Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg mest ud af min løn i en enkeltmandsvirksomhed?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det gør det jo . Når du hele året har taget alt varekøb som en udgift - og det KUN er de varer du har solgt der er en udgift ,  så er det klart at når du EN gang om året regulerer  og flytter fra udgift til "værdi" så øges dit resultat og dermed betaler du skat af indtægter minus udgifter og har ikke "ombytning af penge i bank med værdi i varelager>" som en udgift

Du bør altså overveje at betale bare lidt for en online bogholder, for du misser en del her, og det kan jo ende dyrt for dig, selv om du jo VIL have det korrekt

vh john H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Apr 15
Indlæg ialt: 25
Fra  Allerup Entreprise og Handel ApS Skrevet kl. 07:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Man vil jo gerne selv i starten og prøve at spare lidt penge, men må nok hellere bide i det sure æble ;-)

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig med John. Det betaler sig at få hjælp til bogføringen i starten. Vores revisor henviste os til en bogholder, der var ganske rimelig i pris. Hun kom og bogførte - og underviste mig i det samtidig. 
Og det skal være et krav. Det må ikke være en bogholder, der holder kortene tæt til kroppen for at beholde sit "job". Vær ærlig fra starten og sig, at du gerne vil betale for at lære grundprincipperne.

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Apr 15
Indlæg ialt: 25
Fra  Allerup Entreprise og Handel ApS Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder fornuftigt :-)

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du feks har 20.000 kr i overskud i slutningen af året, og tænker at hvis du nu køber for 20.000 kr hjem til dit lager at du så har et samlet overskud på 0 kr og derved ikke skal betale skat, så er du helt forkert på den :)

Hvis du igen feks har 20.000 kr i overskud og køber varer hjem for feks 8.000 kr, så bogføre du dem som en udgigt til at starte med, så dit overskud går ned på 12.000 kr. Men de 8.000 kr skal så flyttes over på dit lager, så stiger dit overskud igen til 20.000 kr.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Apr 15
Indlæg ialt: 25
Fra  Allerup Entreprise og Handel ApS Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej KS71

Takker - min 10-øre er falde på plads nu. Det giver jo sig selv når først man har fanget den Big Smile

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)