Har drevet en webshop i mange år i den forbindelse har jeg haft nyhedsbreve som folk kunne tilmelde sig samt et nyhedsbrev for kunder. De senere år har jeg fokuseret på at lancere et nyt produkt som vil ville introducere til mine kunder som får nyhedsbrevet. Har ikke været så aktiv med at sende nyhedsbreve. Den nye GDPR lov træder snart i kraft. Er lidt fortvivlet hvordan jeg skal kunne kontakte mine gamle kunder fremover. Har set nogen har lavet en knap i nyhedsbreven at man godkender at modtage nyhedsbrevet fremover og andre at man skal udfylde en formular med op-in og så tilmelde sig igen. Desto mere jeg læser om GDPR desto mere fortvivlet og forvirret er jeg blivet. Vil jo helst ikke miste alle de e-mails jeg har indsamlet på min hjemmside i over 15 år. Er der nogen som har et bud på hvordan man løser GDPR her situationen? Så jeg ikke taber alt det jeg har opbygget. |
Jeg ville ikke tage det så tungt. Sæt dig ned og skriv et dokument hvor du beskriver hvilke data du har, hvor du gemmer dem, og hvorfor. Og beskriv hvordan du vil slette en kundes info hvis kunden beder om det.
Så gemmer du det dokument til fremvisning hvis de kommer og spørger efter det. Som udgangspunkt kommer de ikke for at slå dig i hpvedet, og hvis du kan vise at du har tænkt over det, så tror jeg du er godt undervejs.