Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføre dårlig betaler...?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Oct 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, alle I erfarne personer Smile

Jeg har udført et stykke arbejde (omfang, kvalitet og deadline er selvfølgelig overholdt efter aftale), for et firma (aps), som ikke vil betale.

I starten besvarede en person mine telefoniske henvendelser (imens arbejdet stod på, og kort tid bagefter), men nu gider/ønsker personen ikke at besvare mine henvendelser.

Jeg har endda via SMS tilbudt et afslag på prisen (ca. 70% afslag), om jeg kan købe en maskine på hans konto, og derefter slette min faktura.

Og ja, selvfølgelig har jeg sendt både tilbud og faktura til firmaets tilknyttede E-mail adresse, som det er aftalt.

1: Hvad skal man gøre i sådan en situation???

2: Og hvordan (skatte- og moms-mæsigt) bogfører jeg arbejdet, når jeg ikke har modtaget éen eneste krone (eller andet) fra firmaet?

3: Eller skal jeg overhovedet bogføre arbejdet...?

4: Eller hvad vil du/I anbefale mig at gøre?

På forhånd tak

Tilmeldt 7. Jan 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal altid bogføre den faktura du har sendt - dette uanset om du har modtaget penge eller ej. 

Herefter såfremt pengene ikke kommer, kan du starte med din rykker procedure. Når vi kommer så langt at dette ikke virker, må du køre en inkassosag. 

I forhold til dit regnskab, kan du hensætte til tab på debitoren, såfremt du har gjort ovenstående. Dette giver et skattemæssigt tab.

Momsmæssigt må du dog kun føre denne tilbage, såfremt beløbet er under bagatelgrænsen (som jeg ikke lige husker i hovedet, men noget med 2-5.000), eller hvis selskabet er gået konkurs

Du kan dog altid sende en kreditnota på beløbet, men så har du juridisk heller ikke noget krav på betaling. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Mar 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)