Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

EVIG UDSKIFTNING AF S/E NUMMER?!

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 8. Jul 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg har en ven som godt kunne tænke sig at undgå moms. Han vil gerne vide om han kan ændre S/E nummeret under samme CVR nummer hver gang han rammer de 50.000 kr og "starte forfra" igen, så han hele tiden er under momspligtig sats. 

Kan man det? Er det inden for loven? Er der tekniske forhindringer?

Mange tak på forhånd.

Mvh Peter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke ændre SE og undgå momspligt i personlig virksomhed - der er momspligten knyttet til samlet omsætning per 12 mdr periode. Har man først momspligt som personlig virksomhed så har man det for al omsætning uanset SE når aktiviteten er momspligtig.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

SirChange:
Er det inden for loven?

Hvor naiv har man lov til at være! 

Tilmeldt 8. Jul 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg havde penge til en god revisor, så kunne jeg tillade mig at være endnu mere naiv. Så er det ikke skattefusk men skatteoptimering

Tilmeldt 8. Jul 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for svaret, John!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

SirChange:
Så er det ikke skattefusk men skatteoptimering

Vist mærmere betegnet svindel.  føj en moral du holder dig!

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Da moms ikke har andel i resultatbalancen er det tænkte eksempel ganske enkelt ligegyldig, om så det kunne lade sig gøre!

Er man ikke momspligtig, har man hellere ikke ret til at fratrække momsen på varekøb.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Trusted Partner:

Da moms ikke har andel i resultatbalancen er det tænkte eksempel ganske enkelt ligegyldig, om så det kunne lade sig gøre!

Er man ikke momspligtig, har man hellere ikke ret til at fratrække momsen på varekøb.

tror du misser trådstarters tanke - som så ikke er lovlig eller mulig

Den det handler ikke om resultat balance men om et ønske om at kunne omsætte alt ligemeget 50000 kr grænse, uden moms, selv om aktiviteten var momspligtig.

Tanken var - omsætte 49999 uden moms, åbne nyt SE og igen 49.999 uden moms og nyt SE og igen 49.999 uden moms - formentlig fordi der ikke er så meget købsmoms for trådstarter og kunderne er private for hvem moms virker fordyrende

Den går så bare naturligvis ikke, (så tossede er de der laver momslov trods alt ikke) da momspligtig omsætning i personlig virksomhed vil gælde alle SE numre så længe aktiviteten er momspligtig og i selskabsform vil nyt for hver 49.999 slet ikke give økonomisk og arbejdsmæssig mening Wink

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår udemærket tråden, tak! Og tanken er ligegyldig, da moms er en isoleret afgift i en virksomhed.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Trusted Partner:

Jeg forstår udemærket tråden, tak! Og tanken er ligegyldig, da moms er en isoleret afgift i en virksomhed.

den er gal men da ikke ligegyldig. Hvis han ikke har købsmoms men laver en ydelse til private f.eks. så vil han da være billigere hvis han - uanset omsætningsgrænse kunne klippe folks hæk for 200 kr uden momspligt end for 250 kr inkl. moms. Ligegyldig er moms da ikke i forhold til pris på en ydelse til private? 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)