Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Smidt ud af google?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 3. Dec 05
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

De sidste par måneder har jeg arbejdet med at få en bedre placering i google for min kærestes web-shop.

Jeg har holdt mig til de traditionelle metoder, dvs. jeg har fået optaget web-butikken på så mange links-samlinger og webshop-oversigter som muligt. Sørget for at beskrivelsen af butikken i linkssamlingerne stemte overens med de meta-tags der er på webshoppen osv. Dvs. ingen smarte løsninger.

Resultaterne udeblev ikke. Søgte man på ordet "perlekæder", så fik hjemmesiden en bedre og bedre placering - til sidst var den placeret i bunden af første side.

Meeen.. her kommer mit problem. Pludseligt, fra den ene dag til den anden, forsvandt webshoppen fra søgeoversigterne. Siden er stadig indekseret i google, men placeringen er så elendig at jeg ikke kan finde den længere, når jeg f.eks. søger på "perlekæder".

Hvad skete der? At det blot en naturlig del af google's luner, eller stikker der noget under (man er vel altid god for en konspirationsteori )? For samtidig er vi begyndt at blive ramt af et par hundrede "tomme" hits om dagen. Det kommer lidt i bølger, men de er kendetegnet ved at det ikke er referrels fra andre sider??

Webshoppen er fra Scannet, så der er grænser for hvor meget vi selv kan pille ved.  Og nej, vi har ikke forsøgt os med det tidligere omdiskuterede søgeoptimeringsmodul fra Scannet.

Med venlig hilsen
Henrik Lauritzen

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 15:33

Hejsa, Henrik...

Det kan være mange ting, få ting eller kombinationer... Kan du smide en adresse til webshoppen, så man kan få sig et kig? Og hvor lang tid siden blev den fjernet fra resultaterne?

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 3. Dec 05
Skrevet kl. 15:46

Hej Marcel

Siden er www.Asias.dk

Nu tjekker jeg ikke dagligt, men jeg tror det er en uges tid siden at vi blev vippet af.

Mvh. Henrik
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 15:56

Fy skamme, Henrik...

Siden har jo ingen titel overhovedet... Denne er vigtig, hvis Google skal kunne finde dig ud af 35.000 resultater... Forsiden indeholder for lidt tekst om ordet "perlekæder" og der kunne godt komme noget ALT-tekst på forside-billedet hvor ordet "perlekæder" indegår

Prøv blandt andet og brug denne guide lidt http://www.refocusmedia.dk/default.asp?mainmenu=51

Den gør dig ikke til ekspert, men tager da nogle af de vigtige ting frem

/Marcel Fuursted

Tilmeldt 3. Dec 05
Skrevet kl. 16:31
Ja, jeg havde lidt travlt den dag forsiden skulle laves - så det endte med en hurtigt runde i photoshop

Det må jeg hellere få rettet.

Tak for input og linket.

Mvh. Henrik 
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 16:34

Det var godt...

Brug eventuelt den guide til at gå ud fra... Og du spørger bare hvis der er noget du ikke lige forstår eller lignende

Hav det godt

/Marcel Fuursted

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:51

Piv ikke, min kone er blevet smidt helt ud med sin www.kysseguiden.dk

Så hun er noget trist og har lidt svært ved at forstå det, men sådan er der jo så meget.

Dbh Martin

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 18:23

Kysseguiden.dk - here we go ;) har hjulpet mig med at finde min kæreste :)

Nu hvor jeg har chancen for at sige tak for hjælpen til ejerens anden gode halvdel - Martin - viljeg benytte chancen til det..

Mange tak for det gode site :D Det er perfekt.. :p hjalp mig ;) så alle singler - smid et kig forbi kysseguiden.dk :D

Virker ;)

Mvh,
Christoffer
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:28

Som udgangspunkt vil jeg sige at det er et under hvis du har ranket på noget som helst med dit website. Et midlertidigt held, vil jeg betegne det som. Der er en helt række problemer med sitet, som vil gøre at det ikke ranker, herunder bl.a.

1. Dine sider mangler unikke titler - altså en titel der fortæller hvad der er på siden
  2. Siderne mangler også indhold - altså TEKST-indhold, som er det eneste søgemaskinerne kan læse
  3. Der er ikke ret mange der linker til dit website - ikke nok i hvert fald
  4. Der er en del sider på dit website som giver (404) fejl - sikkert fordi de er slettet, men du BØR have en strategi for hvad du stiller op når brugere og søgemaskiner besøger disse sider (som nu er væk). Lige nu får de bare en døssyg fejlmeddelelse.
  5. Du deler IP adresse med (mindst) 404 andre domæner på samme server. Problemet med dette er, at hvis blot EN af disse andre sites laver "skumle ting" i Google så kan du også blive ramt
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 19:47

Mikkel, er der egentligt ikke nogen mulighed for, at man som host kan sørge for, at de kunder, der ligger på serveren, er uafhængige af hinanden?

Jeg mener, der er jo ikke evigt mange webhoteller, som ikke lægger flere på samme server... Der må da være en måde at "kringle" det på...?

/Marcel Fuursted

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)