Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med rengøringsfirma

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra kbh s
Tilmeldt 18. Jul 07
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa aminoer.

Jeg er ved at starte et mindre rengøringsfirma, er der nogen der har nogle gode eller dårlige erfaringer som de vil dele med mig?

Jeg ser frem til at høre fra jer.

Med venlig hilsen

K. Larsen.

Øens vinduespolering og rengøring Kvalitet - miljø - flesibilitet 23 64 40 40
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:08
Tilmeldt 31. Jan 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:12

Hej

Jeg startede eget rengøringsfirma oktober 2006. Alt gik meget hurtigt. Der gik 14 dage så havde jeg opbygget en kundekreds. Jeg har de samme kunder inden for en 14 dages periode. Det er både erhvervs- og privatkunder. Alt i alt tror jeg kun at jeg brugte 10000 kr. for at starte op. Det var med 2 annoncer i avisen, støvsuger, spande, mikrofiberklude, gulvmopper, rengøringsmidler til ca. 6 mdr. Jeg var faktisk overrasket over, hvor nemt det egentligt er gået.

Jeg har mange folk, der stadig ringer og spørger om jeg kan gøre rent ved dem. Jeg har uden held haft en jobannonce på AF, men ikke fået kvalificerede henvendelser. Ja, så indtil videre kører jeg det stadig som et enkeltmandsfirma.

Fussing

Fra kbh s
Tilmeldt 18. Jul 07
Skrevet kl. 18:43

tak for jeres svar.

Det er et mindre firma som kun koncentrer sig om vinduespolering og trappevask. Min målgruppe er både privatpersoner og erhvervskunder afgrænset til mit lokal område.

Jeg vil meget gerne have fat i nogle boligforeninger, har i nogle tips? Eller andre ting jeg skal være opmærksom på?

Med venlig hilsen

K. Larsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:21

Jeg er normalt vis ikke tilhænger af kanvassalg i dagens Danmark – men med lige netop Boligforeninger og så trappevask stiller sagen sig lidt anderledes.

Der er ingen tvivl om, at de bliver overdænget med salgsbreve og telefonkanvas – så her vil det sikkert være en fordel og ta’ viceværten (ejendomsfunktionæren) på stedet, og på den måde skille sig ud fra mængden.

Så puds skoene – og god tur… Smile

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 20:01

ksl:

tak for jeres svar.

Det er et mindre firma som kun koncentrer sig om vinduespolering og trappevask. Min målgruppe er både privatpersoner og erhvervskunder afgrænset til mit lokal område.

Jeg vil meget gerne have fat i nogle boligforeninger, har i nogle tips? Eller andre ting jeg skal være opmærksom på?

Med venlig hilsen

K. Larsen

Et lille råd

Trappevasken skal du holde dig fra da det er vildt vildt hårdt og ikke giver ret meget pr opgang. Med vinduespoleringen kan du jo ringe til andre rengøringsfirmaer og tilbyde dig som underenterprise, det var sårdan jeg i sin tid kom i gang som 18 årig, med en bil, stige og en spand og masser af gå på mod. Gør op med dig selv hvem du helst vil arbejde for - privat eller erhvervs kunder, jeg personligt ville kun tage erhvervskunderne med de erfaringer jeg har fået. Private er alt for tidskrævende iforhold til indtægten, hvor imod erhvers livet er langt mere fleksibelt når du skal til deres ruder, husk på at ansætter du med tiden folk så er der strenge krav til antallet at timer de må stå på en stige pr. dag.

Venligst René Buch

Venligst

René Buch

Fra kbh s
Tilmeldt 18. Jul 07
Skrevet kl. 18:24

Kære Rene.

Tak for dit svar. du kan vel ikke fortælle mig ca. hvad henholdsvis trappevask og vinduespolering giver ca.?

Med venlig hilsen

kira.

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 02:01

ksl:

Kære Rene.

Tak for dit svar. du kan vel ikke fortælle mig ca. hvad henholdsvis trappevask og vinduespolering giver ca.?

Med venlig hilsen

kira.

Uha sikken et spørgsmål til en letter glemsom mand GGG ej pjat

Den gang for små 23 år siden var det gyldne tal 5,00 kroner pr. fag / side ... alle ved jo et vindue har to sider, så det er jo let at regne ud - dog vil jeg tro du i dag let kan tage 10 - 15 kr pr side, dog med en mindstpris der ligger på 200 kroner for, at besøge en kunde, du skal jo have løn for kørslen også. Et Danmarks hus ca 130 kvm i et plan må ikke tage dig mere end 10 minutter udvendigt og 20 minutter indvendigt (inkl. modtage kontant betaling hos private) for de 200 kroner, disse beløb er naturligvis plus moms.

Den trappe vask jeg har været med på gav 29,75 pr opgang, med indgang stue første og anden sal, ved fejning og vask, der skulle tages 11 opgange pr dag og det måtte ikke tage mere end en time, så jooo du kommer i mega god form, men ærligt så er det ikke de få kroner værd, men en måde at overleve på indtil du får nok vinduespolerings kunder. Jeg vil regne med prisen for dette idag ligger nær det dobbbelte eller lidt over, så du kommer op på omkring 70 - 75 kroner.

Dog skal jeg på det kraftigeste fraråde dig endnu engang, at gå igang med trappevask, for man løber vildt hurtigt surt i det og du vil uden tvivl blive forpligtiget til, at gøre dette i en længer kontrakt periode hvis du begynder på det.

Venligst

René Buch

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)