Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afslag på erhvervskonto

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 14. Feb 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad gør man med sin virksomhed hvis man ikke kan få lov til at oprette en erhvervskonto? Kan må dispensation på nogen måde eller er der ikke andet at gøre end at lukke ned og blive lønmodtager igen? :-)

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej. Du skal ikke give op.

Der findes 105 banker i Danmark, så bare fordi en siger nej, betyder det ikke at du ikke kan åbne en konto hos de 104 andre .

Giv ikke hurtigt op ellers burde du ikke åbne en virksomhed .

Har du viljen , så kan du opnå det du vil

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

kontor_ninja:
Kan må dispensation på nogen måde eller er der ikke andet at gøre end at lukke ned og blive lønmodtager igen? :-)

Damm det var godt nok hurtigt at give op.  Har du overvejet at finde en anden bank?

kontor_ninja:
Hvad gør man med sin virksomhed hvis man ikke kan få lov til at oprette en erhvervskonto

Hvad er begrundelsen for at du ikke kan få det? Står du f.eks i RKI.   

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Et andet tip.

Bank konto , er det første mur du møder ved at starte selvstændig op.

Der findes hav af udfordring efterfølgende .

Så hav mod og vilje og ikke kast håndklædet i Ring bare fordi du får et nej

Fra Haderslev
Tilmeldt 7. Nov 17
Indlæg ialt: 22
Fra  Ofidan Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at kontakte de lidt mindre lokale banker... og sørg for at være knivskarp i din ide 

Tilmeldt 14. Feb 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Ikke mig som ejer men min direktør gør. Vores nuværende bank er gået så langt som til at kalde mig for en stråmand og afslår at oprette en erhvervskonto med henvisning til selskabskonstruktionen/ejerskabet. Jeg ejer et holding selskab der har stiftet et driftselskab. Alt er stiftet via revisor og advokat og ingen regler eller love overtrådt. Jeg har registreret mig som reel og legal ejer hos erst.dk då jeg ved ikke hvad mere jeg kan finde på for at please dem :-/

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tag fat i andre banker.

Jeg kan stærkt anbefale danske bank, de er nemme at arbejde med.

Jeg flyttede mine ting til danske bank fra Nordea og der var ingen problemer. (Erhverv) ikke privat.

Jeg har et drift selskab og 2 holdingselskab hos danske .

Alle 3 er ivs oveni købet

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kan godt forstå at en bank afviser dig, når din direktør står i RKI. De tager en risiko med minimal chance for at kunne tjene penge på dig som kunde?

Prøv nogle flere steder rundt omkring. Alternativt må i starte et ApS samt få en advokat til at erklære sig på at pengene står på en konto hos dem.

Tilmeldt 14. Feb 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Niko:

Vi har jo netop stiftet et ApS og fået en revisor erklæring på at de 50.000 er som værdi i firmaet. Vi har fået de første 3 afslag.

Skyggemanden:

Det er netop Danske Bank vi slås med. Vi har været private kunder der i 6 år. Har ingen lån eller kreditter og skal heller ikke bruge noget i den stil til firmaet. Jeg skal ikke være kunde der længere end højst nødvendigt efter den sidste uge :-/

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lidt sjovt at jeres revisor har givet en erklæring med mindre i har indskudt øvrige aktiver end likvider til en værdi af 50.000 kr. eller i har taget det med i kontanter så han kunne se dem.

Alternativt må i beslutte at du er administrerende direktør i selskabet og ham som er i RKI er almindelig ansat. Herudover lave en fuldkommen forretningscase for virksomheden, således at bankerne ikke betragter dig som stråmand.

Du kan prøve at vende den lidt om og tænke over hvad du vil kræve af en kunde, hvis de vil indgå et samarbejde med dig og deres direktør står i RKI samt at du samtidig ikke tjener penge på at have kunden. 

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)