Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsafregning, er der penge at hente? - se vedhæftede billede

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Jan 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Vil i ikke se på den vedhæftede billede jeg har tilføjet.

Mine spørgsmål er:

1) Elafgift, det tyder på det er gammel elafgift som jeg ikke har oplyst i forbindelse med momsafregningen fra foregående år, kan jeg indsætte hele beløbet ved næste momsafregning?

2) Vedr. de 16.700 kr. som står som positiv på min momsafregning, de er fremkommet efter nogle efterposteringer som min revisor har lavet. Det tyder jo på at jeg har betalt for meget i moms? Er det tilfældet? og hvis det er hvordan får jeg så dem tilbage igen?

Håber i kan hjælpe.

Mvh.

Frank


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes du skal spørge din revisor. Isoleret skal du af med 42.000 men så er der muligvis noget - enten manglende nulstilling af momskonti, på momsafregning som også går fra og giver skyldig moms på 24.000 - men det burde ikke se sådan ud - Du får ikke penge retur og hvad elafgift angår må du også høre din revisor - du har givet ret i der er nogle efterposteringer der spøger men med korrekt 0 stillede momskonti skal momsafregning være det du skylder og den giver ikke fornuft her som jeg læser det

Hvis noget af det - f.eks det som står på momsafregning kommer fra moms eller elafgift fra tidl. kvartal, så skal der rettes i det tidligere kvartal for at få de penge retur, mod så at få tilsvarende højere moms i dette kvartal

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jan 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John Hannover,

Tak for dit svar.

Hvordan kommer du frem til de 42.000 kr.?

Jeg er klar over at jeg ikke få penge retur, men er interesseret i og vide om jeg skal betale knap så meget i moms næste gang.

Jeg ved at jeg først er blevet opmærksom på at jeg kan trække elafgift fra ved sidste momsafregning så der er givetvis elafgift for de sidste mange år.

Jeg vil spørge min revisor når det igen bliver hverdag. :-)

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

skyldig moms 24.599,67 som du skal betale minus betyder kredit så er det hele indregnet elafg mm

kort gæld 27.599,67 som momsen sikkert indgår i

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Fronk:
2) Vedr. de 16.700 kr. som står som positiv på min momsafregning, de er fremkommet efter nogle efterposteringer som min revisor har lavet. Det tyder jo på at jeg har betalt for meget i moms? Er det tilfældet? og hvis det er hvordan får jeg så dem tilbage igen?

De 16.700 står i debet og er penge du har indbetalt i moms i den tidligere periode

I din næste momsafregning skal du betale 24.599

Tilmeldt 20. Jan 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvordan notere man det hos skat, der er som jeg husker det ikke et felt til for meget indbetalt?

Hvis man blot notere salgsmoms og købsmoms så bliver de 16.700 kr. Ikke talt med.

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det rigtige vil være at ændre angivelserne for de perioder som har været fejlagtigt indberettet. Kan gøres via TASTSELV.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Vær opmærksom på at du kun har fradrag på elafgift hvis strømforbruget går til f.eks. produktion.

Hvis du f.eks. driver en webshop eller er grafiker, så har du ikke fradrag for elafgiften.

Men dette er noget en revisor kan afklare.

/Jesper

Tilmeldt 20. Jan 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar 😀

Jeg tror lige jeg må forbi min revisor så jeg ikke gør noget forkert. 👍

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)