Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lave bilag ift. donation til organisation

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 74
Fra  MUUV.DK Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Hos MUUV.DK har vi valgt at give en del af vores omsætning til Cph Listening Club (En non-profit organisation). Dette sker halvårligt.

Nu står jeg og skal foretage den første donation, da jeg støder ind i problemet, at jeg ikke ved, hvordan jeg rent praktisk skal gøre? Hvad for noget bilag skal der udarbejdes? Og hvem skal lave det?

Glen Michaelsen
Genvejstast.dk - Din genvej til alle genveje

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 01:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil mene at du sagtens kan bruge et kontoudtog fra banken kombineret med en beregning af hvordan du er kommet frem til beløbet som bilag.

Du skal være opmærksom på at der er krav til at velgørenhedsorganisationer skal være på en godkendt liste hos det offentlige (mener det er skat) før du kan tage skattemæssigt fradrag. Det bør du nok bede dem om at be/afkræfte om de er, da der findes en række af organisationer som ikke er.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

mener jeg svarede i anden tråd, netop at hvis du forventer skattefradrag så skal det være en forening fra skats liste over godkendte (mener at jeg linker til den i min gennemgang her http://johnhannover.blogspot.dk/2016/11/fradrag-velgrenhed.html  

Er den ikke skattegodkendt har du ikke fradrag for donationen - 

Bilag? - bare aftalen om donationen (en sådan har I formentlig) og bankkonto  og den skattegodkendte forening er så også forpligtet til at angive det skal på dit CVR som jeg husker det (også med i mit link) så på den måde kommer fradraget aut til skats kendskab

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)