Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat vil ikke godkende mit kørselsfradrag ved uberkørsel, kan det betale sig at klage

Side 1 ud af 8 (72 indlæg)
Tilmeldt 2. Dec 17
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har søgt om problemer med skat og kom herind på Amino.

Håber det er det rigtige sted at spørge.

Jeg har kørt for Uber og har kæmpet med skat for kørsel i 2015, de vil ikke godkende mit kørselsregnskab, jeg har kørt omkring 1932 km med passager og 4857 km uden passager ( jeg har fra starten været i kontakt med skat som sagde at alle km, uanset om det var med eller uden passagerer ville tælle med i regnskabet, så længe jeg holdt regnskab med kilometertælleren )

De mener at det er usandsynligt at jeg har kørt så mange km uden passagerer og jeg kan godt se at det virker som voldsomt mange "tomme" km, men jeg var lige startet med at køre for Uber og vi fik at vide at hvis man ikke accepterede de fleste ture ( selvom der var langt hen til hvor turen startede, så kunne man blive udelukket som chauffør, så jeg kørte hen til alle ture )

Ofte kørte jeg hen hvor der var mangel på chauffører, som kunne ses på vores app, desværre skete der tit det at der så ikke var brug for flere vogne når man nåede frem.

Jeg kørte ofte rundt og "ledte" efter ture der hvor jeg mente der kunne opstå en mangel, jeg kørte gerne fra Amager til Hellerup for at se om der var ture der.

Til at starte med ville skat give mig 30 % i fradrag, efter at have sendt flere regnskaber til dem og de lavede stikprøve kontroller på udvalgte dage, er de nu gået med til at jeg kan fratrække 46 %.

Kan det betale sig at klage over deres afgørelse og kan man få hjælp til den slags uden det koster en formue ?

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Set ligner hobby kørsel. ikke fradrag for underskud

Tilmeldt 2. Dec 17
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

De siger at jeg er selvstændig og har betalt moms af det jeg har tjent, men de vil ikke godkende mine fradrag

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Selv om du har betalt moms, kan skat godt mene  det er hobby, og at du ikke har kørt for at opnå et overskud. Men det har de jo ikke sagt

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

dobbelt

Tilmeldt 2. Dec 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 6 person

Du skal da være glad for overhovedet at få fradrag. Skat vil normalt aldrig give skattefradrag for omkostninger ved udøvelse af kriminalitet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Nielsen:

Du skal da være glad for overhovedet at få fradrag. Skat vil normalt aldrig give skattefradrag for omkostninger ved udøvelse af kriminalitet.

jeg ved ikke hvorfor advokat Nielsen fik 2 stjerner for det er vel et godt spørgsmål. Generelt har jeg da også forstået det sådan at der er givet store bøder til chauffører der har kørt uber fordi det blev dømt som ulovlig taxi kørsel  - og flere under behandling- like it or not -

Det er da lidt interessant, at det offentlig så med den ene hånd gerne så tager skat af indtægt og moms og behandler fradrag helt normalt som her - og med den anden hånd kræver bøder som vist er langt større end de tal der kommer ud af det her.

Til spørgsmålet så med det store antal tomme km og vanskelig dokumentation - og ret få passager km tror jeg du skal være tilfreds med 46% af dine tomme KM godkendt og bare komme videre - og jeg kan ikke se et underskud godkendt samlet i alle fald, ud fra at det jo virker som om det må have været klart det var tilsætning hvis ikke skat hjalp direkte.

næsten 7000 km kørt og under 30% af de km med indtægt og lav über pris per km for disse relativt få passager km -  gør jo at projektet virker ret hovedløst og nogle kunne jo næsten spekulere i at køre tomt bare for at få kørselsfradrag som her på ca 24.000 hvis skat bare godkendte

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg troede Über var dele-kørsel? 😄 I så fald er der vel ikke fradrag???😋

Tilmeldt 2. Dec 17
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det sådan at de kræver skat/moms af de penge jeg har tjent og har fra starten spurgt dem hvilke retningslinier der var, de har hele tiden sagt at jeg kunne trække 3,70 kr fra pr.kørt km, ligesom taxierne.

Og tilbage i 2015 og indtil sommeren 2016 var der stor tvivl om det overhovedet var ulovligt eller om det var deleøkonomi ( Uber har hele tiden forsikret os om at det var fuldt ud lovligt )

At der ikke er blevet skredet ind fra politi/anklagemyndighed meget tidligere er totalt uforståeligt, men det hænger nok sammen med at det var så nyt og ingen rigtig vidste hvilke regler det hørte ind under.

Tilmeldt 2. Dec 17
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Nielsen:

Du skal da være glad for overhovedet at få fradrag. Skat vil normalt aldrig give skattefradrag for omkostninger ved udøvelse af kriminalitet.

Nu er det sådan at de kræver skat/moms af de penge jeg har tjent og har fra starten spurgt dem hvilke retningslinier der var, de har hele tiden sagt at jeg kunne trække 3,70 kr fra pr.kørt km, ligesom taxierne.

Og tilbage i 2015 og indtil sommeren 2016 var der stor tvivl om det overhovedet var ulovligt eller om det var deleøkonomi ( Uber har hele tiden forsikret os om at det var fuldt ud lovligt )

At der ikke er blevet skredet ind fra politi/anklagemyndighed meget tidligere er totalt uforståeligt, men det hænger nok sammen med at det var så nyt og ingen rigtig vidste hvilke regler det hørte ind under.

Side 1 ud af 8 (72 indlæg)