Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat vil ikke godkende mit kørselsfradrag ved uberkørsel, kan det betale sig at klage

Side 3 ud af 8 (72 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

brianb69:

Kaminski:

brianb69:

Desværre er jeg en af dem som er blevet sigtet for piratkørsel og kan oveni det med skat se frem til en bøde på omkring 40.000 kr



Hvis du bliver idømt en bøde for at have gjort noget ulovligt, kan skat så overhovedet kræve nogle penge af dig?
Jeg kender ikke svaret, men synes det lyder besynderligt.
En hashsælger betaler vel heller ikke andet end bøden+eventuel fængselsstraf hvis han bliver dømt.

(Ikke at jeg sammenligner dig med hashhandlere, for Uber-sagen er i min verden blot et bevis på at Danmark er et moralsk U-land)

Åbenbart så kan de både opkræve skat og noget moms, selvom det er ulovligt ( også selvom det først blev dømt ulovligt i sommeren 2016, inden da anede ingen hvad reglerne var )

Det er forkert. Inden da var der ikke faldet dom. Materielt har det hele tiden været ulovligt. At det har været en nem undskyldning at sige "Uber lover, at det er lovligt", går simpelthen ikke - det er også hvad du får lovet, hver gang nogen forsøger at sælge pyramidespil. 

Tilmeldt 2. Dec 17
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Arne G.:

brianb69:

Kaminski:

brianb69:

Desværre er jeg en af dem som er blevet sigtet for piratkørsel og kan oveni det med skat se frem til en bøde på omkring 40.000 kr



Hvis du bliver idømt en bøde for at have gjort noget ulovligt, kan skat så overhovedet kræve nogle penge af dig?
Jeg kender ikke svaret, men synes det lyder besynderligt.
En hashsælger betaler vel heller ikke andet end bøden+eventuel fængselsstraf hvis han bliver dømt.

(Ikke at jeg sammenligner dig med hashhandlere, for Uber-sagen er i min verden blot et bevis på at Danmark er et moralsk U-land)

Åbenbart så kan de både opkræve skat og noget moms, selvom det er ulovligt ( også selvom det først blev dømt ulovligt i sommeren 2016, inden da anede ingen hvad reglerne var )

Det er forkert. Inden da var der ikke faldet dom. Materielt har det hele tiden været ulovligt. At det har været en nem undskyldning at sige "Uber lover, at det er lovligt", går simpelthen ikke - det er også hvad du får lovet, hver gang nogen forsøger at sælge pyramidespil. 

At taxibranchen bad anklagemyndigheden om at gøre uber ulovligt er vel ikke det samme som at det på det tidspunkt var ulovligt, det var en gråzone, hvor mange mente at det hørte under dele-kørsel og det måtte senere være domstolene der tog stilling til dette.

og ja uber var rigtig gode til at fortælle os at det absolut ikke var ulovligt, og vi hoppede i med begge ben, desværre

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

brianb69:

Arne G.:

brianb69:

Kaminski:

brianb69:

Desværre er jeg en af dem som er blevet sigtet for piratkørsel og kan oveni det med skat se frem til en bøde på omkring 40.000 kr



Hvis du bliver idømt en bøde for at have gjort noget ulovligt, kan skat så overhovedet kræve nogle penge af dig?
Jeg kender ikke svaret, men synes det lyder besynderligt.
En hashsælger betaler vel heller ikke andet end bøden+eventuel fængselsstraf hvis han bliver dømt.

(Ikke at jeg sammenligner dig med hashhandlere, for Uber-sagen er i min verden blot et bevis på at Danmark er et moralsk U-land)

Åbenbart så kan de både opkræve skat og noget moms, selvom det er ulovligt ( også selvom det først blev dømt ulovligt i sommeren 2016, inden da anede ingen hvad reglerne var )

Det er forkert. Inden da var der ikke faldet dom. Materielt har det hele tiden været ulovligt. At det har været en nem undskyldning at sige "Uber lover, at det er lovligt", går simpelthen ikke - det er også hvad du får lovet, hver gang nogen forsøger at sælge pyramidespil. 

