Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejendomsselskab - grøn energirenovering, muligheder og tilskud

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude.

Jeg vil høre om nogle af jer har erfaring vedrørende tilskud vedr. energirenovering af Villa'er, rækkehuse m.m. som købes af et ejendomsselskab i ApS form. 

Jeg har forsøgt at læse nettet tyndt omkring dette emne, men synes at det peger i retningen mod private bygherre, andelsforeninger, ejerforeninger eller hvis man selv som ejendomsselskab ejer en udlejningsejendom - men ikke direkte noget omkring villa'er og rækkehuse.

På sammetid synes jeg også at jeg har svært ved at få klart svar fra skat om der i virkeligheden også er mulighed for et håndværkerfradrag når man er et ApS selskab.

Vi har ikke før fået nogle fradrag eller tilskud, men ønsker at vores virksomhed skal være mere grøn i fremtiden til gavn for miljøet.

Er der nogle af jer som har viden og erfaring inden for dette så hører jeg meget gerne fra jer, da det vil forøge mulighederne for at vores projekter kan blive mere energivenlige i fremtiden og vi som selskab kan være med til at reducere c02 på jorden.

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik

Jeg har nøje gennemgået det med tilskud mv., for 3 år siden i forbindelse med et projekt. Reglerne kan selvfølgelig ændre sig lidt. 

Nu nævner du ikke konkret hvor lang tid i ejer ejendommene mv. Normalvis i forhold til disse tilskud, så gives det til renoveringer som tilgodeser miljøet. Der er en dato hvert år, hvor man skal indsende en ansøgning for at modtage tilskuddet med de tilbud man har indhentet og en veludført beskrivelse af projektet. Dette gennemgåes så af det offentlige og de giver så tilskud til nogle af projekterne eller eventuelt kræver at der gøres noget andet end foreslået for at få tilskud. (Og mange sim afvises) Dog er det kun et fåtal som får tilskuddet. Størstedelen af tilskud anvendes på bygninger midt i København. Der besluttes hvert år fra politisk side hvor mange penge der må gives som tilskud og der er langt fra nok til at alle kan få tilskud selvom deres projekter er energi og miljø venlige. 

Nu når du vil gøre det med Villaer og rækkehuse, så kan det blive en meget langtrukken proces, hvis du skal vente på et eventuelt tilskud godkendes. Desuden er det et fåtal af pengene som netop gives til almindelige villaer og rækkehuse, da der er så mange privat personer, som gerne vil have tilskuddet. Der er en interesse i at støtten især skal få de ældre historiske ejendomme og særligt innovative projekter frem i lyset. Med mindre du driver udlejningsvirksomhed samt dermed godt kan vente 0;5-1 år på tilskudsgodkendelser mv., så vil jeg foreslå at du bruger krudtet et andet sted. Især hvis det du har i tankerne blot er udskiftning af vinduer, isolering mv. samt ikke noget unikt eller nytænkende.

I forhold til håndværker fradrag, så er det kun i din personlige skat for ejendomme du ejer privat der lever op til kravene. Hvis du istandsætter ejendomme i et selskab, så får du i forvejen fradrag gennem driften som enten vedligeholdelse eller gennem afskrivning af forbedringer.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)