Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afslag på erhvervskonto

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

nikokj:

Alternativt må i beslutte at du er administrerende direktør i selskabet og ham som er i RKI er almindelig ansat. Herudover lave en fuldkommen forretningscase for virksomheden, således at bankerne ikke betragter dig som stråmand.

Du kan prøve at vende den lidt om og tænke over hvad du vil kræve af en kunde, hvis de vil indgå et samarbejde med dig og deres direktør står i RKI samt at du samtidig ikke tjener penge på at have kunden. 


enig

I  - hvis det ikke er for sent at koble direktøren over på ansat  . fordi banken nu ved "alt#  I kan jo prøve om det vil være med i

Simpel konto uden overtræksmulighed =

Kun debetkort ikke visadankort osv
ikke ret til at tilknytte PBS (overtræksrisiko)
Ikke ret til betalingsløsninger til webshop (chargeback risiko)
Konto med netbank og overførsel fra andre banker og til andre banker
En betaling som nok stadigt kan være 2000 kr da adm af en konto koster noget i den stil

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ninja.

Bankerne er ikke særlig glad for folk der er i RKI.


Prøv som de andre siger.

Afmeldt ham som direktør og sat dig I stedet som direktør.

Men spørge banken først ellers kan det være lige meget for danske bank. Men du burde gøre det hvis du ansøger hos andre banker, da de ikke er glad for rki.

Men en ting vil jeg tilføje... GIV IKKE OP!!!

Første gang jeg søgte en bank konto søgte jeg blandt 105 banker og fik afslag af 103 banker , blandet andet af danske bank .

Kun Nordea og jyske banke sagde ja.

Efter et år , flyttede jeg fra Nordea til danske bank.

Så du har masser af banker du kan prøve.

Men et godt råd.

Afmeld ham som direktør, da bankerne ikke er glad for rki . Især når det gælder erhverv

Tilmeldt 14. Feb 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 07:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Skyggemanden:

Et af Danske Banks argumenter var at når jeg stod som ejer af en tømrer virksomhed skal jeg nærmest også vide hvordan man udfører arbejdet i praksis :-) Min direktør får løn hver måned som en almindelig ansat. Han blev bare skrevet som direktør da firmaet blev stiftet. Der er ingen ansatte ud over ham så det er jo ikke fordi det er et kæmpe firma.

Umiddelbart tænker jeg at firmaets opbygning bliver mere uklar for bankerne ved at fjerne min direktør. De ved jo udemærket godt at det ikke er mig der udfører arbejdet i praksis da jeg har et helt andet erhverv ved siden af mit ejerskab af virksomheden. Så virker det, i min verden, endnu mere som om jeg prøver at skjule noget, eller?

Tilmeldt 11. Jan 18
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 07:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, der må være noget man kan gøre for fuldstændig at neutralisere bankens risiko, hvilket jo er den der gør at I ikke kan få lov at åbne kontoen da makkeren står i RKI. Som John siger, kan man uden tvivl få implementeret nogle mekanikker der sørger for, at banken aldrig vil kunne lide ved at have jer som kunde, f.eks. ved at sikre at I ikke kan komme til at låne penge (ingen overtræk osv.).

Privatlån og finansiering med tilbud på billige kviklån, forbrugslån el. at låne penge let og nemt.

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 07:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay . Det giver bedre forståelse.

Selvfø er det ikke særlig smart at oprette et firma som du ikke aner noget som helst om.

I princippet kunne direktøren brug selskabet til alt mulig andet hvis du ikke er inde over den daglige drift.

Så hænger du på den til sidst.

Jeg tror det er derfor danske bank har sagt nej og sagt du virker som stråmænd.

Fordi helt ærligt. Hvorfor skulle du oprette et firma og have en ansat, men du hverken aner noget om forretning eller er med til at udføre det.

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 08:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er næsten 100% sikker på at hvis han ejede halvdelen af selskabet, var det noget andet.

Det er special i små firma der er den usikkerhed.

Spørg dig selv.


Hvorfor skulle han nøjes med en løn hvis han også kunne få en del af overskuddet ?

Det der er mistænkligt her er : du udfør slet ikke noget af arbejde og udføre det hele.

Han får løn og du er ejer. Du har ret til udbytte. Det har han ikke.

Han kunne brug selskabet til alt muligt ulovligt uden du fatter mistanke.

Det lyder som en stråmænd

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var noget andet hvis

1)du havde flere ansætte end ham.

2)Du kendte branchen m.m

3)Var inde over den daglig drift.

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Bin.

Det her handler ikke om lån, kredit osv.

Det handler mere om lovbrud.

Danske Bank er mistænkelig fordi hun vil en konto til et selskab som hun slet ikke aner noget om branche og ham direktøren kunne gøre hvad der passer ham, uden ninja kan fatte mistanke.

Derfor kalder de hende for stråmænd

Tilmeldt 14. Feb 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det min mand der er ansat så mere mystisk er det heller ikke :-) Jeg kender branchen på den måde at jeg ca ved hvad tingene koster at få lavet for det er mig der har lavet regnskab siden han startede som selvstændig for mange år siden.

Som enkeltmandsfirma havde han en kunde der ikke betalte sin regninger og det kunne firmaet ikke holde til ergo RKI.

Indskuddet i firmaet er en minilæsser som er dobbelt så meget værd som indskuddet så den del er i orden.

Synes bare de gør det svært at være iværksætter :-/

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ninja . Jeg er overhovedet ikke efter dig eller din mand.

Jeg fortæller dig bare synespunketet fra banken side.

Hvis det stod til mig, skulle i have en chance.

Og ja. Iværksætter har det ikke nemt i DK

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)