Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til afståelse af lokale.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Nov 16
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg undrer mig over flg. :

Jeg ser forholdsvis ofte restaurant eller butikslokaler der står tomme, og med et 'til afståelse' skilt på vinduet.

Som jeg forstår tilfalder afståelsesretten retten lejer, dvs. den fratrædende lejer. Betyder ovenstående så at en lejer betaler husleje for et tomt lokale, indtil der findes en køber?

Eller findes der tradition for andre løsninger, f.eks. en aftale med udlejer om ikke at betale husleje i den periode lokalet er tomt og indtil salg?

Jeg står selv i en lign. situation, håber meget nogen har erfaring at dele.

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Lejer modtager kun afståelsessummen så længe han betaler husleje.

Normalt begynder en lejer med afståelsesret at afhænde sin forretning og/eller lokalet længe før han ønsker at flytte.

Skriv evt. en PB hvis du ønsker yderligere oplysninger.

Mvh Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 16. Nov 16
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen

Tak for svar.

Så det vil sige at når man ser et tomt lokale der står til afståelse, så er der en lejer der stadig betaler husleje (for et tomt lokale)?

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Svaret er ja.

I enkelte tilfælde har jeg set at en udlejer har købt lokalet for at sætte det i stand med henblik på maximal huslejeforhøjelse og derefter sætter det til afståelse for sin indkøbspris. men det er meget sjældent det sker.

Mvh Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)