Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms uden CVR

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Feb 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har et spørgsmål ang. moms uden CVR nummer.

Er der nogen måde der kan opkræves moms på, når firmaet ikke har et CVR nummer, men kun bruger CPR? Måske hvis firmaet regner med at overskride 50.000,- grænsen senere på året eller hvordan?

På forhånd tak

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:39

Hodleren:
Er der nogen måde der kan opkræves moms på, når firmaet ikke har et CVR nummer

Hvis du ikke er momsregistreret kan der ikke kræves moms op.

Hodleren:
Måske hvis firmaet regner med at overskride 50.000,- grænsen senere på året eller hvordan?

Nej heller ikke. Men har du en forventning om at nå grænsen inden for 12 måneder så skal du allerede nu momsregistreres. De 50000 er ikke en bundgrænse , hvorefter man kan omsætte op til 49999 kr og så lade sig momsregistrere. Hvis det er åbenlyst at man over en periode på 12 måneder når grænsen skal der ske registrering.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46708
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:48

Nej ingen måde at opkræve moms eller have momsfradrag uden momsregistrering

Så snart du har åbenlys forventning om at omsætte de 50.000 kr på enhver 12 mdr periode skal du registrere dig, da du ellers - uden du har måtte opkræve moms - kan blive pålagt 20% af din omsætning i moms + evt samme i bod

læs om momsregistreringspligt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html 

Læs om evt fordele ved frivilligt at momsregistrere fra start https://johnhannover.blogspot.dk/2017/10/frivillig-momsregistrering-en-god-ide.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)