Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor starter man en tøjproduktion og hvad koster det?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Dec 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :) 

Jeg er helt ny her - Jeg er en ung kvinde som ønsker at starte mit eget brand og få produceret en tøjproduktion, MEN hvor går jeg hen?

Er der mon nogen der har gjort sig nogle erfaringer med om det er en fordel at få produceret i Polen, Indien, Bangladesh, Kina eller hvor? Og hvad kan jeg forvente at skulle poste i en "første kollektion"? 

Håber virkelig på god hjælp herinde - Jeg er klart mest den kreative type og har mine prototyper klar, men mangler sparring omkring en decideret produktion. 

Håbefulde hilsner, 

Signe. 

Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Signe.

Det lyder som et spændende og ambitiøst projekt ;-)

Måske du i første omgang skulle kigge mod Ikast; ja, det lyder mærkeligt, men jeg tænker bare på, at netop hér er størstedelen af den danske textil-industri samlet på et meget lille område. Hvis du nu googler dig lidt frem, så kan du garanteret finde en seriøs samarbejdspartner, som du måske kan få lidt råd og sparing fra.

Det kan være, at de måske også er interesserede i, at producere din kollektion for dig. Mange af disse firmaer har store produktionssteder i bl.a. Asien, så der burde være muligheder nok.

Ellers vil jeg gerne prøve, at hjælpe dig lidt mere på vej, hvis du skulle få brug for det.

Pøj pøj.

Mvh. Kasper 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Signe2800:
mit eget brand og få produceret en tøjproduktion, MEN hvor går jeg hen?

Det lyder jo ikke ligefrem til at du har nogle branche erfaring, har du så en uddannelse indenfor tekstil design eller fremstilling?   Har du erfaring med branding eller markedsføring?   Hvis ikke bliver det stort set umuligt at få succes, der er desværre utroligt mange unge der bare tror at man lige stabler et tøjbrand på benene, det gør man altså ikke.

på nedenstående link kan du se en dabat,  hvor en ung fyr undre sig over at han ikke sælger.    

https://www.amino.dk/forums/t/290862.aspx#1787223

Tilmeldt 8. Dec 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper, 

Tusind tak fordi at du tog dig tid til at svare mig. Jeg prøver at kigge Ikasts vej - Tak for fif:) 

Jeg ved ikke om jeg var klar nok i min beskrivelse tidligere - Jeg er egentlig ret langt i processen, men mangler den tekniske hjælp. Jeg har købt domæner, tegnet en kollektion, produceret prototyper, fremvist prototyper indenfor branchen og kun fået positive tilkendegivelser og kapitalen er klar.

Det drejer sig om en produktion af børnetøj og "blødt" interiør til børn. Jeg er 33 og mor til to små piger og mener at have fundet et klart "hul" i markedet og har produceret ting som jeg selv har savnet til mine piger. Jeg har efter min sidste barsel valgt ikke at skulle tilbage til mit tidligere job indenfor mediebranchen, da jeg gerne vil satse fuldt ud på at få banket min lille forretning op. 

Jeg vil mega gerne sparre med nogle der måske har gjort sig nogle erfaringer ang. produktion og hele processen i det - Så hvis du har nogle gode idéer, så hit me:) 

Bedste hilsner, 

Signe. 

Tilmeldt 8. Dec 17
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn, 

Tak for dit svar - Det har jeg ikke, nej. Og jeg forstår godt din mening med dette svar, men med al respekt, så var det ikke det jeg efterspurgte. Jeg søger konkret inspiration omkring det at sætte en produktion op. Jeg er egentlig ret langt i processen, men mangler den tekniske hjælp. Jeg har købt domæner, tegnet en kollektion, produceret prototyper, fremvist prototyper indenfor branchen og kun fået positive tilkendegivelser og kapitalen er klar, så nu er jeg også klar til at "tage springet". 

Det drejer sig om en produktion af børnetøj og "blødt" interiør til børn. Jeg er 33 og mor til to små piger og mener at have fundet et klart "hul" i markedet og har produceret ting som jeg selv har savnet til mine piger. Jeg har efter min sidste barsel valgt ikke at skulle tilbage til mit tidligere job indenfor mediebranchen, da jeg gerne vil satse fuldt ud på at få banket min lille forretning op.

Bedste hilsner, 

Signe. 

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vi producerer cashmere strik i Hebei i Mongoliet. Vi benytter en italiensk agent som sikkert kan hjælpe hvis det er strik eller vævede tekstiler du skal have lavet.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Signe.

Syntes da bare, at du skal klø på, hvilket det også lyder som om du gør ;-) Hvis jeg kommer i tanke om mere, skal jeg nok skrive igen.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Signe2800:
Jeg er egentlig ret langt i processen, men mangler den tekniske hjælp. Jeg har købt domæner, tegnet en kollektion, produceret prototyper, fremvist prototyper indenfor branchen og kun fået positive tilkendegivelser og kapitalen er klar, så nu er jeg også klar til at "tage springet". 

Det var jo så bare ikke det du skriv i dit første indlæg. Vi har set mindst 1000 indlæg her på Amino men unge der vil starte eget tøjbrand. Der er stadig rigtigt langt fra at have lavet lidt design til at stå med en endeligt produkt når man ikke kender til tekstil design eller fremstilling - Den nok mest oversete faldgruppe er salg og branding, mange gør sig ingen anelse om hvor svært det rent faktisk er at få produktet udover rampen. 

Jeg vil anbefale dig at få noget prof hjælp til at komme videre.

www.alstruppattern.com

www.calbeck.dk 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)