Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investering i aktier m.m.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 9. Mar 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:49 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg er ude i at investere omkring 25.000 i aktier. Hvad kan jeg forvente af dette, da det mildest talt ikke er det store beløb. Ser dog gerne at jeg har et afkast på 5%/årligt eller mere. Hvad skal jeg være opmærksom på og har i nogle gode råd eller lign?

Vh.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 13:14 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er din tidshorisont? 

25.000 er ikke meget hvis du skal vælge enkelt aktier, så en indeksfond som er passivt forvaltet vil nok være det bedste valg hvis det nu skal være aktier. På den måde kan du få noget spredning uden at drukne i handelsomkostninger.

Alternativt kan du se på Danske Banks June som ser lovende ud. Der findes også andre lignende løsninger. https://june.dk/

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:51 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Og uanset hvad - så er der intet sted du kan være sikker på + 5% De sikre ting som cash vil give 0,8 ved ved lidt binding (og så jo minus efter inflation) - obligationer nok noget der ligner og aktier kan give alt fra mere end minus 5 til mere end plus 5 - i alle fald klart hvis du ser på mindre end 10 års horisont

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 14:53 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

5% der sigter du lavt.

Jeg lavede 30% i feb mdr og vi er næsten færdig med marts som ligger omkring 15%.

Jeg startede med mindre end 25k . Meget mindre.

Jeg gøre det via selskab

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 15:27 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Skygge Manden:
Jeg lavede 30% i feb mdr og vi er næsten færdig med marts som ligger omkring 15%.

Tillykke, men det bliver hverdag igen på et tidspunkt.


Skygge Manden:
Jeg gøre det via selskab

Så går de første 20 % af afkastet lige til regnskab og revisor, hvis man ikke selv kan lave det. For ikke at tale om stiftelse m.m

Jeg ved ikke lige om det er troll, eller om du mener det seriøst, men det er ihvertfald en ringe kommentar du har skrevet.

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 15:33 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Sebastian

Jeg kan godt forstå du synes det kunne være sjovt.

I dit tilfælde vil jeg ikke skyde på at du regner med at blive millionær med kun 25K investeret.

Så med hensyn til om du bør vælge det ene eller det andet, kommer nok også an på om du gerne vil sidde og følge lidt med, og handle ofte, eller om du er typen som køber en aktie, og lader den ligge i 10 år.


Og et godt råd, er at have is i maven, selvom en aktie falder med måske 5-10% en enkelt dag, så nytter det sjældent noget panik sælge

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 15:47 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon, jeg klapper i hænderne at du kan give 1 stjerne uden at bidrag med noget som helst til trådstarteren.

For det andet, det er ikke alle der er dovne som de mennesker du omgås med

I DANMARK har vi frie revisorvalg og det betyder at jeg kan lave mit eget regnskab uden at betale en krone for det.

Og for det fjerde ryger der nemlig ikke 20% af afkastet til de omkostninger du nævner, du burde tag noget regnskab undervisning hvis du ikke er for dovn til det.

Mine er omkostninger er kun kurtage og 2400 bank gebyr om året som alle andre betaler.

Grund til at jeg gøre det via selskab er fordi jeg har fradrag for en del ting som en.privat person ikke har

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:01 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Skygge Manden:
Grund til at jeg gøre det via selskab er fordi jeg har fradrag for en del ting som en.privat person ikke har
det vil jeg generelt kalde et lidt underligt valg

Privat investering i aktier - 27% skat af de første 52.900 kr (og 105.800 kr for ægtepar) i udbytte eller realisations gevinst - og 42% af alt derover. Ikke skat af ikke realiserede kursstigninger

Selskab investering i aktier. Først skal alle IKKE realiserede gevinster med i resultat (lagerbeskatning som private ikke har) og tilsvarende med alle realiserede gevinster og udbytter - Af alt det kommer 22% selskabskat. For at du nu kan pengene i egen lomme skal du mindst af med udbytte skat 27% og så er den samlede skat oppe omkring 41% = alm bundskat hvor den private betalte kun 27% - og så 42% udbytteskat = ca 56% svarende til topskat - hvor den private kun betalte 42%

Dertil besvær og ofte omkostning til LEI koder som er krav i selskab

Der er intet der taler for, at privat investere i aktier via selskab. 
Kun hvis vi taler om overskud der KOMMER fra et selskab, bør man købe sine aktier i selskabsform, eller skal det holdes privat absolut 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 16:24 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Jeg er delvis enig med dig, men ikke 100%.

Jeg kan give dig et kort eksempel.

Hvis en privat laver 100.000 kr i 2017 skal han betale 27%/42% uden vedkommende kan få fradrag til investor møder, pc m.m og det betyder han beskattes af 100.000 kr.

Hvis en virksomhed laver 100.000 kr i 2017 , så kan du få fradrag på på investor møder, pc m.m og udover det kan du få løn . Lade os sige at alle de omkostninger runder 80.000 kr af de 100.000 kr.

Så betaler du kun skat af 20.000 kr hvorimod en privat stadigvæk skal betale skat af 100.000 kr.

Jeg har snakket med rigtig mange daytrader som siger at det er bedst at gøre det i firma istedet for privat pga fradrag på forskellige ting.

Jeg ved godt du tænker slutbruger altså hvis man k
Skulle hive pengene ud som privat person, men det er ikke formålet her da du kan hive løn ud til dig selv.

Plus du kan hive udbytte skattefrit efter selskabsskat til holding eller bygge en egenkapital op til dårlig tider, så behøver man ikke arbejde for andre.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:45 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ikke være sikker på skat godkender alle fradrag til investormøder og PC fuldt ud til firma er kun beskæftiger sig med aktier - OM det altid vil ses erhvervsmæssigt - så man skal ikke regne med meget store fradrag- men lad os sige 20.000 er realistisk 

Firma 100.000 kr bliver til 80.000 kr til skat mndst 41% = 32.800 kr i skat og så som du selv nævner - nok omk til bank ?? og lovpligtig arbejdsskadeforsikring kr ?? og offentligt regnskab og besvær med det

Privat  100.000 kr ægtepar - skat 27% bliver til 27.000 kr i skat 

Dertil som nævnt at du betaler skat af ikke realiserede gevinster hvert år som KAN være en bagdel. Ja du kan bygge op i holding efter selskabsskat - og måske det kan udnyttes til yderligere investering og gevinst - men også med tilsvarende risiko og igen - før pengene er ude - når du puger sammen, risikeres endnu mere at man er oppe i 42% yderligere og dermed topskat 56% samlet af hele gevinsten 

Tager du løn har du som min 42% i alle fald og så 56% over topskat (mod 27% af over 100.000 som privat og 42% af over)

Som privat ligger jeg så også altid og styre så jeg altid sælger til avance så jeg fylder op til præcis de 105.800 til 27% - godt at kunne i år med lave udbytter, hvor opsparede stigninger så sælges til 27% og aldrig til 42% så længe overhovedet muligt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)