De sidste par måneder har jeg arbejdet med at få en bedre placering i google for min kærestes web-shop. Jeg har holdt mig til de traditionelle metoder, dvs. jeg har fået optaget web-butikken på så mange links-samlinger og webshop-oversigter som muligt. Sørget for at beskrivelsen af butikken i linkssamlingerne stemte overens med de meta-tags der er på webshoppen osv. Dvs. ingen smarte løsninger.
Resultaterne udeblev ikke. Søgte man på ordet "perlekæder", så fik hjemmesiden en bedre og bedre placering - til sidst var den placeret i bunden af første side.
Meeen.. her kommer mit problem. Pludseligt, fra den ene dag til den anden, forsvandt webshoppen fra søgeoversigterne. Siden er stadig indekseret i google, men placeringen er så elendig at jeg ikke kan finde den længere, når jeg f.eks. søger på "perlekæder".
Hvad skete der? At det blot en naturlig del af google's luner, eller stikker der noget under (man er vel altid god for en konspirationsteori
![]() Webshoppen er fra Scannet, så der er grænser for hvor meget vi selv kan pille ved. Og nej, vi har ikke forsøgt os med det tidligere omdiskuterede søgeoptimeringsmodul fra Scannet.
Med venlig hilsen
Henrik Lauritzen
|
Hejsa, Henrik...