af digital markedsføring og lign.

I givet fald, hvad er status for brugen af telesalg og mødebooking i dag i forhold til fx 5-10 år siden.

Endelig vil jeg høre om hvilke produkter, ydelser og services som med størst fordel kan bruge telesalg og mødebooking som en del af virksomhederne markedsføring.

Og så vil vi høre hvilke produkter, ydelser og services som ikke rigtig er egnet til telesalg og mødebooking.

Jeg håber at der er nogle der kan svare.

På forhånd tak!

Venlig hilsen

/Søren 

Amino-karma 4.823
Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. jun 16
Indlæg ialt: 1.118
Amino Plus Amino Ekspert
Kasper Friis
Fra Webbler ApS
Skrevet 11-05-2018 kl. 14:40

Hej Søren.

Jeg tror, at definitionen på telemarketing også er et stort spørgsmål. Fordi hvis vi taler udelukkende kold opringning, så tror jeg ikke meget på det generelt. Men telemarketing er vel også (tænker jeg) at foretage opkald til nogle, der har downloadet din e-bog, tilmeldt sig dit nyhedsbrev eller gjort andet aktivt; altså leads

Den disciplin tror jeg ikke er død. Slet ikke. 

Personligt har jeg to store bekymringer ved kold telemarketing: 

  • Spildtid. 
  • At drille folk og derved ændre deres syn på min virksomhed.


Begge scenarier kan koste dyrt. 

All inclusive-marketing til 9.995,- månedligt. Facebook. Mail. Adwords. SEO. Besøg Webbler i dag. Ring 81 40 59 48.

Amino-karma 5.331
Tilmeldt 17. dec 07
Indlæg ialt: 1.240

BroncofanDK
Skrevet 11-05-2018 kl. 15:56

Søren99:

Jeg har et spørgsmål om telemarketing / mødebooking.

Bliver telesalg og mødebooking stadig er brugt i 2018, fx på bekostning af digital markedsføring og lign.

I givet fald, hvad er status for brugen af telesalg og mødebooking i dag i forhold til fx 5-10 år siden.

Mødebookning og generel telefonisk kontakt til kunder er ekstrem vigtig i B2B, uanset om det så er forsøg på salg, mødebookning eller kvalificering af kundeemner. Helt basalt er "digital markedsføring", reklametiltag, annoncering effektivitetsmæssigt langt bedre til at promoverer ting som alle i et eller andet omfang er interesserede i. Har du sælger ikke analyseapparater til udvikling af patientspecifikke lægemidler ved hjælp af Google AdWords og diverse annoncer, men ved meget specifikt at finde og kommunikere med de rette mennesker med den rette information, og der er "digital markedsføring" ikke særlig effektiv.

Det du i vid udstrækning gør er at sammenbinde mange forskellige måder at nå kundeemner, og der er det digitale godt til at give feedback, men digital markedsføring er BARE en anden markedsførigskanal. 

Amino-karma 68
Tilmeldt 7. mar 18
Indlæg ialt: 17

Søren99
Skrevet 11-05-2018 kl. 15:58

Jeg er klar over at telemarketing dækker over mange ting.

Som opfølgning på potentielle kunder som har udvist en interesse i et produkt eller service ved fx at tilmelde sig et nyhedsbrev eller lign. tror jeg er fint.

Kold kanvas når det gælder mobiltelefoni og aviser er vi nok mange der er trætte af.

Derimod mødebooking i forbindelse med produkter som en potentiel kunde kan bruge. Fx. nye og mere effektive maskiner indenfor landbrug og industri er vel stadig en effektiv måde af få fat i nogle kunder.

Amino-karma 84
Tilmeldt 11. maj 18
Indlæg ialt: 27

Byggeren
Skrevet 11-05-2018 kl. 16:07
Du kan stadig i dag sælge direkte over telefonen, men der er ingen tvivl om det kommer an på produktet.
Generelt bliver det dog mest brugt til opfølgende salg host eksisterende kunder
Amino-karma 327
Fra københavn
Tilmeldt 21. okt 14
Indlæg ialt: 98
Amino Plus
Frederik Korff
Fra Salgsgruppen, Salgsgruppen.com
Skrevet 12-05-2018 kl. 18:15

Telemarketing køre i sit bedste velgående derude. Både på B2C og B2B.
Der findes stadigvæk et hav af virksomheder som sidder og ringer kold kanvas.

