Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bitcoin farm

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jamen, så har du jo alle de rigtige svar. Så er det bare at gå igang.
Er der noget med at difficulty stiger næsten eksponentielt?
Hvis det “bare” var at købe et apparat på nettet, sætte det til el-nettet (med den strømforsyning som ikke hører med) og læne sig tilbage og vente på at blive rig, så var der nok lidt flere om buddet :-)
Der er så store usikkerheder i det setup du nævner, at det mere har karakter af gambling end investering.
Jeg gider ikke skrive en forklaring på kraftstik og 5-leder kabel. Det er lettere at du laver en søgning og får svar på spørgsmål omkring elinstallation der. Det er ikke supervigtigt at kende reglerne og fagterminologien, da du alligevel skal have en installatør til at lave evt ændringer i din installation.

Tilmeldt 30. Apr 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Brian

Jeg vil ikke engang gå ind i hvor forudsigelige de 154 kr. om dagen er, men det bedste du kan gøre for dit danske bitcoin mining eventyr er at skaffe billig, billig strøm.

Det jeg derimod vil nævne for dig er at de 10 * 1300 watt jo omsættes til varme når du miner, og det svare jo til at du har en 13 kwh varme enhed der konstant levere 100%. Der var en tidlige der skrev hvor meget luft du ville få brug for til køling, og hvis ikke du kan udskifte luften i din lejlighed tilstrækkeligt hurtigt med køligere luft, så vil du altså få et stort problem, med mulig hardware nedbrud eller defekte S9'er til følge.

Og så har jeg slet ikke nævnt den uudholdelige larm, som 10 stk. S9'er vil lave, der skal ret venligtsindede naboer til.

Men held og lykke med projektet

Glædelig Jul

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan lige tilføje til dette, at det er mind-blowing dyrt at få trukket et nyt hovedkabel ind, hvis du skal have brug for mere strøm. Vi fik i MediaMouse brug for at kunne trække mere strøm end det der var tilgængeligt i bygningen. 

Det kostede ca. 1.200 kr. - pr. meter - der skulle trækkes kabel. Dertil kom ny hovedtavel da den store mængde strøm satte nye krav til brandsikring m.m.

Og i og med at du ikke bor i et industrikvarter i en bygning der er til erhverv, men til normal beboelse, så er der er relativ stor sandsynlighed for at du ikke engang vil få tilladelse fra elselskabet til at få lagt mere strøm ind :-(

/Jesper

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

For slet ikke at tale om at BTC er i en kæmpe bobble lige nu...
Specielt med tanke på at lortet aldrig var tiltænkt den popularitet det har nu men det er andre krypto-valutaer.
Som også kan mines med mindre strømforbrug.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)