Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ubetalte faktura - hvad er konsekvensen?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Jan 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har absolut ingen moralske skrupler ved, at gå i kødet på omtalte person - og det vil jeg for så vidt muligt også. Med mine spørgsmål prøver jeg blot, at forstå mekanismen bag; det er mig virkelig en gåde, at man kan trække en udgift fra, som man ikke har betalt for. 

Det er mig en gåde, at det ikke skal tilbagebetales, det som han har trukket fra, den dag han lukker sit selskab. Han har jo kun fakturaer, men intet betalt. Det må jo fremgå fra hans konto udtog i hans regnskab. Jeg forstår det bare ikke.!!

Jeg forstår ikke, at disse ting ikke udløser automatiske reaktioner fra skat, da det tangerer til svindel (udover tyveriet)

Er der forklaringer på disse ting? 

Bær over med min tone. Jeg er bare frustreret. 

Jeres allesammens hjælp sætter jeg stor pris på

Bh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis han selv lukker selskabet så skal han afgive en erklæring - herunder om gæld og så kommer spørgsmålet op - og gælden frem

Skat kan ikke se om gæld skal betales og hvornår. Man kan jo have lån på 20 år og den gæld man har i status (alt fra leverandører til moms til skat) er jo f.eks fra leverandører resultat af en udgift og for moms af skat af en forpligtelse

Her er ENESTE måde skat kan kende til forhold, at den der pengene til gode kræver pengene ind. Her giver tingene så sig selv. Du kræver pengene ind, her tilmed i personlig virksomhed, og enten betaler han og du er glad og han skal jo beholde sit fradrag, eller også betaler han ikke - og så bliver han personligt konkurs og skylder dig pengene stadigt og skal betale dig. Når han går konkurs kan man sige han så ikke har glæde af at trække udgiften fra, men skattemæssigt er det afgørende, at DU som har penge tilgode trækker manden i retten og enten får penge, eller får ham erklæret konkurs.

Skat kan kun kende indtægter og udgifter ud fra fakturaer. Der er masser af ubetalte regninger ved årsregnskabet, og masser af gæld der kan løbe over mange år. Du kunne jo teoretisk have givet ham lån eller 2 års kredit osv. KUN ved at du trækker ham i retten, slipper du for indtægten skattemæssigt og i princip, han mister fordel ved fradrag for udgiften fordi han enten SKAL betale - eller her, går konkurs.

Vær glad for det er personligt virksomhed hvor konkurs = personen også

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Jan 18
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var et ret flot og uddybende svar egentlig.. Beklager at belemre dig sådan. 

Hvis jeg intet gør, og han lukker selskabet om 2, 3 eller 100 år, så kommer han i karambolage med myndighederne fordi at gælden ville fremgå fra hans regnskab/vedtægter? Jeg vil rigtigt gerne forstå, hvorfor der intet sker, hvis jeg intet gør. Det er ikke fordi, at jeg ikke vil gøre noget, men jeg er træt af ikke at forstå alle disse komplicerede regler.......

kan man arbejde en gæld af? kan man i dette eksempel blive enige om, at vedkommende arbejder gælden af? hvad er skats syn på det? 

Står jeg selv med advokat,- og sagsomkostningerne?

Bh, kære John. Tak. Igen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan jeg ikke svare klart på, ofte vil skat ikke se det - det er kreditoren DIG der jo sørger for at kræve dine penge Hvis han lukker om 2, 3 eller 100 år så skylder han stadigt dig pengene når det er personlig virksomhed, gælden forsvinder aldrig i princip

Man kan arbejde gæld af men skal jo beskattes af arbejdet helt som alt andet. Du står i første omgang for omkostningerne men hvis sagen er klar og gælden klar så dømmes skyldner til alle omkostninger Det har du ikke glæde af hvis han går konkurs, for så skal du stadigt betale din advokat. Du kan sikkert finde en der vil tage den rimeligt billigt hvis du kan vise der slet ikke er tvivl om dit tilgodehavende

Nogen gange kan bare et skarpt brev fra en advokat få skyldner til at vågne op

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

Det kan jeg ikke svare klart på, ofte vil skat ikke se det - det er kreditoren DIG der jo sørger for at kræve dine penge Hvis han lukker om 2, 3 eller 100 år så skylder han stadigt dig pengene når det er personlig virksomhed, gælden forsvinder aldrig i princip

Man kan arbejde gæld af men skal jo beskattes af arbejdet helt som alt andet. Du står i første omgang for omkostningerne men hvis sagen er klar og gælden klar så dømmes skyldner til alle omkostninger Det har du ikke glæde af hvis han går konkurs, for så skal du stadigt betale din advokat. Du kan sikkert finde en der vil tage den rimeligt billigt hvis du kan vise der slet ikke er tvivl om dit tilgodehavende

Nogen gange kan bare et skarpt brev fra en advokat få skyldner til at vågne op

vh John Hannover

Det er nu ikke helt korrekt. Gæld forælder efter forældelseslovens regler og forholder kreditor sig passiv, vil der efter en årrække ingen gæld være at gå i kødet på. 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Arne G.:
Gæld forælder efter forældelseslovens regler og forholder kreditor sig passiv, vil der efter en årrække ingen gæld være at gå i kødet på. 

Korrekt, derfor er det vigtigt at trådstarter får en DOM på debitor. Så kan debitor blive indkaldt til Fogedretten, hver 6. måned, med mindre der bliver afsagt en personlig konkurs.

Kender til en sag, der er afsagt dom i 2006. Lige nu er bare renter oversteget hovedstolen. Men 2 store advokatkæder, sidder bare på hænderne. Sagen er nu overdraget til anden og der er besøg i uge 4.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pythonrap:

Arne G.:
Gæld forælder efter forældelseslovens regler og forholder kreditor sig passiv, vil der efter en årrække ingen gæld være at gå i kødet på. 

Korrekt, derfor er det vigtigt at trådstarter får en DOM på debitor. Så kan debitor blive indkaldt til Fogedretten, hver 6. måned, med mindre der bliver afsagt en personlig konkurs.

Kender til en sag, der er afsagt dom i 2006. Lige nu er bare renter oversteget hovedstolen. Men 2 store advokatkæder, sidder bare på hænderne. Sagen er nu overdraget til anden og der er besøg i uge 4.

Jeg kan udmærket læse, tak. Forældelsesfristen på pengekrav ved domme er 10 år, jf. forældelseslovens § 5, stk. 1, nr. 3. Hvis din kammerat fik dom i 2006, 2 år inden den nugældende forældelseslov, er kravet sikret i 20 år efter de tidligere regler. Der gives en ganske god, og forståelig, gennemgang på følgende linkhttp://www.advokatforum.dk/index.asp?id=4&newsId=30 

Trådstarter skal altså ikke holdes i den tråd, at pengekrav blot kan få lov til at stå. 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld det var bare et input

Jeg trækker mig fra denne tråd

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)