Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Supplerende sygedagpenge - lønmodtager OG selvstændig

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Klippinge
Tilmeldt 14. Dec 12
Indlæg ialt: 194
Fra  www.top-deals.dk Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan man få supplerende sygedagpenge når man som lønmodtager arbejder på nedsat tid i en periode pgra helbredet, mens man samtidig er selvstændig og har en indtægt? Kommer det an på hvor meget man tjener som selvstændig?

Vh Helle (håber ikke det kommer op 2 gange, for det gik galt 1. gang)

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kan godt være en giftig cocktail.

I nogle tilfælde kan dagpenge modregnes det man tjener i sin virksomhed. Men det er normal dagpenge.

Den er noget værre når det er sygedagpenge. For, lidt firkantet set, hvorfor skal man få sygedagpenge for ikke at kunne passe sit job som lønmodtager, men man kan godt passe sin egen virksomhed? Jeg kender selv udmærket godt til det med at man lettere kan passe sin egen virksomhed, i forhold til at have et fast job, når man er syg. Men det er bare svært for systemet at håndtere.

Men prøv at snakke med din a-kasse (eventuelt fagforening, hvis du er medlem af sådan en) og kommunen. 

Vi kan sidde her på Amino og komme med nogle gode mere eller mindre kvalificerede gæt. Men jeg syntes ihvertfald at jeg har oplevet en del filfælde efterhånden, hvor det virker til at være helt op til den individuelle person og den sagsbehandler som håndtere sagen, hvordan udfaldet bliver.

/Jesper

Fra Klippinge
Tilmeldt 14. Dec 12
Indlæg ialt: 194
Fra  www.top-deals.dk Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar Jesper... og ja, den havde jeg set komme. Men det handler om at jeg efter en lungebetændelse ikke er kommet mig helt, men tager på job, og stempler ud når jeg ikke orker mere... det er et fysisk job. Derhjemme, sidder jeg bare foran computeren indimellem, det er der jo ikke noget hårdt i fysisk... :-) 

Fra Klippinge
Tilmeldt 14. Dec 12
Indlæg ialt: 194
Fra  www.top-deals.dk Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Men jeg tænker egentlig mere på at få en §56 - det har jo intet med mit selvstændige virke at gøre, men istedet, at arbejdsgiver får erstattet de penge der udbetales under sygdomsfraværet.. Og jo, jeg er sikker på jeg vil være berettiget til en §56

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)