|
Hej Aminoer og erfarne webshop folk Ville høre om nogen er af har erfaringer med at bruge forskellige "sprog"i Scannet Webshoppen til at lave forskellige afdelinger og dermed segmentere kunderne. Hvis man har f.eks. flere forskellige varegrupper og målgrupper kan dette være rigtig smart. Se f.eks. www.netget.dk Man kan stadig handle i de forskellige afdelinger, men du kan segmentere på en bedre både.
|
Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår dit spørgsmål? Hvis du opretter forskellige sprog, skal du oprette handelsbetingelser osv igen, og du får ledeteksterne på et andet sprog. Jeg er pt. ved at oversætte min butik til engelsk, og det tager godt nok lang tid.
Jeg har selv en Scannet shop, og jeg bruger meget at tilknytte varerne flere forskellige grupper. Hvis du fx ser denne: http://www.kirstensquiltshop.dk/product.asp?product=3775&lang=dk, kan du finde den i 4 forskellige grupper: Januar-nyheder, Alle bøger, Japanske bøger og bøger om tasker. Jeg ved jo ikke, hvad kunden leder efter, så derfor prøver jeg at gøre det let for kunden, og bruge forskellige overskrifter, der får dem til at gå ind i lige netop denne gruppe. Samtidig giver det kunden godt overblik over samlede, mindre grupper. Når jeg ser på besøgsstatistikkerne kan jeg se, at det virker - kunderne browser virkelig rundt i de forskellige grupper. Det her virker rigtig godt i min butik, så det er nok værd at overveje.
Du kan også få stor fornøjelse af at bruge relaterende produkter - i dit tilfælde mellem telefoner og bluetooth, eller andet - se fx. http://www.kirstensquiltshop.dk/product.asp?product=1056&lang=dk, hvor jeg har linket til varer, der naturligt kan bruges sammen med det pågældende mønster, eller: http://www.kirstensquiltshop.dk/product.asp?product=1131&lang=dk, hvor jeg binder forskellige farvekombinationer og andre stoffer fra samme kollektion sammen.
God fornøjelse
Bliv gratis medlem