Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investor til IT selskab

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg søger enten aktiv eller passiv investor

Jeg har ideen til et IT selskab der potentielt kan komme til at tjene styrtende med penge, og har en ide til at bygge det op for forholdsvis små penge, men må indskyde at jo større budget jo større chance for overlevelse.

Webløsningen vil koste ca. 100.000 kr.lavet af min indiske IT leverandør (måske lidt højt sat) - Jeg regner med at jeg er være innovator/projektchef på projektet. Sitet vil blive hostet externt hos førende discounthost.

Webmaster/marketingassistent løn første år 350.000 kr.incl fri tlf. (arbejder hjemmefra) 

Annonce i fagligt organisations medlemsblad eller websitereklame i 200 lande 300.000 kr. (rent gæt). Skal bruge min 10 fra hvert land

Derefter skal jeg i kontakt med denne medlemsbases mulige arbejdsgivere worldwide muligvis 20000 stk, ideelt set kontakter man alle direkte men det vil sikkert koste for meget (gæt 2mio). Jeg regner derfor med at kunne sætte et affiliateprogram op så vi betaler medlemmerne når deres arbejdsgivere betaler for ydelsen.

Det vil sige at jeg skal bruge et sted mellem 750000kr og 3mill kr.

Jeg regner med at hver arbejdsgiver der bruger min side vil give et dækningsbidrag på 20$ om dagen (potentielt op til 2000$) og det er muligt jeg kan tilbyde min service langt billigere end andre, så rigtig mange kan finde på at tilmelde sig.

Hvis 250 firmaer bruger min side vil det derfor give et forsigtigt sat dækningsbidrag på 5000$ om dagen men umiddelbart er det mere sandsynligt at flere vil bruge det. Hvis 2000 tilmelder sig bliver tallet fra 40000$ om dagen.

Jeg forventer at få 33% af aktierne i selskabet og vil arbejdsmæssigt trække mig noget tilbage når sitet er klar, webmasteren ansat og markedsføringen går igang.

Jeg bor i Gilleleje og foretrækker en investor fra nordsjælland/københavn, det er ikke et krav, men gør tingene lettere.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:39

I farten glemte du vidst at fortælle om din ide :)

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 15:35

Hej,

For mig lyder det ikke som om du er klar til at få en investor med i dit projekt - Alle dine tal er simpelthen for usikre og du gætter på hvad det vil koste - Der skal laves research, skrives ned, budgetteres osv FØR man finder en investor, medmindre det er én man kender i forvejen og som ved hvad man render rundt og laver.

Det lyder heller ikke særlig "sikkert" at du vil bruge en discounthost til et onlinebaseret firma ;)

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 15:59

Må også sige hvis at budet på 300k til 200x10 reklamer indlæg i fagblade, så bliver du nok slemt skuffet. Men som Jesper siger. Se om du ikke kan konkretisere dine behov. Er det egentlig nødvendigt at have ekstern partner ind. Hvis du tror på ideen er 100k vel ikke meget at låne og så score du hele gevinsten selv... Hvis investoren udelukkende er der fordi du ikke vil stå med hele risikoen selv så tror du måske ikke helt selv på ideen.

Husk indiske IT firmaer er meget rundhåndet med deres priser og du får altså hvad du betaler for, så hvis du ikke har et specifikt UML, beskrivelse eller andet af din idé ned til mindste punktum ja så får du ikke hvad du tror. Bare husk det. hellere beskrive tingene for meget end for lidt når du outsourcer 

Tilmeldt 26. Jan 08
Skrevet kl. 16:30

mcsolutions:

I farten glemte du vidst at fortælle om din ide :)

Jeg har jo ikke noget at handle med hvis jeg fortæller nærmere om ideen på en offentlig side, den er ikke beskyttet så jeg kan ikke udelukke at der opstår konkurrence. Første på markedet har en stor fordel og nu har jeg i stedet fortalt hvordan man vinder markedet.

Som jeg har indikeret er der tale om et handelssted for en it ydelse der produceres provisionslønnet, som en betemt genre a virksomheder betaler for. Den ydelse vil jeg kunne sælge for 10-20% af prisen, dog skal det lige efterbehandles af køber - jeg regner til gengæld med at mange virksomheder køber produktet. Betragt det lidt som en side der er markedsplads, hvor køber og producent i en bestemt branche møder hinanden og hvor prisen på produktet er fastsat på forhånd.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:56

Mr. A:

Jeg har jo ikke noget at handle med hvis jeg fortæller nærmere om ideen på en offentlig side, den er ikke beskyttet så jeg kan ikke udelukke at der opstår konkurrence. Første på markedet har en stor fordel og nu har jeg i stedet fortalt hvordan man vinder markedet.

