Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af webshop som 15 årig

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Nov 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er en dreng på 15 år. Jeg går og drømmer om at starte min egen webshop op. Men jeg er lidt i tvivl om hvad det kræver og hvilke regler der er indenfor branchen. 

- Er der specielle krav krav for unge under 18 og egen virksomhed. Hvis ja hvilke?

- Kunne læse at nogle andre skrev at hvis man ikke tjente mere end 50.000 kr. om året så skulle man ikke oprette en virksomhed. Er det rigtig?

- Kan virksomheden står i ens eget navn hvis man er under 18?

Håber at nogle kan hjælpe mig da jeg har gået rundt i utrolig lang tid men stadig er i tvivl om hvordan jeg kommer igang. 

mvh Simon. :)

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er forskel på om du er over eller under 18 år, når det kommer til opstart af virksomhed. Et af punkterne er at du med din alder ikke kan stilles til ansvar for de fejl du måtte lave, eller fejl der måtte være med dine produkter/service når du er under 18 år.

Jeg er ikke selv så meget inde i det område, men du kan læse mere her.

https://www.amino.dk/forums/t/280388.aspx

Hvis du omsætter (ikke tjener) under 50.000 kr året kan du blive fritaget for at betale moms. Men du skal altid betale skat - også hvis du kun tjener 1 kr om året.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Assens
Tilmeldt 7. Jul 13
Indlæg ialt: 161
Fra  FrontWeb - Webbureau | Hjemmesider, Webshop & Grafik Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Ring eller skriv til os vi hjælper gerne med logo og webshops samt marketing til fornuftige penge.

Vi kan os hjælpe med forretningsplaner og opstartsfasen under 18 år.

/Team FrontWeb

Mathias Villadsen CoOwner | Web Developer, Graphic Designer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må slet ikke optræde som virksomhed hvis du er under 18 - helt uanset form - med mindre du enten har fået dispensation fra statsamtet eller har fået en over 18 til at stifte selskab og sælge det til dig, mens denne forsætter som direktør

Det er ganske enkelt ikke tilladt

Læs disse tre links du finder her om hvorfor og hvordan du evt kan søge dispensation og lad dig for himlens skyld ikke lokke penge ud af til nogen der siger du kan - for det kommer ikke til at virke - hverken med betalingsløsning, bank eller noget og ER ulovligt

De 50.000 kr er alene punktet hvor du som over 18 SKAL momsregistreres - ikke andet http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/under18.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)