Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat vil ikke godkende mit kørselsfradrag ved uberkørsel, kan det betale sig at klage

Side 5 ud af 8 (72 indlæg)
Tilmeldt 2. Dec 17
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 06:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror at jeg har fået 5 afgørelser i alt, jeg kom til at lave en fejl i regnearket med kilometerne, byttede rundt på nogle datoer, som i øvrigt var ret nemt at få øje på hvis de havde brugt 2 min på det, senere bad de om nogle stikprøve datoer, dem sendte jeg til dem og vedlagde komplet regnskab over alle ture for en måned, heriblandt antal kilometer imellem hver enkelt tur, vil mene at det er derfor de ændrede det fra 30 % til 46 %.

Men de mener stadig ikke at mit regnskab er sandsynligt.

Vil prøve at vedlægge deres afgørelse herinde senere i dag.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

brianb69:

Cookie - John Hannover:

Taxi er dog meget enklere med sædeføler og alle KM er rent firma hvor dine KM jo er dine egne registreringer ved at kigge på KM stand

Der er skarpe kontrol på selvstændig der kontrollerer egne KM frem for f.eks en ansat som jo kontrolleres af arbejdsgiver der ikke har interesse i at betale for meget

Jeg kan godt se hvad du mener, dog er det ærgeligt at jeg har skrevet alle kilometer ned og afleveret dem til skat, jeg har kørt meget mere uber end privat og nok også derfor at de ikke tror på mig, men igen møg ærgeligt når skat fra starten har sagt at alt kunne trækkes fra.

Desværre er jeg en af dem som er blevet sigtet for piratkørsel og kan oveni det med skat se frem til en bøde på omkring 40.000 kr

Det er bestemt en grotesk situation - både at vi indretter lovgivning efter at tilfredsstille forstækkede fagforeningsmonopoler - og at man på den ene side kræver skat, fornægter fradrag og sender bøder fra andre steder i den offentlige sektor. Det er vist det man kalder politisk risiko i marketingsprog.

Hvis jeg har forstået Überapplikationen korrekt så skal du være aktiv på telefon/gps for at kunne tage kunder op. Har Über ikke en kørebogsfunktion hvor der er 100% logning af de km du har kørt erhvervsmæssigt eller er det evt. hemmeligt fordi verdens mest "erhvervsvenlige" land er ude med riven?

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

brianb69:

Beklager at jeg skrev forkert, det var trafikstyrelsen

https://www.information.dk/indland/2014/11/trafikstyrelsen-politianmelder-taxikonceptet-uber

Men fortæl mig hvorfor der så ikke blev skredet hurtigere ind, hvis det fra starten var ulovligt, det virker da underligt

Grunden til at lade jer hænge i uvished i stedet for blot at forbyde Über, er at det i så fald ville være en medarbejder i Trafikstyrelsen i stedet for jer chauffører der ville risikere bøder og erstatningspligt. Hvis Trafikstyrelsen havde forbudt Über ville de skulle løbe en risiko som de heller ville flytte over på jer. 

Tilmeldt 2. Dec 17
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 06:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

BroncofanDK:

brianb69:

Cookie - John Hannover:

Taxi er dog meget enklere med sædeføler og alle KM er rent firma hvor dine KM jo er dine egne registreringer ved at kigge på KM stand

Der er skarpe kontrol på selvstændig der kontrollerer egne KM frem for f.eks en ansat som jo kontrolleres af arbejdsgiver der ikke har interesse i at betale for meget

Jeg kan godt se hvad du mener, dog er det ærgeligt at jeg har skrevet alle kilometer ned og afleveret dem til skat, jeg har kørt meget mere uber end privat og nok også derfor at de ikke tror på mig, men igen møg ærgeligt når skat fra starten har sagt at alt kunne trækkes fra.

Desværre er jeg en af dem som er blevet sigtet for piratkørsel og kan oveni det med skat se frem til en bøde på omkring 40.000 kr

Det er bestemt en grotesk situation - både at vi indretter lovgivning efter at tilfredsstille forstækkede fagforeningsmonopoler - og at man på den ene side kræver skat, fornægter fradrag og sender bøder fra andre steder i den offentlige sektor. Det er vist det man kalder politisk risiko i marketingsprog.

