Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

type af CVR??

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Mar 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino’er,

 

Jeg har for 3 år siden harovervejet om at oprette et CVRnr.. Jeg synger en gang imellem som hobby og bruger mit CPRnr, nå jeg er ude at synge.

Det har været ok, men nu vil jeg købe et  PA anlæg og vil jeg gerne kunne trække momsen af det jeg køber.

 

Mit spørgsmål er, hvilken type af CVR kan det anbefales til mig?

Og når jeg er blevet CVR reg., skal jeg så ligge 25% momsfakturaen?

Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Som musiker er du fritaget for momspligt som kunstnerisk virksomhed (gælder for honorarbetaling). Hvis det kun er noget du gør en gang imellem, og som en hobby, så er det slet ikke sikkert, at det kan betale sig for dig, at lade dig cvr-registrere.

Mvh. Kasper

Tilmeldt 5. Mar 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper,

Tak for svaret.
Betyder det så, jeg ikke kan trække momsen fra det jeg køber?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Købsmoms kan man fratrække hvis man har momspligtig aktivitet- er man momsfri musiker kan man ikke trække købsmoms fra i det forhold

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak, fordi du svaret. Jeg har læst meget af det du skriver/svarer her. Jeg synes , jeg har lært meget af det du har skrevet til de andre.

Jeg har kigget på hobbyvirksomhed - ikke opkræves moms, heller ingen momsfradrag og man betaler ikke AM-bidrag. Der er intet krav om bogføring i henhold til bogføringsloven og der skal ikke aflægges årsrapport. Men jeg skal gem alle kvitteringer – både en kopi af de kvitteringer, jeg har skrevet til dine kunder og de regninger/boner/fakturaer, jeg har betalt.

Men er i tvivle om  skattemæssige regnskab som internet siger er enkelt:

Indtægterne minus de udgifter = overskuddet.

Hvis jeg køber et PA system ( består af mixer, højtaler, mikrofon lys osv. ) for eks. for 10.000 og måske er ud at synge 7 gange om året og får måske 3000kr hver gang.

Er mit PA system  så mine udgifter (plus transport udgifter ) som skal trækkes fra min indtægter som er  21.000 = overskuddet (som er hvad der er tilbage)

Er det så overskuddet jeg skal betale SKAT af og ingen AM- bidrag? og er det så SKAT procent som jeg har på mit arbejder som også gælder her?

Grundet til jeg gerne vil vide det rigtig regnskabet , fordi jeg vil gerne opgradere min PA system som jeg hår købt lidt af hver fra DBA, og fordi de ikke er samme mærke, så er det meget tidskrævende når jeg sætter op og jeg får ikke det rigtig lyd som jeg gerne vil have. Og min plan er at købe en hel ny set up med god kvalitet/mærke, men det koster :-)

Så jeg håber at få noget gode anbefalinger her.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

MWBR:
Jeg har kigget på hobbyvirksomhed - ikke opkræves moms, heller ingen momsfradrag og man betaler ikke AM-bidrag
jeg håber da ikke jeg har skrevet der ikke er AM bidragindtjening ved "hobby virksomhed" noget sted  Det er korrekt at man ikke momsregistreres men overskud er AM bidragspligtigt
Du skal som sådan uanset hobby eller andet, føre regnskab (regnskabsloven som sådan) men ikke indsende årsrapport, det skal du heller ikke i PMV eller enkeltmands med moms

Din skat er med AM bidrag og hvis du har brugt dit fradrag på arbejdet, så er det ca 41% skat op til du rammer topskattegrænsen

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)