At taxibranchen bad anklagemyndigheden om at gøre uber ulovligt er vel ikke det samme som at det på det tidspunkt var ulovligt, det var en gråzone, hvor mange mente at det hørte under dele-kørsel og det måtte senere være domstolene der tog stilling til dette.

og ja uber var rigtig gode til at fortælle os at det absolut ikke var ulovligt, og vi hoppede i med begge ben, desværre

Det giver ingen mening hvad du skriver. Taxibranchen har ikke "bedt" anklagemyndigheden om at gøre det ulovligt - anklagemyndigheden har, helt som det er dens opgave, forfulgt et strafbart forhold, der ved lov er gjort ulovligt af folketinget, helt som hvis du ville anmelde en voldshandling eller en anden strafbar handling. Det var bestemt ikke fordi, at der ikke fra flere sider blev gjort opmærksom på, at der ikke var tale om en "gråzone" men derimod et klokkeklart ulovligt område - at I så belejligt, meget opportunt endda, vælger at lytte til UBER's meget sympatiske budskab målrettet jer, må stå for egen regning. 

Tilmeldt 2. Dec 17
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Arne G.:

brianb69:

Arne G.:

brianb69:

Kaminski:

brianb69:

Desværre er jeg en af dem som er blevet sigtet for piratkørsel og kan oveni det med skat se frem til en bøde på omkring 40.000 kr



Hvis du bliver idømt en bøde for at have gjort noget ulovligt, kan skat så overhovedet kræve nogle penge af dig?
Jeg kender ikke svaret, men synes det lyder besynderligt.
En hashsælger betaler vel heller ikke andet end bøden+eventuel fængselsstraf hvis han bliver dømt.

(Ikke at jeg sammenligner dig med hashhandlere, for Uber-sagen er i min verden blot et bevis på at Danmark er et moralsk U-land)

Åbenbart så kan de både opkræve skat og noget moms, selvom det er ulovligt ( også selvom det først blev dømt ulovligt i sommeren 2016, inden da anede ingen hvad reglerne var )

Det er forkert. Inden da var der ikke faldet dom. Materielt har det hele tiden været ulovligt. At det har været en nem undskyldning at sige "Uber lover, at det er lovligt", går simpelthen ikke - det er også hvad du får lovet, hver gang nogen forsøger at sælge pyramidespil. 

At taxibranchen bad anklagemyndigheden om at gøre uber ulovligt er vel ikke det samme som at det på det tidspunkt var ulovligt, det var en gråzone, hvor mange mente at det hørte under dele-kørsel og det måtte senere være domstolene der tog stilling til dette.

og ja uber var rigtig gode til at fortælle os at det absolut ikke var ulovligt, og vi hoppede i med begge ben, desværre

Det giver ingen mening hvad du skriver. Taxibranchen har ikke "bedt" anklagemyndigheden om at gøre det ulovligt - anklagemyndigheden har, helt som det er dens opgave, forfulgt et strafbart forhold, der ved lov er gjort ulovligt af folketinget, helt som hvis du ville anmelde en voldshandling eller en anden strafbar handling. Det var bestemt ikke fordi, at der ikke fra flere sider blev gjort opmærksom på, at der ikke var tale om en "gråzone" men derimod et klokkeklart ulovligt område - at I så belejligt, meget opportunt endda, vælger at lytte til UBER's meget sympatiske budskab målrettet jer, må stå for egen regning. 

Beklager at jeg skrev forkert, det var trafikstyrelsen

https://www.information.dk/indland/2014/11/trafikstyrelsen-politianmelder-taxikonceptet-uber

Men fortæl mig hvorfor der så ikke blev skredet hurtigere ind, hvis det fra starten var ulovligt, det virker da underligt

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

brianb69:
selvom der var langt hen til hvor turen startede, så kunne man blive udelukket som chauffør, så jeg kørte hen til alle ture

brianb69:
Ofte kørte jeg hen hvor der var mangel på chauffører, som kunne ses på vores app

brianb69:
Jeg kørte ofte rundt og "ledte" efter ture

Dit spørgsmål går på noget helt andet, men hvordan tænker du at ovenstående passer ind i gråzonen "delekørsel"?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Mon ikke du selv er moralsk u-et eller andet. Selvklart kan en sælger af ulovlige ting blive beskattet af en gevinst

