Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bliver Amway lukket i England?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 8. Nov 06
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at læs nedenstående om Amway fra England:

British government seeks to close Amway

When DeVos was running for governor last year, supporters threw their weight behind him because they believed he could bring good paying jobs to Michigan like those at Amway, the company his father helped found and DeVos ran for a period of time. I wonder what his supporters think of this news from the London Times:

John Hutton, the Secretary of State for Business, Enterprise and Regulatory Reform, seeks to close the company in the “public interest”. [...]

The Government has claimed that the sales people were persuaded to join Amway on the basis that it provides “easy money” or requires “minimal effort”. It also alleged that the business’s primary aim was to recruit staff rather than sell products.
Those terms "easy money" and "minimal effort" are actually pretty flattering compared to what was recently said in court by Mark Cunningham, Queen's Counsel. I highlighted the pertinent descriptive terms.
The British subsidiary of one of the world’s biggest marketing groups was accused yesterday of breaking company law by “selling a dream” of unachievable wealth.

Amway, which had 39,000 selling agents in Britain during 2005-06, is “inherently objectionable”, operates as a lottery and is trading unlawfully, the Companies Court was told. [...]

The Government investigation claims to have revealed that just 10 per cent of Amway’s agents in Britain make any profit, with less than one in ten selling a single item of the group’s products. It claims that Amway’s main activity is encouraging other people to join its salesforce so that they pay the registration fee and buy marketing materials.

Mr Cunningham said that Amway attracted new agents, known as Independent Business Owners (IBOs), by offering “substantial financial rewards or easy money”. He said that promise of wealth was “illusionary” and amounted to “dream selling”.

The group, which has been operating in Britain since 1973, claims that agents can earn a substantial income from selling its range of dietary supplements, cosmetics, jewellery and water purifiers. They are also offered bonuses for recruiting other agents. However, an investigation by the Department for Business, Enterprise and Regulatory Reform showed that only 6 per cent of agents bought Amway products to sell on, the court was told.

Mr Cunningham said that the vast majority of products offered by Amway to its agents were overpriced even before they were expected to add a further 20 to 25 per cent for retail. “The unattractive pricing explains some the graver vices that are at the centre of the winding-up application,” Mr Cunningham said.

Agents were encouraged to buy instructions on how to grow their businesses by attracting new agents. The material contained images of success such as luxury cars, boats and foreign holidays.

Mr Cunningham told the court: “The prospect of substantial rewards and easy money has been at all times, and remains, illusionary.”

The investigation discovered that 71 per cent of agents made no income from Amway in the year 2005-06 and that 90 per cent had made a loss after paying the £18 fee to renew their registration. In fact, just 101 of the agents shared 75 per cent of the bonuses.

“The reality of being an IBO is that a substantial majority make minimal financial returns,” Mr Cunningham said. “Our case is founded on the selling of the dream on one hand and the loss or minimal financial return on the other.”

Mr Cunningham told the court that Amway operates a “pernicious” scheme, which encourages agents to recruit family, friends and colleagues to the group so that they themselves could move up to “that very narrow group that makes any money”.

He said that the Amway scheme involved targeting the “gullible”, “deluded” and “vulnerable” to join the scheme and accused the group of “dream selling.”
Those are pretty serious claims, but the Times provided numbers to support the reality behind those "good paying" Amway jobs:
  • 39,000 - agents working for Amway [in Britain]

• 27,000 - (71%) had no income

• 11,410 - (30%) earned something

• 7,492 - (of the 11,410) received average of £13.53 [about $27] per year

• 101 - agents received 75 per cent of bonuses

• £116K - paid to top earner Trevor Lowe

• 26 - number of years Mr Lowe was an agent

• Of course, the DeVos family made out pretty well - they're worth billions of dollars.

The case is still ongoing, but if the court rules against Amway, the company will be no longer be allowed to operate in Great Britain. Either way, this case just collaborates what citizens have been saying for sometime now - Amway jobs don't help people achieve the American Dream.

