Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lav-praktiske spørgsmål til start af IVS

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Nov 17
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

Jeg er en gut som har en ide om at leje udstyr til fester med et magisk touch, så det gøre projektet til iværksætteri :)
Jeg har dog aldrig prøvet det, og derfor står jeg og mangler lidt hjælp.
Tusinde mange tak på forhånd :)

Jeg har læst om at start af IVS skulle eftersigne være "besværligt", da det kræver besværlige dokumentationer og jeg ved ikke hvad...
Til at starte med har jeg nogle enkelte spørgsmål som jeg ikke kan finde svar på, ved brug af almen research og derfor håber på en venlig sjæl vil hjælpe mig lidt på vej.

*Kan min virksomhedsadresse befinde sig på den samme rækkehus jeg lejer og bor i?

* Jeg vil gerne sparer nogle knaster, og derfor vil sælg registrer mit selskab uden at skulle bruge ca 1200, for at få andre til at lave det. 
Kan jeg selv lave det uden at skulle bruge en advokat, revisor, og en bankmand til at bekræfte at penge er indsat på en konto?

*Bedhøves jeg at skulle lave en erhvervs konto i banken, når jeg ligeså godt kan lave en ekstra konto i mit private depot?

*Skal man have en revisor til at bogfører regnskab - kan man ikke selv stå fra bogføring til rapportering til skat?

*

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis din lejer tillader det så OK i rækkehuset

Du kan registrere selv for 670 kr men der laves rigtigt mange fejl

Du skal have erhvervskonto til et IVS det er helt forbudt at blande privat økonomi og selskab og det gør du uden erhvervskonto

Du må gerne selv lave regnskab - igen med mange faldgrupper

Læs i alle fald http://johnhannover.blogspot.dk/2016/06/10-anvisninger-inden-du-stifter-ivs.html   husk f.eks. arbejdsskadeforsikring er lovpligtig i IVS uanset løn eller omsætning da ejer er ansat uanset hvad og det koster let små 2000 kr

Overvej meget 

http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/ivs.html

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)