Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurrencen er hård!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Havdrup
Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 84
Fra  ITLarsen.dk Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen.

Jeg har i et stykke tid nu kæmpet for at finde en god leverandør af pc og konsol spil. Men der er tilsyneladende ikke nogen der kan tilbyde mig så god en pris at jeg kan konkurrere med andre webshops.

De priser jeg får tilbudt ligger typisk omkring andre webshop udsalgspriser, så hvis jeg skulle starte op med de leverandører ville jeg være en af de dyreste på markedet.

Er det muligt i jeres øjne at have en webshop kørende i en branche med så lille avance og samtidig som den dyreste på markedet. (der må jo være en grund til at andre gør det)?

Ellers er der nogen der kan udpege nogle gode leverandører, måske dropshippers fra udlandet?

Takker på forhånd :-)

Mvh Frede

ITLarsen.dk - IT-Service for alle

Scheuermann.dk - Mod dårlig ryg

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 12:05

Uhmm... det smager sørme lidt at min tilbagevendende argumentation imod prisen som eneste konkurrenceparameter Stick out tongue.

Mange af de webshop som sælger IT-komponenter og spil har en avance der ligger og gynger nede imellem 2 og 5 %. Grunden til at de kan leve på det er at deres volume er tilstrækkelig stor. 5 procent af en volume på 10.000 kr. om året er 500 kr. avance, men hvis vi nu er oppe i en omsætning på 10 millioner i stedet, så snakker vi pludselig om en avance på en halv million.

Ja, du kan da nok finde nogle udlanske distributører, men først og fremmest, så vil de nok kræve et relativt stort indkøb før de gider at give dig nogle fornuftige priser og før fragten begynder at kunne betale sig. For det andet, så er du jo nok ikke den eneste der gør det og du er derved tilbage ved den samme problematik igen, hvor andre på markedet kan kører deres salgspriser ned under dine.

Jeg vil generelt vove at påstå - selvom mange nok vil modsige mig - at man godt kan køre en webbutik og trække principper og metoder fra de virkelige butikker ned i den. Hvis du f.eks. begynder at konkurrere på andre områder end blot prisen, så kan du komme langt, da rigtig mange webshop-ejere kun kan finde ud af at konkurrere på prisen, da det trods alt er det mest oplagte og letteste. 
Hvis du nu f.eks. har et stort udvalg af spil som ellers er svære at få fat i, så kan du godt køre med en højere pris end konkurrenterne. Hvis du låser dig fast på en genre - f.eks. shoot'm'up og til gengæld så sælger ALT hvad der har med disse spil at gøre. Der er også en masse ting du kan gøre omkring de "bløde" konkurrenceparametre. F.eks. et godt serviceniveau og rådgivning omkring spillene, diverse merchandise så som game-relaterede t-shirts, caps, m.m. Arranger events i det virkelige liv og få brandet din webshops navn (det var bl.a. det nummer som Thorborg og Paw benyttede sig af flere gange i forbindelse med opstarten af spillebutikken CyberCom). Få lavet nogle anmeldelser og anbefalinger af spil som ligeledes ligger på din webshop. Test spillene på forskellige computere, så du kan give en rådgivning og en form for garanti omkring valget af computer, grafikkort til at spille det pågældende spil på.

Det gælder simpelthen om at øge "værdien" af det som kunderne får i din webshop og derved kan du også tillade dig at tage noget mere for det end andre som ikke giver den samme værdi. Så kig på hvad konkurrenterne gør - og navnlig ikke gør - og så tænk lidt anderledes.

/Jesper

Tilmeldt 21. Apr 05
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 08:38

Men alt andet lige må man konstatere at rigtig mange kunder vælger den webshop der kan levere varen hurtigt og til den billigste pris.

-Michael

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 21:50

Jeg må nok også se i øjne at det er prisen jeg vil gå efter.

Men det bedste tip, som mediamouse kom med er at afholde lans og måske sægle nye spil til indkøbs pris der. Så kommer de nok og køber på din webshop og køber spil næste gang, da de har mødt butikken og ligesom føler sig lidt mere trygge.

Held og lykke! 

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 10:16

Hej Frede.

Prisen er en af de parametre, der bringes meget i spil på det her marked. Men nogle af de ting som vil skabe loyale brugere er hvis du har et serviceniveau udover det sædvanlige (personificerede nyhedsbreve, alerts og notifications), et design som er ekstremt brugervenligt, leveringstid fra transaktion til kunden har det i hånden. Noget af det som betyder ufatteligt meget for mig når jeg shopper online er muligheden for at kommunikere - at der sidder levende mennesker i den anden ende er fucking vigtigt.

Dropshippers vil jeg som udgangspunkt undgå, for de tager den avance du vil ha' fingrene i...

Men held og lykke.

Søren J Wink 

Søren J ;o)

Partner hos www.nosuchagency.dk 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)