Jeg har lige startet mit eget rengøringsfirma, og er fuld igang. Jeg har fundet en kunde, som jeg snart skal mødes med og forhandle om prisen. Jeg har en ide om at det er ca mellem 200-300 kr, eller har jeg ramt forkert? Og hvis vi nu siger 220 kr pr.time, gælder det så alleslags/ former for rengøring eller er det forskelligt?
220 + moms/timen betaler jeg for at få gjort rent - så det lyder da som om det rammer markedsprisen meget fint. Da jeg skulle finde et firma til at gøre rent i mit hus var det også ca. i det område de firmaer jeg kontaktede lå.
Den pris gælder for alt "alm." rengøring. Jeg ved jo ikke om du henvender dig til privat/erhverv eller begge dele, men du skal nok tage forbehold for at hvis det er særlig krævende opgaver (ved ikke lige hvad det skulle være, men der skal nok være et eller andet) er prisen højere.
Mvh. Kasper
Spar porto (åbner i nyt vindue) hvis du udsender mange fakturaer, rykkere eller salgsbreve
Det kommer an på, hvor i landet du er, og om der er tale om erhvervsrengøring eller privat. Hvis du laver erhvervsrengøring til 220 kr. i timen i København, så vær venlig at kontakte mig, vi mangler noget hjælp i vores nye lokaler, for den pris opfatter jeg som et rigtig godt tilbud.
Det er både erhvervsrengøring og privat vi gør og vores faste timepris, er på 220 kr i timen og firmaet ligger i København, . Vi er selvfølgelig interesseret i at rengøre dine lokaler, og jeg har prøvet at kontakte nummeret 33330102, men der er lukket om weekenden. Hvordan kan jeg få kontakt til dig?
Først så vil jeg ønske dig tillykke med dit nye firma, altid rart og se når drømme/lyst bliver realiseret til virkelighed. MEN når det er sagt – så kan vi nok konstaterer, at det er et meget konkurrencepræget marked du bevæger dig ind på. Enhver virksomhed skal ha’ et idégrundlag – altså et prospekt/forretningsplan der beskriver hvad der er virksomhedens målsætning, samt hvordan den vil nå disse mål. Den skal bl.a. omhandle målgrupper, om du vil køre efter Facility Management princippet – som er et fuldservicekoncept – 511 programmet etc… Dernæst så skal der udarbejdes drift, status og likviditetsbudgetter – samt budgetforudsætninger der fortæller hvordan du er nået frem til dine tal og viser om virksomheden overhoved har mulighed for at overleve. Der skal også i din branche indregnes løn og materialeforbrug i procenter i forhold til entreprisesummen, således at du har styr på disse ting, for du må ikke glemme at i servicebranchen, er det arme og ben du sælger – og er der ikke helt styr på dem, så dør virksomheden. Du skal ha’ et kalkulationsprogram, der kan udregne salgsprisen baseret på hvilke rengøringsprogram du tilbyder den enkelte kunde – altså et 511program til en pris og evt. et 555 program til en anden incl. materialeforbrug. Så til din pris. Du taler om 220 kr. pr. time. Kontakt Servicebranchens Arbejdsgiverforening under HTS, de forhandler overenskomster for servicemedarbejderne og kan sikkert lokkes til at sende dig en – så har du en idé om hvad en servicemedarbejder koster i timen. Du skal huske – at der skal lægges mindst 26% på lønnen i sociale omkostninger til at dække feriepenge, IP arbejdsmarkedsbidrag, ATP, pension m.v. Så dine 220 kr. NEJ de rækker som en skrædder i helvede, hvis du vil ha’ rengøringsfirma i en længer periode…
Håber ikke at jeg har skræmt dig – men forsøgt at være ærlig så du kan se hvad du er oppe imod…