Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sprog til segmentering i Scannet Webshop

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer og erfarne webshop folk

Ville høre om nogen er af har erfaringer med at bruge forskellige "sprog"i Scannet Webshoppen til at lave forskellige afdelinger og dermed segmentere kunderne. Hvis man har f.eks. flere forskellige varegrupper og målgrupper kan dette være rigtig smart.

Se f.eks. www.netget.dk

Man kan stadig handle i de forskellige afdelinger, men du kan segmentere på en bedre både.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 08:15

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår dit spørgsmål? Hvis du opretter forskellige sprog, skal du oprette handelsbetingelser osv igen, og du får ledeteksterne på et andet sprog. Jeg er pt. ved at oversætte min butik til engelsk, og det tager godt nok lang tid.

Jeg har selv en Scannet shop, og jeg bruger meget at tilknytte varerne flere forskellige grupper. Hvis du fx ser denne: http://www.kirstensquiltshop.dk/product.asp?product=3775&lang=dk, kan du finde den i 4 forskellige grupper: Januar-nyheder, Alle bøger, Japanske bøger og bøger om tasker. Jeg ved jo ikke, hvad kunden leder efter, så derfor prøver jeg at gøre det let for kunden, og bruge forskellige overskrifter, der får dem til at gå ind i lige netop denne gruppe. Samtidig giver det kunden godt overblik over samlede, mindre grupper. Når jeg ser på besøgsstatistikkerne kan jeg se, at det virker - kunderne browser virkelig rundt i de forskellige grupper. Det her virker rigtig godt i min butik, så det er nok værd at overveje.

Du kan også få stor fornøjelse af at bruge relaterende produkter - i dit tilfælde mellem telefoner og bluetooth, eller andet - se fx. http://www.kirstensquiltshop.dk/product.asp?product=1056&lang=dk, hvor jeg har linket til varer, der naturligt kan bruges sammen med det pågældende mønster, eller: http://www.kirstensquiltshop.dk/product.asp?product=1131&lang=dk, hvor jeg binder forskellige farvekombinationer og andre stoffer fra samme kollektion sammen.

God fornøjelse

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 14. Aug 05
Skrevet kl. 11:58

Nej du forstår mig ikke helt. Hvis du kigger på f.eks. Netget, så har de i princippet 4 forskellige shops, men du kan godt handle i dem alle med samme indkøbskurv.  Hvis du f.eks. først vælger mobil m/ abonnoment, smider en mobil i din indkøbskurv, så vælger du måske mobil tilbehør også finder du noget tilbehør til din nye telefon.

Det smarte er uden tvivl at du segmenterer varegrupperne, så hvis du har mange varer i din butik kan du have 1 shop med mobiler uden abonnoment og 1 shop med mobiler med abonnoment. Men de er stadig i samme shop, så du skal kun opdatere 1 varer/priser et sted. Hvis du klikker til på Netget's forskellige shops, kan du se oppe i URL'en at de bruger forskellige sprog, står "http://www.netget.dk/default.asp?lang=de" eller "http://www.netget.dk/default.asp?lang=ma". Det er language indstillingen der ændrer sig. 

Det er rigtigt smart, hvis du har en shop til flere kundesegmenter, men forskellige varegrupper.

Tilmeldt 4. Feb 08
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 16:48

Hej Rasmus

Jeg tror ikke, at du kan bruge sprogfunktionen i Scannets løsning på den måde - der arbejder du faktisk i to separate butikker - lager, priser osv. er fælles, men du skal behandle ordrerne hver for sig, og kunderne kan (så vidt jeg ved) ikke skifte mellem de forskellige sprog. Men spørg hos Scannet, de har en fremragende support.

For mig at se kan du sagtens bruge grupperne til at lave forskellige indgange til butikken - en grupppe til mobil m/abonnement, en gruppe til mobil u/abonnement osv, og så vælger kunden derfra. Jeg tror faktisk ikke, at det er en god ide, at lade kunden få opfattelsen af, at det er forskellige 'butikker' - du er intersseret i at holde kunden i din butik så længe som muligt, og de skal se på så mange forskellige varer som muligt, og derfor skal det være let for kunden at komme fra det ene til det andet. Men det er altid en god ide at have enkle veje ind til de produkter, en kunde efterspørger.

Hilsen
Kirsten

Fra Kalvehave
Tilmeldt 31. Oct 06
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 20:26

Hej Rasmus...

Det kan sagtens lade sig gøre, du skal bare ændre butikkens tekster.
Vi har lavet det hos en af vores kunder www.tektra.dk

Hvis du er i tvivl om hvordan osv. er du velkommen til at kontakte mig

Mvh. Jens Kristoffersen - Shoppartner

De venligste hilsner Jens Kristoffersen

Tilmeldt 4. Feb 08
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 21:28

Hej Jens

Kan kunden så frit skifte mellem de forskellige 'butikker' og bruge den samme indkøbskurv, dvs. købe fra forskellige områder, og derefter lave en samlet 'gå til kassen'?

Fra Kalvehave
Tilmeldt 31. Oct 06
Skrevet kl. 21:35

Hej Kirsten...

Ja den kan man godt, man bruger akkurat den samme indkøbskurv (hvis man altså ønsker).

I princippet kan man lave de link til de forskellige sider som man vil, på Tektra-siden har vi blot lagt dem under "links" da hver afdeling ønsker deres egen hjemmeside og har domæner, så man kan gå direkte ind til den afdeling man ønsker.

MVH Jens K

Tilmeldt 14. Aug 05
Skrevet kl. 17:36

Hej Jens

Det er lige netop sådan noget jeg roder med. Kan ikke rigtigt få de nye "sprog" til at virke ordentligt. Det var mere hvis der var en simpel fremgansmåde, ellers må jeg lige hænge i røret med Scannet Support på Mandag

Tilmeldt 14. Aug 05
Skrevet kl. 19:18

Har lige fået en mail fra salgschefen hos Scannet i dag, der anbefaler mig at vente til de laver en opdatering til september. Men der er da meget lang tid til.

Er det lige til at sætte op eller hvad Jens?

Fra Kalvehave
Tilmeldt 31. Oct 06
Skrevet kl. 19:38

Jeg har godt hørt at de laver en update, men det fungerer altså OK som det er nu.

Der er ting der kan blive bedre, og det må vi håbe at de retter til sep. men det kan godt lade sig gøre som det er nu.
Sig til hvis jeg skal hjælpe dig, så kan du bare ringe (mugligvis kan jeg guide dig igennem pr. tlf.) Tlf. 25132424

Jeg er på kontoret imorgen mellem 8.30 og 16.30 - så kan du bare ringe.

MVH. Jens K

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)