Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anders Birchow arbejder for Amway

Side 3 ud af 7 (69 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tommy

Tak for det meget bedre svar Yes

jeg vil aldrig betvivle eller diskutere at der findes mange "forskellige" MlM systemer,og desværre også deriblandt nogle dårlige eksempler, derfor diskutere jeg også forretningsformen generelt istedet for et enkelt firma.

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvilke firmaer du har stiftet bekendtskab med, men hvis du har brugt under 6 mdr i dem, er MLM nok ikke helt modellen for dig.

Ang dine spørgsmål:

1) Det er heldigvis over

2) Ikke specielt meget, men derimod mange gode henvendelser fra internettet. Bl.a herfra Amino.

3)Jeg har en god gruppe der arbejder stabilt og vedholdende(også efter 1 år ;0) ), men der er da naturligvis også frafald.

MLM bliver ofte fremstillet som en lyn vej til succes og rigdom, der er jeg ærlig og forklarer mine forhandlere at der kræver en stabil og vedvarende indsats, og pengene vælter ikke ind de første par måneder.

En MLM forretning tager tid og bygge op, og genere omsætning ligesom enhver anden forretning,den del er der desværre mange firmer der glemmer at fortælle.

Mvh Brian

Fra Randers
Tilmeldt 10. Nov 06
Skrevet kl. 23:00

Jesper Jørgensen:

Faktisk skal man i følge Amways egne modeller op på 78 venner og en omsætning på 2,5 mio. for selv at få en månedsløn på bare 15.000 kroner

Hej Kiel

Du ser ud til at være velbevandret indenfor MLM og stærkt oprevet over artiklen. Kan du sige os om ovenstående bregening er rigtig eller forkert?

Hvis forkert, hvad skal der så til for at tjene 15.000 om måneden?

Hvis rigtigt, er det så ikke berettiget med kritik, når man skal omsætte så meget for så relativt lille en løn?

/Jesper

Hej Jesper

Jeg vil meget gerne svare på dit spørgsmål, men det er ikke helt så simpelt at svare på.

Der er en stor forskel på hvordan organisationerne er sammensat i de forskellige forretning.

Jeg kender ikke Amways aflønning, men du/I må gerne se Nuskins  

http://www.nuskin.com/global/library/flash/compensation/

Mvh Brian

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 376
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 23:04

Tommy:
Så er vi i det mindste enige om, at markedsføringsloven forbyder opsøgende salg til private :)
... at du mener det kan omgåes, ved at gå ud til en bil efter endt demonstration, har jeg meget svært ved at følge dig i. Eller er det fordi at leveringstidspunkt ikke er samme som salgstidspunktet, at du mener der er en forskel? For så ville alt telesalg til private jo være lovligt.

Som nævnt, er jeg ikke involveret i MLM Tommy. Jeg giver bare de praktiske eksempler på, hvordan det foregår.

Fra Randers
Tilmeldt 10. Nov 06
Skrevet kl. 23:14

Homeparty er IKKE opsøgende salg, det pågældende firma er inviteret til at komme og præsentere sit produkt.

Opsøgende salg er hvis jeg går ind til naboen, som jeg ikke kender forud, og begynder at sælge produkter til ham.

Tilmeldt 15. Jul 07
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 23:55

ja... tænk over hvor mange penge ekstra bladet tjener på at bringe sådan en gammel ting frem igen,,, 'præcis det samme som sidste gang,,,

og deres regnstykke som er blivet lavet med de 2.5 mil og så 15000 kr passer vist heller ikke rigtigt...

har du en omsætning i amway mellem 100,000 - 150,000 kr.  så ligger man omkring 15,000 kr hver måned,,, dette er langt fra 2,5 mil

og det er faktisk rigtige gode tal,,,, har selv en restaurang ved siden af,, og vi ligger på en omsætning på det samme pr måned, og det giver også omring de 15,000 kr her skal der dog arbejdes heletiden og hver måned,,,

når nab først op i det level eller hvad man kan kalde det, i amway, ja så har du en passiv løn, hvor du enlig bare behøver at hjælpe andre til også at tjene penge... der ud over har du ikke alle de store risiko ved denne forretning end ved en restaurang,

så for vores vedkommen, ja så giver vores amway forretning lige så meget som vores restaurang,,,, ser vi på arbejd og hvad det kræver i tid,,, ja så taber restaurangen også,,, det kræver alt for meget tid,,, alt for stor risiko...

der ud over arbejder anders ikke for amway... han er repræsentant for firmaet, han har valgt at blive sælger... at skrive han arbejder for firmaet er forkert....