Fra Lyngby
    Tilmeldt 26. Mar 05
    Indlæg ialt: 9738
    Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:27

Man kan da altid håbe at fornuften breder sig til andre dele af verden - her til Danmark, for eksempel.

Fra Odense
    Tilmeldt 22. Aug 07
    Indlæg ialt: 2539
    Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 12:49

Sjovt med lidt statistik på det vi andre har sagt hele tiden.

Fra Lyngby
    Tilmeldt 26. Mar 05
    Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:57

Ja, de har øjensynligt fået gravet lige præcis de tal frem som mange af os har spurgt flere MLM-selskaber om mange gange, men som de altid forsøger at snakke udenom. Forståeligt nok, for når de rigtige tal kommer på bordet ses det meget tydeligt, hvilken form for organisation der er tale om, og at det på ingen måde kan sammenlignes med andre virksomheder eller ansættelser.

Hvilken virksomhed med 39.000 ansatte betaler kun 101 af dem en løn de kan leve ad? Ikke engang Wallmart betaler folk SÅ elendigt - og de er ellers ikke et forbilede værd!

Fra Frederikshavn
    Tilmeldt 9. Aug 05
    Indlæg ialt: 2606
    Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 14:08

Mikkel deMib Svendsen:

Hvilken virksomhed med 39.000 ansatte betaler kun 101 af dem en løn de kan leve ad? Ikke engang Wallmart betaler folk SÅ elendigt - og de er ellers ikke et forbilede værd!

Uden iøvrigt at blande mig.... endnu engang er det gået ram forbi at man bliver betalt for det man bidrager med - man bliver ikke betalt blot for at være der ---- formoder heller ikke at du, deMib, betaler løn til folk der ikke laver noget.

NÅR det så er sagt, så er det ingen hemmelighed at et af verdens ældste MLM-selskaber, omtalte AMWAY, har en af de absolut ringeste kompensationsplaner.. overhovedet ;-)

mvh.
    Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Lyngby
    Tilmeldt 26. Mar 05
    Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:30

> formoder heller ikke at du, deMib, betaler løn til folk der ikke laver noget.

Hvis folk jeg vælger skal representerer mig arbejde for mig ikke yder noget, ja så ryger jobbet naturligvis. Men i første omgang er det mig der løber risikoen når jeg ansætter folk. Jeg skal betale løn, selvom de ikke laver noget, sålænge de er ansat.

Iøvrigt er det ikke rigtigt et problem jeg oplever. De folk jeg ansætter er alle meget dedikerede og loyale. Det er bl.a. noget jeg forsøger at finde ud af gennem jobinterviews.

I Amway er det øjensynligt kun ca. 0,25% der ender med noget der kan ligne et rigtigt job, med en løn de kan leve af. Det er godt nok en noget dårligere hit-rate end for dem jeg har ansat - eller iøvrigt sammenlignet med stort set alt andet jeg kan kome i tanke om :)

Og det står i skærrende kontrast til de lovprisninger vi har hørt så mange gange om Amway. Måske er det fordi Amway tager hvem som helst ind. Måske er det fordi Amway er lidt for dygtige til at sælge en meget urealistisk drøm. Jeg ved det ikke. Det er sikkert meget forskelligt fra person til person, hvad der har gjort udslaget, men i hvert fald er jeg ret sikker på, at mere end 0,25% havde regnet med de kunne opbygge en levevej på den måde.

Jeg ville mene det kunne være en fordel for andre MLM-selskaber at lægge deres tal frem, hvis de er bedre. Jeg er da sikker på at mange MLM-interesserede gerne ville vide hvor sandsynligheden for success faktisk er størst. En sådan gennemsigtighed ville gavne de bedste MLM-virksomheder, men naturligvis også potentielt skade de værste....

Fra Frederiksberg
    Tilmeldt 8. Nov 06
    Indlæg ialt: 305
    Skrevet kl. 15:01

Rigtigt Lasse. Men MLM/Network Marketing-branchen og Direkte Salgsforeningen bør tage ved lære Amwaysagen i England og til dels Danmark.

