> Mikkel, er der egentligt ikke nogen mulighed for, at man som host kan sørge for, at de kunder, der ligger på serveren, er uafhængige af hinanden? Nu er der jo mange ting som kan "binde" websites og domæner sammen, men det der normalt er mest aktuelt i forhold til søgemaskiner er IP adressen. Der kan i princippet sagtens assignes flere IPs til samme fysiske maskiner (jeg har f.eks. minimum 8 IPs assignet til de dedikerede servere jeg har). På den måde kan to forskellige websites, på samme fysiske computer godt have hver sin IP. De fleste (specielt de billigste) hosts vælger dog normalt at placere rigtig mange websites på hver IP. I dit tilfælde (som du kan se via linket ovenfor til Netstats) er der faktisk 404 domæner på "din" IP adresse - 404 andre (af dig ukendte) mennesker du deler dagligstue med :)
Men, der er som sagt også andre ting der kan binde websites sammen. Det kan f.eks. være websites der alle benytter det samme publiceringssystem, samme DNS, samme registrator eller som ligger på det samme netværk (host).
Nogle folk mener jeg er dybt paranoid når jeg påpeger vigtigheden af en ordentlig risiko-evaluering og ikke mindst risc-management i forhold til markedsføring i søgemaskiner. Jeg er sikker på at mange IT-sikkerhedseksperter oplever det samme mange steder. Rigtige mænd tager ikke backup! Og rigtige mænd deler gerne IP med 404 ukendte "venner". Til gengæld, kunne man så svare, græder rigtige mænd tit - f.eks. når deres computer crasher eller over de websites der bliver dumpet af søgemaskinerne :)
Nogle tips til SEO-risc management:
|
Pyha...
Det er heldigvis også den arbejdsmodel vi går udfra... Troede bare der var noget andet, der kunne adskille dem... Kunne f.eks. være relevant for B-one... Vi har et ældre site til at ligge hos dem, hvor der er over 1600 "venner" på samme server [:0]
Men tak for et godt svar ![]()