Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Inkassofirma - fordring fra PostNord

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har en lidt sjov sag:

En forsendelse, fra ikke EU-land, er modtaget i efteråret. PostNord anfører ikke på forsendelsen, at den er toldbehandlet, som f.eks. UPS og andre gør. Og anførte beløb og værdi var $ 7,00.

Der modtages ikke faktura for toldbehandling og ej heller rykkere! Og det er jo PostNord!

Igår modtages så en betalingspåmindelse fra et af de skumle inkassofirmaer, der er nævnt i andre tråde. Hovedstol, renter, 2 x rykkergebyr. PostNord har "solgt" fakturaen til det tidligere omtalte firma for nok 10%, som de har købt Nordea fordringer for.

Så spørger jeg: Hvordan er det muligt, at betale et fortoldningsgebyr til PostNord, som også står for levering af posten, men som ikke modtages. Jeg kan jo ikke bare tro at der er opkrævet gebyr og sende dette via et gammelt girokort.

Der er naturligvis klaget med henvisning til tidligere afsagte domme. For når posten ikke får posten ud, så .......

Jeg har checket på Amino og Trustpilot og det er ikke godt for firmaet.

Skal jeg bare betale og være "glad" og så vente en lignende opførsel i fremtiden, eller skal jeg give dem den glatte overhaling?

Fra Frederikssund
Tilmeldt 8. Mar 18
Indlæg ialt: 67
Fra  Jasmins bogholderi Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Vis jeg var dig. Så ville jeg kontakte PostNord og kræve den originale faktura. Og bede dem om, at trække "sagen" tilbage fra inkasso. Og så få den betalt med det samme du modtager fakturaen. Tag et screenshot af betalingen og send retur til PostNord.

Det er vigtigt, du informerer,  evt kan dokumentere at du intet har modtaget fra PostNord. Opkrævninger kommer - dem jeg har siddet med - pr brev. 

Har prøvet det samme..

Besøg min hjemmeside www.jasminsbogholderi.dk eller skriv en mail til mig på info@jasminsbogholderi.dk. 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fru Jasmins bogholderi

Ja, jeg har ikke nået at vende tilbage, men jeg har fået fremsendt dokumentation:

"Det retlige udgangspunkt er, at afsenderen bærer ansvaret for, at breve, som afsenderen sender, kommer rettidigt frem til modtageren. Det betyder, at afsenderen skal føre bevis for, at brevet er afsendt og er kommet (rettidigt) frem. Domstolene har behandlet en række sager og har stillet krav om, at afsenderen – for at den har løftet sin bevisbyrde"

Og, den er trukket tilbage, da det inkassofirma (eet af dem der køber fordringer) ikke kunne dokumentere ovenstående.

Tak for dit svar.

Fra Frederikssund
Tilmeldt 8. Mar 18
Indlæg ialt: 67
Fra  Jasmins bogholderi Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Perfekt, så er alt som det skal være. :) 

Besøg min hjemmeside www.jasminsbogholderi.dk eller skriv en mail til mig på info@jasminsbogholderi.dk. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)