- Man bør arbejde på at opnå en klart bedre succesrate end man har i dag, 

- man bør ikke starte kunder som forhandlere (fordelskunder) og på den måde ødelægge kundegrundlaget og dermed branchens troværdighed, og så ikke noget med at sælge luftsteg og vindfrikkadeller men derimod rigtige produkter, 

- alle bør have rigtige kunder der køber rigtige produkter til rigtige priser der svarer til tilsvarende produkter på resten af markedet,

- man bør gå væk fra "a numbers game modellen" som går ud på helt ukritisk at sætte så mange i gang som muligt, (throw them up on the wall and see what sticks),

- man bør undlade at love folk guld og grønne skove, at de bliver rige og at de får store dyre biler med en minimumsindsats, det er bondefangeri. Vær ærlig, ved en hobbyindsats får du en hobbycheck, ved en deltidsindsats får du deltidsløn, ved et fuldtidsjob får du er fuldtidsløn vel og mærke hvis du har evnerne og får den rigtige opbakning, coaching og uddannelse...Og hvis det firma du arbejder for har etikken og moralen i orden!

- man bør tage ved lære af Franchise-branchen som for mange år siden begik de samme fejl, i dag har franchisebranchen en utrolig høj succesrate fordi de er blevet meget bedre til at stille krav til sine franchisetagere og til at uddanne dem efter seriøse koncepter...

Med venlig hilsen

Ove Bjørn Kraft 

Fra Sorø
    Tilmeldt 21. Jun 06
    Indlæg ialt: 1867
    Fra  joma company Skrevet kl. 18:22

Det bliver spændende at se hvordan den sag ender i UK!

Men som jeg og andre har påpeget flere gange så er det vigtigt at man sætter sig godt ind i den forretning man på tænker at starte. Sådan er det i alle brancher og sådan er det også i netwærk marketing.

De produkter der markedsføres skal have reel værdi på markedet og priserne skal stå mål med kvaliteten. De smarte udbud med opskruede priser og et komme iganggebyr uden andet indhold end glitterpapir og brochure gør det jo ikkeWink!

Hilsen john sommer

mvh john sommer
    Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
    |se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Lyngby
    Tilmeldt 26. Mar 05
    Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:32

Hvis MLM-branchen i højere grad var styret af folk som dig, John, og Lasse så tror jeg ikke der ville være lige så meget berettiget kritik :)

Fra Sorø
    Tilmeldt 21. Jun 06
    Indlæg ialt: 1867
    Fra  joma company Skrevet kl. 18:56

Hej Mikkel!

Det er jeg da glad for at du syntes - selv finder jeg, at der er en god mulighed uden den store risiko - men med "hype" udtryk og oversolgte udbytter  om hurtig rigdom ja så går det .........

Det tæller ikke - der er ingen nemme veje - i dag læste jeg eks. om nystartede og konkursramte virksomheder sidstnævnte er i stigning - det taler sit tydelige sprog om, at starte selv er den hårde vej og ikke uden økonomisk risiko, men den er også lærerig og udviklende - man skal dog have gåpåmod og ville det. Holde ud også når det bliver vanskeligt og kunne tage de lange seje træk.

Og det er altså herved at man kan opnå resultaterne!Beer

Og så skal man have de rette samarbejdspartnere producent/uddannere ect. - altså en producent der er på markedet og som er en seriøs solvent markedsaktør med seriøse produkter og som levere varen og overholder markedets spilleregler - gerne en der har været på markedet i mange år og helst i mange lande!

Organisationen bør bygges på samme måde som ved andre ansættelsder - man skal kvalificere de man udvælger som forhandlere og det bør foregå med omhu. At oversælge med hype for at få sin organisation hjælper ikke - når det kommer til det hårde job stopper disse personer da de ikke har hvad det kræver at starte sin forhandling.

Hilsen john sommer

mvh john sommer
    Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
    |se: Om mig i min Amino-profil|Star

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)