Jeg var til et foredrag forleden hvor der kom et par vigtige pointer frem. Den ene er at hvis der ikke er nogen der har lavet det du har gang i før er det nok en pænt dum ide, for det er da ret naivt at tro at du er den eneste ud af 5 milliarder mennesker der har tænkt samme tanke som dig?

Foredraget omhandlede blandt andet business kulturen i Sillicon Valey og hvis der er noget folk er gode til derovre er det at starte IT virksomheder, og der fik vi præsenteret den udemærkede betragtelse at hvis:

"Jeg har et æg og du har et æg, og vi bytter. Så har jeg et æg og du har et æg"

Men derimod hvis "Jeg har en ide og du har en ide, og vi bytter. Så har vi begge to to ideer", (http://www.idea-denmark.dk/index.php?id=605)

Det er ikke din ide som er unik men derimod din ildsjæl der er unik, jeg kunne godt tænke mig at høre mere om det og vil høre om du er interesseret i at tage et møde? Om ikke andet så bare for at diskutere ideen uden at du skal være paranoid over hvem der lytter med :) Jeg har kontor i Skive, midtjylland, mon du kan lokkes til at møde herovre? 

Tilmeldt 28. May 07
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 17:50

Jeg tror også, at du opnår meget lidt ved ikke at fortælle hvad det drejer sig om. Vi har alle set af denne type indlæg.

Det mest skræmmende er nok, at du vil trække dig tilbage når systemet er kørende. Man ville nok forvente, at arbejde på højtryk bagefter for at forbedre og udvide systemet og forretningen, når den første version er sat i produktion.

Jeg ville nok heller ikke sætte indere til at konstruere systemet... 

Tilmeldt 26. Jan 08
Skrevet kl. 17:58

Jens Lund:

Må også sige hvis at budet på 300k til 200x10 reklamer indlæg i fagblade, så bliver du nok slemt skuffet. Men som Jesper siger. Se om du ikke kan konkretisere dine behov. Er det egentlig nødvendigt at have ekstern partner ind. Hvis du tror på ideen er 100k vel ikke meget at låne og så score du hele gevinsten selv... Hvis investoren udelukkende er der fordi du ikke vil stå med hele risikoen selv så tror du måske ikke helt selv på ideen.

Husk indiske IT firmaer er meget rundhåndet med deres priser og du får altså hvad du betaler for, så hvis du ikke har et specifikt UML, beskrivelse eller andet af din idé ned til mindste punktum ja så får du ikke hvad du tror. Bare husk det. hellere beskrive tingene for meget end for lidt når du outsourcer 

Tror jeg beskrev det lidt uklart, jeg skal bruge min 10 producenter fra hvert af 200 lande, derfor skal jeg bruge een jobannonce i 200 lande og er det for dyrt køber jeg et mindre antal bannervisninger.

Jeg har et pålideligt IT firma i indien der arbejder for 10$ i timen, de kommer til at lave det til en fast pris og den pris forventer jeg vil ligge under 10000$ så jeg har et pænt spillerum op til 100000 kr i tilfælde af der er noget jeg vil have ændret. Det er selvfølgelig op til investor hvis han hellere vil betale for en dansk løsning.

Jeg er ved at bruge mine penge på et andet større projekt, et udviddet form af alibaba til hele verden, som dette it firma er ved at lægge sidste hånd på.

Min grundlæggende ide er at jeg ikke løber økonomisk risiko og jeg ender som passiv investor. 

Tilmeldt 26. Jan 08
Skrevet kl. 13:08

Søger stadig investor, hvis nogen er interesserede...

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:18

Du har tilsyneladende ikke udvidst nok seriøsitet til at folk gider henvende sig...du har lige skrevet at du har et stører projekt du har brugt alle dine penge på, du har skrevet at du vil ende som passiv investor og at du forresten heller ikke gider løbe nogen risiko. 

Så reelt hardu ikke selv noget at putte i projektet.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)