Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af vare fra udenlands firma

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 22. Dec 14
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer, 

jeg har nu været bosat i rumænien det sidste års tid og fået en mulighed for at sælge nogle produkter fra et rumænsk firma til nogle billige priser. Jeg tænkte på, hvis nu jeg opretter en virksomhed i rumænien og opretter en webshop/hjemmeside hvor jeg kommer til at sælge direkte til danske firmaer, så går jeg vel ud fra, at jeg skal betale rumænsk skat, hvilket er væsentligt lavere end dansk. 

Mht. moms, så har jeg læst mig frem til, at jeg bare skal trække moms fra og så skal de danske virksomheder selv sørge for, at bogføre 25% af værdien af importmoms/salgsmomsen og helt samme beløb lægges til under købsmoms?

- der er selvfølgelig punktafgifter på bestemte vare, men dog ikke på de varer jeg sælger.

Er der andre ting jeg skal være opmærksom på inden jeg starter?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:29

Svært at svare præcist ud fra dine oplysninger og uden at vide om du er fuldt skattepligtig til Rumænien og ikke til Danmark. 
Ja til at du momsmæssigt skal sælge reverse charge = de danske momsregistrerede skal selv håndtere momsen og du er forpligtet til at kontrollere deres momsnummer og gemme kontrollen. Til ikke momsregistrerede skal du lægge rumænsk moms på

Der er en grænse jeg ikke kan i hovedet men tror 280.000 kr, hvor du omsætningsmæssigt bliver dansk momspligtig

Punktafgifter skal være noget dine firma kunder selv kan håndtere formentlig (være registreret for mm)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Dec 14
Skrevet kl. 11:34

Mange tak for dit svar, John. 

Hvordan kan jeg finde ud af om jeg er fuldt skattepligtig til Rumænien og ikke Danmark? Jeg opretter jo virksomheden i Rumænien og opretter en webshop. Hver gang jeg får en bestilling, så sender jeg bestillingen direkte til min leverandør, som dernæst sørger for at sende varen til mine kunder. Jeg virker egentlig bare som en slags sælger for min leverandør, hvis man kan sige det på den måde. 

Jeg vidste ikke der var en grænse, men nu ved jeg da det. Mange tak. Jeg skal nok lige læse op på hvor meget man må have a omsætning maksimum før man skal betale dansk moms. 

Mht, punktafgifter, så jeg er helt med på det er danske købere der står til ansvar for det, men der er ikke punktafgifter på mine varer, så det slipper de jo for at skulle betale. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:38

hansen:
Hvordan kan jeg finde ud af om jeg er fuldt skattepligtig til Rumænien og ikke Danmark?
det ville jeg formode du vidste ud fra dine nuværende skatteforhold. Du bliver ikke rumænsk skattepligtig af at bo i Danmark og oprette en webshop der drives fra Rumænien - eller ved at være "agent" for dine leverandører

vh John H

Tilmeldt 22. Dec 14
Skrevet kl. 11:40

Jamen, jeg kommer til at drive webshoppen fra rumænien. Jeg bliver ved med at være bosat her og virksomheden bliver også startet op her. 

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 564
Fra  HD Trading Skrevet kl. 11:58

Hej

Hvad er du for produkter du vil sælge B2B.

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Tilmeldt 22. Dec 14
Skrevet kl. 12:06

hovedsageligt kontorartikler. 

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 564
Fra  HD Trading Skrevet kl. 12:17

Hej

Jeg kunne godt være interesseret i et samarbejde, kan du ikke skrive til info@boblekonvolut.dk

mvh

Hilbert Dam

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:20

hansen:

Jamen, jeg kommer til at drive webshoppen fra rumænien. Jeg bliver ved med at være bosat her og virksomheden bliver også startet op her. 

så vil du som udgangspunkt vel være dansk beskattet - det undgår man ikke ved at ens URL/WEBSHOP er rumænsk som sådan - du må nok gå til en revisor og få gennemgået hvor du rent faktisk driver virksomheden fra og hvorfra du fakturerer osv også af hensyn til momsen. Det vil nok være en nyttig halv times gennemgang

vh John H

Tilmeldt 22. Dec 14
Skrevet kl. 12:30

Hej Hilbert, 

jeg har sendt dig en mail. Tak for interessen

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)