Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jensens Bøfhus

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Dec 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg står og skal skrive studieretningsprojekt på 3 år på HHX. Mit overordnede emne er markedsforhold.
Jeg har valgt at skrive i faget Virksomhedsøkonomi A og Afsætning A.
Mit spørgsmål er, om der er nogen der har en spændende problemstilling?

Umiddelbart har jeg tænkt på krisen i Jensens Bøfhus.

Håber en eller flere kan hjælpe mig?

Med venlig hilsen 
David Nielsen

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvor meget kød er der på den sag med Jensens Bøfhus? De havnede i en shitstorm, og den danske folkedomstol, var som altid overgearet og urimelig.

Hvis det skal handle om markedsforhold kunne du jo overveje:

B&O's lange kamp for overlevelse.

Vestas afhængighed af politikere, der vil en grøn omstilling betalt over skatten.

Legos kamp med kopiprodukter/skiftet mod tablets.

Avisernes vigende salg af papirudgaven, med lavere indtjening og større afhængighed af diverse skattetilskud til følge.

Tøj- og skobutikkernes kamp mod netbutikkerne.

Det var blot en lille liste, men der finder sikkert mange flere ideer.

Hvis det skal handle om Jensens Bøfhus, er det vel oplagt at se på hvad en shitstorm kan gøre ved et firma.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

deltro:
Hvis det skal handle om Jensens Bøfhus, er det vel oplagt at se på hvad en shitstorm kan gøre ved et firma.

Ilden brændte allerede inden, men shitstormen blussede det endnu mere op. Jensen har i langtid været synonym med gummibøffer og tvivlsom salatbuffet (med soft-ice baren var god!). 

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Schneidereit:

deltro:
Hvis det skal handle om Jensens Bøfhus, er det vel oplagt at se på hvad en shitstorm kan gøre ved et firma.

Ilden brændte allerede inden, men shitstormen blussede det endnu mere op. Jensen har i langtid været synonym med gummibøffer og tvivlsom salatbuffet (med soft-ice baren var god!). 

Det må jeg jo give dig ret i. Jeg ved ikke, hvornår jeg selv har været på Jensens Bøfhus :)

Det er selvfølgelig noget trådstarter skal tage med i overvejelserne. For var firmaet i realiteten allerede inden shitstormen inde i en negativ udvikling?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)