Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat vil ikke godkende mit kørselsfradrag ved uberkørsel, kan det betale sig at klage

Side 8 ud af 8 (72 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg hurtigt lige skimmer afgørelsen drejer sagen sig i relation til kørselsgodtgørelsen om et beløb svarende til skatteværdien af 15000 kr. - altså rundt regnet 6000 kr i menneskepenge. Det får man ikke meget professionelt hjælp for.

Umiddelbart skulle der alligevel korrigeres for 1698 km og så forskellen mellem SKAT og trådstarter endnu mere.

Om det så er klageafgiften værd afhænger så af om der er ført kørebog ordentligt. Fejl og mangler der så er det op af bakke og giver SKAT mulighed for at skønne.

Er kørebogen ført ordentligt så må det underbygges at omfanget af den private kørsel ikke har ændret sig i perioden. Som John fremhæver er det ikke forbudt at lave en dårlig forretning (omend det her har et omfang, så jeg ikke er enig i SKATs vurdering om, at der her er tale om selvstændig erhvervsvirksomhed). Situationen kan billedlig talt sammenlignes med fiskeren som sejler ud i håbet om at finde fisk........

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
jeg forstår dit point men man SKAL jo ikke have haft overskud. Det er jo lovligt at være dårlig forretningsmand, bare hensigten hele tiden har været overskud - OG så bygger det her jo en del på netop store fradrag for tom kørsel som giver mere i fradrag end man mener bilen koster og dermed øger de jo overskuddet.

OM det så giver fornuft i forhold til samkørsel, at køre tomme km - næh - men så skulle jo alt forkastes næsten i denne sag, og det er jo faktisk de fleste km der er godkendt.

Det er ikke helt så simpelt, at fordi han IKKE havde overskud nødvendigvis så forkastes alt - det er nok langt mere spørgsmål om kørebogen er dækkende eller bare har km uden fra til- uden KM stand måske osv

vh John Hannoved

Ûber har vel været rimeligt klare i spyttet om at deres "partnere" ikke var ansatte. Det er en del spin at sige at det er for ikke at indberette til SKAT i Danmark idet der globalt er ret store og kan være kollosale forskelle på om man har tusindevis af ansatte i dusinvis af lande eller man køber ydelser.

At påstå at "fradrag for tom kørsel som giver mere i fradrag end man mener bilen koste" er principielt forkert da satserne jo er fastsat efter hvad en gennemsnitskilometer koster i en gennemsnitsbil (SKAT er næppe gennemsnitligt generøse på dette).

Det valide er så at hvis Über havde været godkendt som SAMKØRSEL så havde det fornuftsmæssigt været rimeligt at påstå fra SKAT at kilometerne var private, men at gøre det med Über givet domme om det modsatte er vel lidt rigeligt fordækt. 

Jeg tror nu nok jeg ville undlade at klage over skatteansættelsen for det er ikke følelserne, negativiteten og tidsforbruget værd.

Side 8 ud af 8 (72 indlæg)