Jeg søger enten aktiv eller passiv investor. Jeg har ideen til et IT selskab der potentielt kan komme til at tjene styrtende med penge, og har en ide til at bygge det op for forholdsvis små penge, men må indskyde at jo større budget jo større chance for overlevelse. Webløsningen vil koste ca. 100.000 kr.lavet af min indiske IT leverandør (måske lidt højt sat) - Jeg regner med at jeg er være innovator/projektchef på projektet. Sitet vil blive hostet externt hos førende discounthost. Webmaster/marketingassistent løn første år 350.000 kr.incl fri tlf. (arbejder hjemmefra) Annonce i fagligt organisations medlemsblad eller websitereklame i 200 lande 300.000 kr. (rent gæt). Skal bruge min 10 fra hvert land Derefter skal jeg i kontakt med denne medlemsbases mulige arbejdsgivere worldwide muligvis 20000 stk, ideelt set kontakter man alle direkte men det vil sikkert koste for meget (gæt 2mio). Jeg regner derfor med at kunne sætte et affiliateprogram op så vi betaler medlemmerne når deres arbejdsgivere betaler for ydelsen. Det vil sige at jeg skal bruge et sted mellem 750000kr og 3mill kr. Jeg regner med at hver arbejdsgiver der bruger min side vil give et dækningsbidrag på 20$ om dagen (potentielt op til 2000$) og det er muligt jeg kan tilbyde min service langt billigere end andre, så rigtig mange kan finde på at tilmelde sig. Hvis 250 firmaer bruger min side vil det derfor give et forsigtigt sat dækningsbidrag på 5000$ om dagen men umiddelbart er det mere sandsynligt at flere vil bruge det. Hvis 2000 tilmelder sig bliver tallet fra 40000$ om dagen. Jeg forventer at få 33% af aktierne i selskabet og vil arbejdsmæssigt trække mig noget tilbage når sitet er klar, webmasteren ansat og markedsføringen går igang. Jeg bor i Gilleleje og foretrækker en investor fra nordsjælland/københavn, det er ikke et krav, men gør tingene lettere.
|
I farten glemte du vidst at fortælle om din ide :)