Som jeg hurtigt lige skimmer afgørelsen drejer sagen sig i relation til kørselsgodtgørelsen om et beløb svarende til skatteværdien af 15000 kr. - altså rundt regnet 6000 kr i menneskepenge. Det får man ikke meget professionelt hjælp for. |
Cookie - John Hannover:jeg forstår dit point men man SKAL jo ikke have haft overskud. Det er jo lovligt at være dårlig forretningsmand, bare hensigten hele tiden har været overskud - OG så bygger det her jo en del på netop store fradrag for tom kørsel som giver mere i fradrag end man mener bilen koster og dermed øger de jo overskuddet.
OM det så giver fornuft i forhold til samkørsel, at køre tomme km - næh - men så skulle jo alt forkastes næsten i denne sag, og det er jo faktisk de fleste km der er godkendt.
Det er ikke helt så simpelt, at fordi han IKKE havde overskud nødvendigvis så forkastes alt - det er nok langt mere spørgsmål om kørebogen er dækkende eller bare har km uden fra til- uden KM stand måske osvvh John Hannoved
Ûber har vel været rimeligt klare i spyttet om at deres "partnere" ikke var ansatte. Det er en del spin at sige at det er for ikke at indberette til SKAT i Danmark idet der globalt er ret store og kan være kollosale forskelle på om man har tusindevis af ansatte i dusinvis af lande eller man køber ydelser.
At påstå at "fradrag for tom kørsel som giver mere i fradrag end man mener bilen koste" er principielt forkert da satserne jo er fastsat efter hvad en gennemsnitskilometer koster i en gennemsnitsbil (SKAT er næppe gennemsnitligt generøse på dette).
Det valide er så at hvis Über havde været godkendt som SAMKØRSEL så havde det fornuftsmæssigt været rimeligt at påstå fra SKAT at kilometerne var private, men at gøre det med Über givet domme om det modsatte er vel lidt rigeligt fordækt.
Jeg tror nu nok jeg ville undlade at klage over skatteansættelsen for det er ikke følelserne, negativiteten og tidsforbruget værd.