Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opretelse af ApS med tilbageudvirkende kraft

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Søborg
Tilmeldt 22. Apr 15
Indlæg ialt: 25
Fra  Allerup Entreprise og Handel ApS Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har som privatperson haft en omsætning på omkring 100.000 sidste år og planlægger nu at få mig et ApS.

Omsætningen er en skøn blanding af brugte varer købt på auktioner og fra private og nye varer køb som restpartier samt lidt fra Kina.   

For at få rene linjer må jeg hellere få indberettet moms og indkomst fra 1. Jan 2017.

Har fået tilbudt et nyt ApS der er stiftet 1. Jan 2017 for 7.500 + indskuddet på 50.000 hvor jeg så kan lave mit regnskab.

Vil det være ok?

Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolai.

Den omsætning på de 100.000 du skriver om, er det i virkeligheden din fortjeneste på køb og salg eller er der tale om en omsætning minus udgifter?

Under alle omstændigheder, så er det historisk, og noget, som er foregået i 2017 og i privat regi. Derfor skal du selvangive det på din personlige årsopgørelse for 2017, når den bliver frigivet en gang i marts. Fortjenesten er en skattepligtig personlig indkomst.

Hvis du så fremadrettet ønsker, at foretage dine handler igennem et selskab, så står det dig selvfølgelig frit for. Hvis du vil give 7.500 kr. for, hvad jeg antager er et tomt selskab, så er det naturligvis også din egen beslutning.

Jeg kan hjælpe dig med oprettelsen af et helt friskt ApS til 595 kr. ekskl. moms. Hertil kommer så udgiften til en revisorerklæring samt gebyr til Erhvervsstyrelsen for stiftelse. Men vi er stadig LAAAAANGT under de 7.500 kr.

Mvh. Kasper Høvsgaard

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja med omsætning 100.000 skal du se at få moms på plads da den ellers givet dobles ved bod for grov uagtsomt at glemme registrering. Du må se om du kan momsregistrere bagud til1/1 2017 (man kan registrere bagud i tid . Alternativt må være at registrere moms 1/10 2017 og så lade alt omfatte 4 kvartal 2017.

Du vil have samme problem ved at overtage det ApS - for der vil du jo også mange momsregistrering for kvartal 1, 2 og 3 - men kvatal 4 lige kan nås

Jeg synes, hvis du vil være sikker på bedste løsning, at du skal kontakte en revisor og høre hvad man gør når man har “glemt“ alt om moms. Du virker også til at have glemt at der intet må importeres til erhverv som privatperson - det kræver CVR og momsregistrering selv for 1 kr.

OM det er godt at købe et brug ApS afhænger meget af om du kan være stensikker på der ikke er skelettter i skabet

Jeg synes du løber en risiko ved ikke at få gode råd om at løse sagen

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Apr 15
Indlæg ialt: 25
Fra  Allerup Entreprise og Handel ApS Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for svar.

Ja jeg hører lige en revisor først ;-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)