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Brian. Det er stadigvæk ej heller Trafikstyrelsen som har "gjort det ulovligt". Det har hele tiden være ulovligt; Folketinget har vedtaget en lov, Trafikstyrelsen har foretaget anmeldelse og herved efterfølgende eksekveret af anklagemyndigheden, hvorefter en upartisk domstol har kendt dig og dine kumpaner skyldige. Igennem tre instanser er der blevet sagt én enkelt ting og det "skyldig". Så spar os for dit pladder. Sæt dig ind i hvordan retssystemet fungerer, hvordan den lovgivende myndighed lovgiver, den udøvende myndighed eksekveret og hvordan den dømmende myndighed dømmer - kort sagt, sæt dig ind i magtens tredeling.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

brianb69:
uber var rigtig gode til at fortælle os at det absolut ikke var ulovligt, og vi hoppede i med begge ben, desværre
jeg kan sagtens følge dig - og ja der var da givet tid hvor det, om ikke andet var en gråzone, og politikere og kendte anbefalede det som bare pokker. For mig var det alene risiko for skatte og dagpengesnyd via ubers manglende lyst til samarbejde med skat der var problemet, men jeg hører til dem der synes straffene er hårde, i forhold til netop de mange grunde til, at helt almindelige mennesker må have anset det for lovligt og ja - jeg synes Uber optrådte som elefant i porcelæns butik

Jeg giver dig også helt ret i, at det virker helt tosset der skulle gå så mange år, før det ved dom blev erklæret ulovligt. Jeg synes det er lidt en skamplet på dansk lovgivning, at ministre og mange andre - kunne køre med Uber og offentligt anbefale det - og der skulle gå flere år, før en dom fik ram på de små som kørte - men ikke på de som anbefalede - som kendte og ansvarlige offentlige personer - og Uber
Tænk hvis samme folketingspolitikere og kendte i masse vis, havde anbefalet andre ulovligheder, narko, kør gratis med tog osv - Det havde vagt ramaskrig - men her sker intet 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Dec 17
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

gweb:

brianb69:
selvom der var langt hen til hvor turen startede, så kunne man blive udelukket som chauffør, så jeg kørte hen til alle ture

brianb69:
Ofte kørte jeg hen hvor der var mangel på chauffører, som kunne ses på vores app

brianb69:
Jeg kørte ofte rundt og "ledte" efter ture

Dit spørgsmål går på noget helt andet, men hvordan tænker du at ovenstående passer ind i gråzonen "delekørsel"?

Det var hvad vi fik at vide til informationsmødet hos uber.

Tilmeldt 2. Dec 17
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Arne G.:

Kære Brian. Det er stadigvæk ej heller Trafikstyrelsen som har "gjort det ulovligt". Det har hele tiden være ulovligt; Folketinget har vedtaget en lov, Trafikstyrelsen har foretaget anmeldelse og herved efterfølgende eksekveret af anklagemyndigheden, hvorefter en upartisk domstol har kendt dig og dine kumpaner skyldige. Igennem tre instanser er der blevet sagt én enkelt ting og det "skyldig". Så spar os for dit pladder. Sæt dig ind i hvordan retssystemet fungerer, hvordan den lovgivende myndighed lovgiver, den udøvende myndighed eksekveret og hvordan den dømmende myndighed dømmer - kort sagt, sæt dig ind i magtens tredeling.

Rolig nu Arne, jeg stillede et spørgsmål omkring fradrag i skat og straks kommer debatten til at handle om at v er kriminelle, tag dig lige lidt sammen, jeg ved skam godt nu at det ikke er lovligt, men igen så burde politiet/anklagemyndigheden have skredet ind hurtigere.

Der gik lang tid før den nye lov trådte i kraft, inden da var der tvivl omkring om det var deleøkonomi.

Da jeg startede med at køre var jeg ikke i tvivl om at det jeg lavede var lovligt, for ellers havde jeg ikke kørt for dem.

og er det muligt at vi kan lade denne del af det ligge nu, det fører ikke til noget, jeg har spurgt om noget helt andet, nemlig at jeg kan fratrække nogle ting ifølge skat.

Side 3 ud af 8 (72 indlæg)