Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKATs rettigheder

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 17. Jan 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 02:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej :)

Som de fleste andre mennesker, vil jeg selvfølgelig helst ikke snyde mig selv for penge ved at betale for meget i skat. Og på samme måde vil jeg også gerne sikre, at jeg omvendt ligeledes ikke betaler for lidt i skat. Mit spørgsmål her er så:

Jeg er pt. studerende og har stadig 2,5 år tilbage af min uddannelse. Ved siden at dette streamer jeg på hjemmesiden Twitch. Jeg vil selvfølgelig gerne beholde min SU og stadig beholde, hvad jeg tjener på at streame efter skat, men hvis jeg tjener mere end et bestemt beløb, bliver jeg trukket eller får fjernet min SU. Derfor tænkte jeg, om min kæreste evt. kunne oprette en mindre virksomhed, og have sin bankkonto forbundet med mit min stream således, at han betaler skat af pengene og efterfølgende gemmer pengene til, at jeg er færdig med at studere. Jeg kan godt se, at det i princippet ikke er lovligt, da jeg selvfølgelig ikke skal have SU, hvis jeg tjener mere end et bestemt beløb penge, men er det reelt set ulovligt? Har SKAT krav på at vide, hvor/hvordan han har tjent de penge? Så længe, at han betaler skat af dem, er det så ikke som det skal være? 

Mvh

Mig :)

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 02:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Du ved jo godt selv der er tale om bedrageri så hvorfor kommer du og spørger om det når du udmærket kender svaret .
Må sørme også være tale om store summer ? Da du jo må tjene et pænt beløb ved siden af su før du modregnes.


93.000 på ungdoms udsendelse og 146.000 på videregående. Før du modregnes.

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Din er overskrift er lidt misvisende. :)

Men anyways, du skal beskattes af streaming indtægter. 
Læs evt. denne dom http://www.skat.dk/skat.aspx?oid=2174903 

Det er svært at argumentere for at din streaming er et fuldtidsarbejde, hvorfor det må ses som en hobbyvirksomhed. Derfor er der ingen mulighed for at bruge virksomhedsskatteordningen. 

Efter min mening bliver det nok svært at undlade at betale skat af din streamingindkomst.

Nu ved jeg ikke om det er muligt overhovedet, men lufter blot lige en idé. Kunne man måske lave et IVS.
Det kan jeg i hvert fald se at youtubers som Rasmus Brohave og Alexander Husum har (sikker flere også), men deres arbejde udgør sikkert mere end dit. :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om det har en størrelse som kunne berettige det at din kæreste driver det i virksomhedsform eller betaler sig i selskabsform som jo koster i alle fald ofte ca 5000 om året - 

Du kan ikke bare tilknytte hans konto - og hvis du hidtil har tjent penge på det, så vil der kunne udløses skat ved at du forærer en virksomhed til din kæreste, for det er så hvad du skal gøre

Det er så kæresten der skal drive det (ellers ren svindel og da det er noget der sker på nettet og formentlig kendes af venner (og uvenner)  er risiko for afsløring relativt stor og al SU kan kræves tilbagebetalt mm) og kæresten der ejer den, også hvis I bliver uvenner

Det er jo som at være på kontanthjælp eller dagpenge og ville have sine indtægter kørt via anden person - ulovligt (og usympatisk mod os andre faktisk)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

MissCurious:

Jeg kan godt se, at det i princippet ikke er lovligt, da jeg selvfølgelig ikke skal have SU, hvis jeg tjener mere end et bestemt beløb penge, men er det reelt set ulovligt? Har SKAT krav på at vide, hvor/hvordan han har tjent de penge? Så længe, at han betaler skat af dem, er det så ikke som det skal være? 


Mvh

Mig :)

Det er skattesvig og det medfører straf. Du skal lade være med, få styr på dine prioriteter og finde en løsning som er lovlig. Jeg kan da forresten bemærke, at hvis du har en høj indtjening, kan du jo bare give afkald på din SU, som jo er en gave samfundet giver dig og som du burde være taknemlig for. 

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Har jeg skrevet noget der er forkert i mit tidligere indlæg?
Ikke rigtigt vel?
Har faktisk skrevet brugbare ting ift. Sunbao (som sikkert har givet mig én stjerne)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Frederik-N:
Har jeg skrevet noget der er forkert i mit tidligere indlæg?

Det skulle da lige være......

"Det er svært at argumentere for at din streaming er et fuldtidsarbejde, hvorfor det må ses som en hobbyvirksomhed. Derfor er der ingen mulighed for at bruge virksomhedsskatteordningen."

Har man en indtjening, som gør at man bliver beskåret i sin SU vil det næppe blive kategoriseret som hobbyvirksomhed. Din fine henvisning til en afgørelse ovenfor bygger på en vurdering af en persons konkrete forhold. Den samme vurdering har vi ikke mulighed for at lave med de oplysninger, som er givet her. 

VSO ville i omkostninger til administration være billigere end at drive et IVS.

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man har studie ved siden af arbejde, så kan det næsten ikke være fuldtidsarbejde, kan det?
Ved en hobbyvirksomhed er der mig bekendt ikke mulighed for at anvende VSO.

Er det overhovedet erhvervsmæssigt, med indtægt for øje, for egen regning og risiko (nok det sidste ja) at man streamer? 
Streamer man ikke bare fordi, man synes at det er sjovt at have andre til at se hvad man laver. :)

Men det er jo så hvad skat synes om man er erhvervsmæssig virksomhed.

Som jeg læser det på Su.dk, så er der forskellige grænser for fribeløb.
Men hvis nu man får mange donationer, når man streamer, så kan det jo hurtigt løbe op. :) 

I afgørelse var det hobbyvirksomhed og der stod vedkommende til at tjene 5.000 kr. pr. måned.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik-N:

Hvis man har studie ved siden af arbejde, så kan det næsten ikke være fuldtidsarbejde, kan det?
Ved en hobbyvirksomhed er der mig bekendt ikke mulighed for at anvende VSO.

Er det overhovedet erhvervsmæssigt, med indtægt for øje, for egen regning og risiko (nok det sidste ja) at man streamer? 
Streamer man ikke bare fordi, man synes at det er sjovt at have andre til at se hvad man laver. :)

Men det er jo så hvad skat synes om man er erhvervsmæssig virksomhed.

Som jeg læser det på Su.dk, så er der forskellige grænser for fribeløb.
Men hvis nu man får mange donationer, når man streamer, så kan det jo hurtigt løbe op. :) 

I afgørelse var det hobbyvirksomhed og der stod vedkommende til at tjene 5.000 kr. pr. måned.

Der er ingen som skelner mellem fuldtidsarbejde og hobbyvirksomhed. Fuldtidsarbejde er noget som du laver i et lønforhold. Man skelner derimod mellem erhvervs- og hobbyvirksomheder; http://skat.dk/skat.aspx?oid=2048528

Naturligvis er det erhvervsmæssig virksomhed, hvis du har en indtægt og holder denne stabil løbende. At du gør noget som du hygger dig med, endda ved siden af studiet, ændrer jo ikke herpå. 

Hobbyvirksomhed fritager herudover ej heller for skattebetaling. 

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Arne G.:
bbyvirksomhed fritager herudover ej heller for skattebetaling. 


Nej det er korrekt, men der jo forskel på om det er en hobby-, enkeltmandsvirksomhed eller pmv.
I hvert fald ift. anvendelse af VSO m.m.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)