Flere er dog begyndt på at fokusere på at få genereret leads ordenligt, så de kan ringe til “varme leads”

Næsten alt kan sælges over telefonen, hvis du har de rigtig folk - men mødebooking bliver også brugt i rigtig stor stil af mange virksomheder.
På B2B marked er jeg overbevist om at salg/mødebooking for de fleste virksomheder er den bedste og billigste måde at få kunder på.

Det samme gør sig gældende på B2C markedet, her gør man sig dog klogt at lave en god genereringe af leads med opfølgning af telemarketing.

Amino-karma 5.331
Tilmeldt 17. dec 07
Indlæg ialt: 1.240

BroncofanDK
Skrevet 13-05-2018 kl. 20:29

Frederik Korff:
Det samme gør sig gældende på B2C markedet, her gør man sig dog klogt at lave en god genereringe af leads med opfølgning af telemarketing.

Vær også lige opmærksom på at i Danmark er det meget få B2C områder hvor du må ringe uopfordret til potentielle kunder - forsikring, telefon, aviser & tidsskrifter og sikkert nogle flere, men som udgangspunkt er B2C telemarketing ulovligt i Danmark, hvor det er meget udbredt eks i USA.

Amino-karma 327
Fra københavn
Tilmeldt 21. okt 14
Indlæg ialt: 98
Amino Plus
Frederik Korff
Fra Salgsgruppen, Salgsgruppen.com
Skrevet 14-05-2018 kl. 13:59

Hej BroncofanDK

Vi køre i dag flere B2C opgaver i Danmark og udlandet, så det er noget som jeg er rimelig bevist om.

Dog er der mange forskellige måder hvorpå virksomhederne generere deres leads - spørgerunderøgelse hvor man "høster" en helveds masse leads, men hvor kvaliteten, ofte også er ganske dårlig.

Med GOD genereringer af leads, mener jeg at man skal tænke på hvordan man generere sine leads. Ikke om man gør det.

Det kan sagtens lade sig gøre for virksomheder er specificere deres leadgenerering, så man sørger for at skaffe "varme/relevant" trafik.

På den måde spare man også på sin regninger fra telemarktings, da de skal bruge mindre tid på at levere salg/mødebooking.

Samtidig risikere man ikke at gøre noget sure med "hvorfor ringer du til mig", fordi dem man ringer til allerede har en relevant interesse.

Dette kan også ses som Marketing Automation, hvor man sørger for at hele din markedsføring, salg og opfølgende processer med kunderne, bliver automatiseret og samtidig spiller på flere kilder.

God dag!

Amino-karma 5.331
Tilmeldt 17. dec 07
Indlæg ialt: 1.240

BroncofanDK
Skrevet 14-05-2018 kl. 22:42

Frederik,

Uanset hvordan du vender og drejer det så er loven som følger https://www.forbrugerombudsmanden.dk/hvad-gaelder/markedsfoeringsloven/spam-og-uanmodede-henvendelser/telefonsalg/

Hvordan du "høster" leads og laver marketing automation er jo et spørgsmål om kreativitet, og man møder med jævne mellemrum folk som laver ulovligheder i lange baner - fupkonkurrencer mv.

Marketing Automation kan gøre meget, men der er lovgivning der skal overholdes, og der er ikke meget juridisk plads i B2C til "cold calling".

Dette er de legale måder at indhente tilsagn fra forbrugere https://www.forbrugerombudsmanden.dk/hvad-gaelder/markedsfoeringsloven/spam-og-uanmodede-henvendelser/lovligt-samtykke/

Amino-karma 327
Fra københavn
Tilmeldt 21. okt 14
Indlæg ialt: 98
Amino Plus
Frederik Korff
Fra Salgsgruppen, Salgsgruppen.com
Skrevet 14-05-2018 kl. 22:45

Hej BaconfanDK

Helt rigtigt, det er ikke meget at rafle om på lovgivning.

Det dog heller ikke dette som mit svar gik ud på.

Men godt at du fokus på dette - for rigtigt, der er altid folk som prøver at snyde.

Side 1 ud af 3 (24 indlæg) 1 2 3 Næste >

RSS-feed
 
Besøg vores andre hjemmesider :