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 23:17

Seriøst, jeg ved ikke om jeg skal grine eller græde over denne debat. Mange af jer har sikkert haft en dårlig oplevelse med et MLM firma som I er støt på. MLM er som en almindelig købmandsbutik. Man vælger at åben sin egen forretning, da man kan se muligheden for at slippe væk fra det daglig ræs, med at køre frem og tilbage til et job man hader, og så prøver man lykken. Forskellen er her, at man ja køber lidt varer hjem for at prøve dem af, og have noget at vise frem. Skulle man åben en forretning, skulle der omkring 1 million til for at starte. I f.eks Nuskin, som både Kiel og jeg arbejder med, kan man indenfor 3 måneder sende varene retur og få alle pengene igen. Har man åbnet en forretning i gågaden, kan man ikke undgå at miste penge, hvis det ikke fungere, og så står man der. Lad os se på det. Altså MLM giver dig muligheden for at returnere dine varer, måske taber du 10%. Åbner du en forretning i gågaden, er dit tab langt større og vil stå i gæld i flere år. Der er mange argumenter for, at direkte salg er mere profitabelt, men ja det kræver hårdt arbejde. Men hvor mange timer står man ikke i sin forretning, regnskab, status osv.

Det er okay at have en holdning til tingene, men sæt jer ind i hvad det er det drejer sig om, istedet for at kaste med mudder efter noget, som I ikke har forstand på. Det kan godt være at der er få der tjener de store penge. Der er også nogen som bare går efter 2-10.000kr ekstra pga de er glade for deres job, og det er stadig en succes historie. Wink

Fra holbæk
Tilmeldt 16. Sep 06
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 00:08

hej perpost

kan kun giver dig ret, også syntes jeg da også at ekstre bladet, burde sætte sig mere ind i tingende, går vel ud fra de er professionelle eller

mvh Karsten Aagaard

næsten ferdig www.ageldk.com

www.agel4you.dk

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 00:12

Det der er optaget med skjult kamera siger jo alt - fup og fidus.

Sjovt at se direktøren for Amway i DK trække 100% i land i dag i pressen dog Smile

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:22

De der argumenter med at alle der er kritiske overfor MLM bare fordi de ikke ved noget om det er helt ude i skoven, og virker oprigtigt som en desperat forsøg på at afspore diskusionen.

Den kritik sommange helt berretiget har rejst mange gange af MLM bliver bekræftet til fulde hver gang f.eks. pressen vælger at dykke mere ned i en enkelt sag. Det er svært at kome udenom den skjulte optagelser EB har lavet i denne sag, og andre tilsvarende optagelser tidligere. Det virker som om de fleste MLM-forretninger hele tiden bevæger sig lige på kanten af loven - hvis ikke på den forkerte side. Det hanlder hele tiden om, lige at smute udenom lovgivningen f.eks. ved, som en foreslog, at lave homeparties for derefter at sælge ude ved bilen. Ikke at jeg tror det juridisk gør den store forskel, men det vidner bare om at mange MLM'ere tilsyneladende er mere fokuseret på hvordan de kan snige sig udenom landets love.

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 00:32

Jeg har sgu ikke noget at skjule. Jeg kommer aldrig til at pistolsælge eller storm værge folk til min forretning. Vil folk ikke købe det produkt jeg sælger, jamen fint med mig. jeg ved at produkterne er gode, og jeg bruger tilfældigvis også nogle af amways produkter, da jeg engang havde en kæreste der solgte dem, og jeg så hvor gode de faktisk er, i forhold til noget af det lort man kan købe i supermarkeder osv. Det I glemmer at se på, det er sgu etikken bag på varen. Der er flere kemikalier i det lort de sælger i f.eks bilka, føtex, osv. Men nej nej, det er jo butikker man kan se, så selvfølgelig er det jo det bedste. Der er ingen lov imod MLM, og det kommer der heller aldrig, om I så ville demonstrere imod det resten af jeres liv. MLM er kommet for at blive, og det bliver mere og mere udbredt, da flere og flere godt kan se idéen igen, om at arbejde for sig selv, og sælge nogle produkter som andre mennesker rent faktisk godt kan lide. Jeg har sgu ingen problemer med at tilbyde familie og venner de produkter jeg sælger, og ingen af dem har et ondt ord at sige om hverken mig eller produkterne. De har prøvet dem, og de fik at vide, at hvis de ikke brød sig om dem, fik de pengene retur, og sjovt nok, de bruger dem endnu. Som hvem der er idioterne her, ja det kan man kun gisne om, men det er hverken, mig, Kiel eller de andre som har tilfredse kunder.

Side 3 ud af 7 (69 indlæg)