Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rente på kassekredit

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Feb 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, iværksættere!
Inden jeg skal i banken og låne lidt penge til etablering, ville jeg høre lidt om jeres erfaringer omkring kassekredit.

Jeg skal bruge en lille kassekredit til mit nye firma på mellem 50.000 og 75.000 kr.

Hvor høj/lav en rente er realistisk at være tilfreds med?
(Har naturligvis tænkt mig at shoppe lidt rundt blandt 2-3 pengeinstitutter).

På forhånd tak Geeked

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:20

Omkring 7% er en god rente som tingene ser ud nu.

Jeg mener det er deromkring min ligger, selvom jeg da egentligt ikke har prøvet at bruge den. 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 6. Jan 08
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 22:03

Det er altid en god ide at vende regnestykket om - prøv at se forretningen fra bankens side. Hvorfor skulle de låne dig 50-70 tkr til 7%?

Banken tjener næsten ingenting på det - som markedet er lige nu betaler mange banker omkring 5% for deres likviditet, dvs der er en marginal på 2%-point på den forretning du tilbyder - trækker du kreditten 100% hele året rundt, tjener banken 1500 kr - det kan efter min mening ikke betale sig for en bank at sige ja til den forretning.

Så enten skal du acceptere at betale en højere rente, eller også skal du give banken nogle flere forretninger, f.eks dine private bankforretninger.

Efter min mening skal en bankforretning som den du efterspørger, isoleret set uden følgeforretninger til banken, koste omkring 10% - så er der også lidt indtjening til banken.

Held og lykke med det.

VH Filialdirektøren 

Tilmeldt 9. Nov 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 23:07

Min kassekredit er på 200.000 med en rente på 12 %.

Det er vist også lige i overkanten, jeg må hellere i banken og presse dem lidt Smile

Tilmeldt 10. Feb 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:13

Tak for jeres hurtige svar..!

Jeg må sigte efter en rente på omkring de 7-10% så Smile

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 13:44

Hvad er meningen!

Renten på min kassekredit er steget med 1,4%.

Troede den ville falde efter at nat. banken sænkede renten.

Det hænger da ikke sammen! Tror lige jeg skal have fat i banken mandag!

Vil bankerne bare stabillisere sig selv disse tider? Mener klart at bankerne er de største stopklodser her i "finanskrisen"

Tilmeldt 7. Mar 09
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 03:38

I forgårs sænkede nationalbanken renten til 2,25% efter ECB's rentenedsættelse. Dette indikerer, at der muligvis kommer en rentenedsættelse hos bankerne. Vær opmærksom herpå, hvis du pt. ligger i forhandlinger med bankerne.

Bankerne er typisk åbne for en snak vedrørende rentesatsen på dine konti, men generelt bør du fokusere og sammenligne på ÅOP.

Besøg www.finando.dk

... Danmarks nye forum med spørgsmål og svar indenfor netop din økonomi. Har du spørgsmål vedrørende investering, pension, skat, finanskrisen eller den nye skattereform, så besøg www.finando.dk.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)