Hvis jeg har forstået Überapplikationen korrekt så skal du være aktiv på telefon/gps for at kunne tage kunder op. Har Über ikke en kørebogsfunktion hvor der er 100% logning af de km du har kørt erhvervsmæssigt eller er det evt. hemmeligt fordi verdens mest "erhvervsvenlige" land er ude med riven?

Ubers app har registreret alle kilometer der er kørt med passagerer, dem uden passager med appen tændt er ikke registreret ( siger de, jeg tror dog de lyver, er helt sikker på at alt hvad vi har lavet imens appen var tændt er registeret )

Tilmeldt 2. Dec 17
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Dette er den seneste afgørelse jeg fik fra skat.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har kun skimmet SKATs afgørelse flygtigt. Dit hovedproblem er at SKAT har fundet fejl i din kørebog. Det giver grundlag for at tilsidesætte kørebogen og udøve et skøn. Det er derfor supervigtigt at føre en kørebog ordentlig.

Spørgsmålet er om du kan godtgøre om SKATs skøn er forkert. Gad vide om SKAT ville stille spørgsmålstegn ved en fiskers brændstofforbrug når han leder efter fisk i Nordsøen?🤔

Når beløbet ikke er "større" så overvej om ikke udgifterne ved at føre en klagesag overstiger den gevinst som du vil kunne opnå. Det er naturligvis ærgerlige penge men her tror jeg at du kommer til at smide flere forgæves, hvis du går videre med sagen.

Tilmeldt 2. Dec 17
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Jeg har kun skimmet SKATs afgørelse flygtigt. Dit hovedproblem er at SKAT har fundet fejl i din kørebog. Det giver grundlag for at tilsidesætte kørebogen og udøve et skøn. Det er derfor supervigtigt at føre en kørebog ordentlig.

Spørgsmålet er om du kan godtgøre om SKATs skøn er forkert. Gad vide om SKAT ville stille spørgsmålstegn ved en fiskers brændstofforbrug når han leder efter fisk i Nordsøen?🤔

Når beløbet ikke er "større" så overvej om ikke udgifterne ved at føre en klagesag overstiger den gevinst som du vil kunne opnå. Det er naturligvis ærgerlige penge men her tror jeg at du kommer til at smide flere forgæves, hvis du går videre med sagen.

Ja, jeg kom til at bytte rundt på nogle datoer, hvilket var ret nemt for dem at se hvis de lige havde brugt 2 min på det, har forklaret dem det og de sagde at jeg kunne klage, men så skulle jeg klage over mig selv da jeg jo havde lavet fejlen, har sendt kørselsregnskab som er rettet til dem, men de vil ikke acceptere at jeg har kørt så mange tomme kilometer.

Tilmeldt 2. Dec 17
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har fået regnet lidt på det og skat vil have omkring 12.000 kr, hvis vi kunne få dem til at acceptere mit kilometerregnskab skal de "kun" have 4.676 kr, det er alligevel en sjat kroner, og det koster 400 kr at klage over afgørelsen.

Ville det være en ide at få hjælp fra aminofreelancer/revisor, tænker her på hvad sådan noget vil koste.

Jeg aner ikke hvordan man skal formulere en klage.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det synes jeg det kan. Brug i så fald www.agera.dk og beskriv kort præcis at du skal have hjælp til klage over skat i forbindelse med ikke godkendt køreregnskab - så får du sikkert tilbud og god hjælp. Det er en amino søster

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Dec 17
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Det synes jeg det kan. Brug i så fald www.agera.dk og beskriv kort præcis at du skal have hjælp til klage over skat i forbindelse med ikke godkendt køreregnskab - så får du sikkert tilbud og god hjælp. Det er en amino søster

vh John Hannover

De kunne ikke hjælpe

Hej Brian,

Mange tak for din henvendelse til Ageras.

Jeg har nu haft tid til at kigge din sag igennem og har desværre ikke mulighed for at hjælpe dig direkte med 3 tilbud i dette tilfælde. Det kan bl.a. skyldes, at vi simpelthen ikke kan håndtere sagen, at vi ikke har samarbejdspartnere til den type sag eller i det givne område eller noget helt tredje.

I stedet vil jeg anbefale dig at tage kontakt til:

Dansk Revision på tlf. 44 35 61 00 eller se www.danskrevision.dk

Side 5 ud af 8 (72 indlæg)