Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan påtages dette store ansvar?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

 jeg har købt mig et domæne www.VerdensBedsteHjemmeside.dk , med henblik på at lave en ekstra indtjeningnettet. Jeg leger med lidt ideer, men har endnu ikke fundet den helt rigtige. Jeg er meget interesseret i, at hører om I skulle have nogle forslag til dette site.

Min målgruppe skulle gerne være unge mennesker ca. 15-20 år.

 Hjælp modtages med glæde :)

Fra Vejle
Tilmeldt 23. May 07
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke hvad din baggrund er, og hvad du er interesseret i, men da jeg var i denne allersgruppe smed jeg utrolig mange penge i min knallet. Bla. brugte jeg mange penge på at tune min knallert, og det tror jeg er gode penge i. 

Det eneste der er et lille problem er, at firmaet skal registreres i Tyskland da der ikke er lovligt at handle med det i DK. Men det er ikke ulovligt at lave hjemmesiden på dansk.

Undersøg dette marked og du vil finde ud af at der ligger en lille guldklump begravet der.

Delene skal du have fra italien eller kina, søg evt. efter Polini, det er et godt mærke at starte med..

Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :
På en hjemmeside med et sådan navn ville jeg ikke sælge knallertudstyr, men det er selvfølgelig bare min mening:) Jeg har ikke den gyldne ide... Men jeg tror jeg ville tænke alternativt. noget lign. http://www.milliondollarhomepage.com/ eller http://oneredpaperclip.blogspot.com/ og så tjene på reklamerne... Eller også måske et forum til din målgruppe - med emner som: Babes & Hunks, Sprut, Fester o.l.
Fra Guatemala City
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Min kammerat forsøgte sig med en dansk Million Dollar Homepage for nogle år tilbage, men det fik aldrig fat i samme omfang som i USA, folk var nok ikke skøre nok til at tro på idéen :-)

 http://www.millionsiden.dk

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

malteholm:

Min kammerat forsøgte sig med en dansk Million Dollar Homepage for nogle år tilbage, men det fik aldrig fat i samme omfang som i USA, folk var nok ikke skøre nok til at tro på idéen :-)

 http://www.millionsiden.dk



Sådan en idé virker kun første gang, så skal man lave den slags så skal man være kreativ og tænke ud af boksen for at finde på noget nyt. Efter milliondollarhomepage fik succes var der ca 1 million andre der tænkte de ville gøre nummeret efter. Så vidt jeg ved lykkedes det ikke for nogen af dem, og mange af dem blev solgt på QXL for 150 kroner.

Derudover så mener jeg at knægten bag milliondollarhomepage var englænder og ikke amerikaner.
Fra Guatemala City
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke helt enig i din iagttagelse. Gode koncepter kan sagtens kopieres til nye markeder, og faktisk virker dette rigtig godt - vel og mærke hvis folkene bag sætter sig ind i sagerne, laver deres research ordentligt og får planlagt grundigt.

Mht. milliondollarhomepage har der garanteret været en masse folk der så hurtige penge, og tænkte at det var lige til at kopiere. Som sådan er konceptet også nemt at kopiere, men du må ikke glemme hvorfor den side blev en succes. Reelt har den 0 traffik den dag idag, så det er ikke derfor. Derimod havde den flere millioner hits i den periode hvor det boomede, med besøgende fra hele verden. Dvs. firmaer der købte tidligt fik reelt en værdi ud af deres køb i form af en utrolig eksponering. Hvad kan vi så lære af det? Hype og traffik var derfor de to parametre der gav projektet succes, og du laver ikke en kopi uden at være klar over dette. Tænk på hvor meget gratis presseomtale, word of mouth osv, den side fik dengang. Uden alt det har du ikke andet end en værdiløs side med en masse tomme pixels.

 

Mvh

Malte 

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

malteholm:
Gode koncepter kan sagtens kopieres til nye markeder, og faktisk virker dette rigtig godt


Nogle koncepter kan kopieres det er vi enige om. Problemet med milliondollarhompage var jo at det var et internationalt site, og det fik en masse omtale i de danske medier også. Derfor mener jeg man på forhånd kunne sige at en dansk millionside vill være et flop. Hvorfor skulle medierne skrive om det samme igen, bare fordi der kom et nyt site på dansk, eller retteres sagt en helveds masse af dem.

I mine øjne blev milliondollarhomepage en succes fordi hans koncept var ganske unikt, det var aldrig set før og det gav en masse presseomtale, samtidig havde han en god historie bag, så vidt jeg husker var han studerende og manglede penge til sit studie.

Han formåede netop at få alt den hype og dermed trafik fordi der var en god historie at skrive om og samtidig var det noget nyt og unikt. Så snart den så er kørt op og han tjente sin million, så forsøgte RIGTIG mange mennesker i rigtig mange lande at gøre samme koncept efter, hvor den eneste ting de ændrede var at gøre den national.

Det eneste de opnåede var at formindske målgruppen, og samtidig fik de ingen presseomtale overhovedet, fordi det var set før.

Så min påstand er stadig at et koncept som milliondollarhomepage, som reel ingen værdi har, ikke kan kopieres. For det bygger på den hype det kan få fordi det er nyt og unikt.

Men vi er helt enige om at rigtig mange gode koncepter kan kopieres, måske skal de ændres en smule og tilpasses det enkelte marked men derfor kan de stadig kopieres.

Men jeg tror ikke på at hverken milliondollarhomepage eller one red paperclip kan kopieres.

Fra Guatemala City
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen jeg er da også helt enig i at det er svært, jeg praktisk talt umuligt at få samme succes igen ved at kopiere, og det er heller ikke det jeg mente med mit forslag... Det var blot til inspiration. Det jeg mente var at det lignende koncepter der ville passe til en hjemmeside adresse som den. Man kan så diskutere om det kan lade sig gøre med et .dk-domæne, det vil nok være svært. 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)