Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dagens skatte-quiz. ;)

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:
Men du har formentlig ret i at det er arbejdsgange og processer som er lettest for SKAT at håndtere
givet og det synes jeg faktisk er vanskeligt at bebrejde dem. Det er trods alt vores alles penge og hvis det er den løsning der er lettest for skat, i forhold til misligeholdt gæld, så tror jeg man må leve med det- ret godt. Pengene kommer jo retur ret hurtigt når A s skattekonto er i plus (vi taler vel 5 dage normalt)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tvivler nu på at SKAT har hjemmel i loven til at opretholde et krav mod B. Kan ikke se hvor den hjemmel er. Så kan næppe se at manglende betaling fra B får nogle konsekvenser (forudsat at det er korrekt at det underliggende er blevet betalt).

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 02:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske skulle A ikke åben et firma siden SKAT har krævet sikkerhed for dette ApS til fremtidige skatter og afgifter.

Det fortæller bare for meget uansvarlig man er?

Jeg ved at skat ikke kræver sikkerhed pga nogle konkurser, men det gøre de hvis man har alt for mange konkurser

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henrik Koudahl:

Tvivler nu på at SKAT har hjemmel i loven til at opretholde et krav mod B. Kan ikke se hvor den hjemmel er. Så kan næppe se at manglende betaling fra B får nogle konsekvenser (forudsat at det er korrekt at det underliggende er blevet betalt).

det må du jo mene - jeg er dog bange for at råde til at undlade at betale - specielt fordi pengene vil kommer igen via A inden for helt få dage
Jeg vil faktisk mene, at hvis man stiller sikkerhed, og A ikke betalte - så sker der et forfald af sikkerheden - og manglende betaling fra B til den forfaldsdag må kunne have konsekvens - da A jo givet ikke havde betalt til tiden - og formentlig her heller ikke inden B´s sikkerhedsstillelse forfaldt.

Jeg ville være bange for, at hvis B har et forfald til skat, så kan det ikke bare ændres ved at A efter denne forfaldsdato endeligt indbetaler (rente?  bod?) så hvis der har været forfald for B inden A betalte, så ville jeg nu mene at skat nok kan fastholde (hvad de jo så tilsyneladende også gør) Pengene komme vel retur inden for få dage til A når A´s skattekonto viser A har penge til gode - det sker normalt efter 5 dage

Det ansvar ville jeg som B klart tage i en situation hvor man får rodet sig ind i A´s problemer - Skat må vælge den metode der stemmer bedst for dem, så længe det ikke koster en noget synes jeg, 

vh john hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Henrik Koudahl:

Tvivler nu på at SKAT har hjemmel i loven til at opretholde et krav mod B. Kan ikke se hvor den hjemmel er. Så kan næppe se at manglende betaling fra B får nogle konsekvenser (forudsat at det er korrekt at det underliggende er blevet betalt).

Ikke lovhjemmel? Nu ved jeg ikke efter hvilken lov de i første omgang er blevet bedt om at stille sikkerhed, men der kan da nævnes en række skatte- og afgiftsrelatetede love efter hvilke Skat kan kræve sikkerhedsstillelse - det er da i hvert fald lovhjemmel.

 

A har ikke betalt og A’s gæld er sendt til inddrivelse, når inddrivelsesenheden gør en sikkerhed gældende har A ikke længere en gæld til Skat, det har den som stiller sikkerheden (altså B)

At A senere indbetaler penge (det fremgår af trådstarters indlæg) er rent juridisk fuldstændig irrelevant - at man rent pragmatisk ville se en løsning i stedet hjælper desværre ikke B nede i fogedretten.

 

Den her sag er jo nærmest et tekstbogseksempel fra timerne i kautionsret!

Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Og måske skal Skygge Madsen ikke udtale sig om hvad SKAT gør og ikke gør, når Skygge Madsen åbenbart kun har fordomme og ingen viden, hvad det angår.

Skygge Manden:

Måske skulle A ikke åben et firma siden SKAT har krævet sikkerhed for dette ApS til fremtidige skatter og afgifter.

Det fortæller bare for meget uansvarlig man er?

Jeg ved at skat ikke kræver sikkerhed pga nogle konkurser, men det gøre de hvis man har alt for mange konkurser

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mit navn er skygge manden og ikke skygge madsen.

Jeg har ingen fordomme og jeg kender ikke din historie. Så jeg kan ikke udtale mig omkring sagen.

Dog kan jeg udtale mig om din tråd.

Og det siger sig selv at hvis nogen skal stille sikkerhed for en , så burde han/hun ikke drive erhverv og især når man ikke betale til tiden selvom der er stillet sikkerhed.

Fordi grunden til der er stillet sikkerhed er fordi man ikke har betalt moms og a-skat tidligere.

Det er bare mit synspunkt.

Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Cookie - John Hannover:
det sker normalt efter 5 dage

Ifølge sagsbehandleren hos SKAT er det nærmere 21 dage.

Cookie - John Hannover:
så hvis der har været forfald for B inden A betalte,

Det har der ikke. ifølge skattemedarbejderen betalte A sine afgifter én dag for sent. Derfor denne forespørgsel. Måske er det normalt, jeg ved det ikke.

Jeg havde dog heller aldrig spurgt, hvis jeg havde haft den mindste anelse om at det ville aflede så mange nedladende kommentarer og beskyldninger. Jeg har fuldstændig misforstået konceptet her på Amino.

Dog tak til de få, der kom med et seriøst og velmenende svar.

Kaja

Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,3 stjerner givet af 3 person

Skygge Manden:
Så jeg kan ikke udtale mig omkring sagen.

Men det er jo præcis, hvad du gør! Først fortæller du, at der er tale om en virksomhed, som har mange konkurser bag sig (ellers ville SKAT ikke kræve sikkerhed). Nu fortæller du så, at ejerne ikke tidligere har betalt moms og a-skat (ellers ville SKAT ikke kræve sikkerhed). Du fortsætter bare med at udtale dig om noget du intet kender til.

Virksomheden består af en gruppe mennesker, som i fællesskab har stiftet et ApS. Ingen af dem har tidligere været selvstændige. Jeg ved ikke hvad årsagen er til sikkerhedsstillelsen - og det gør du heller ikke. Du gætter og fordømmer.

Men lad os bare stoppe her. Jeg blev ikke klogere på spørgsmålet. Til gengæld lærte jeg en del om det sociale liv her på Amino. ;)

..... Og så alle jeres stjerner. Hvad fanden sker der for jer? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:
Ikke lovhjemmel?

Come on Jesper. Der er ikke nævnt et ord om hvor vidt der ikke skulle være lovhjemmel til at kræve sikkerhedsstillelse. Det er der ikke nogen i tråden, somhar stillet spørgsmåltegn ved.

Jesper_nl:
Den her sag er jo nærmest et tekstbogseksempel fra timerne i kautionsret!

Hvis du har været til disse timer så ved du også at der er forskel på de forskellige former for kautioner og herunder hvornår de kan kræves indløst. Det var det bemærkningen om lovhjemmel gik på. Men du ved måske hvad kaution der er afgivet i dette tilfælde?

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)