Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget skal man satse for en forretningsaftale?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Peter:
90 kr i timen? Undskyld jeg siger det så direkte, men er du ude på at ødelægge det danske erhvervsliv? :)

Det kræver da vist at du læser og forstår hvad John skriver.  Hvem er det lige der ødelægger nogen ved måske at arbejde gratis i 3 måneder!

De 90 kr. skal jo ses i lyset af du også får en gevinst ved hver salg.  

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Et udmærket svar (derfor 5 af disse mærkelige stjerner), men hvis du er villig til at risikere 3 måneders arbejde uden løn, så er din timeløn jo endnu mindre. Hvem er det så, der underbyder?

Tilmeldt 22. Oct 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil netop ikke lave opgaven hvis jeg ikke får betaling. :)

Sagen er, det er en rigtig spændende opgave som jeg ville synes var spændende at lave.

Så jeg står med muligheden at lave andet arbejde for andre kunder jeg har, som er knap så spændende, eller lave den her spændende opgave, som også kræver en vis faglig ekspertise, og derfor slet ikke mulig at få nogen til at lave til 90kr i timen.

Drømmescenariet ville være at jeg kan få en slags garanti for at jeg får løn for mine 3 måneders arbejde, men det er nok ikke muligt. 

Hvor meget skal man gå på kompromis?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46445
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Peter:

Cookie - John Hannover:
tilbyd dem en lav timepris du kan leve med hvis alt salg kikser- helt ned til 90 kr timen måske, og så fra salg 4 og frem et måske lidt mindre tal end oprindeligt

90 kr i timen? Undskyld jeg siger det så direkte, men er du ude på at ødelægge det danske erhvervsliv? :)

Ja det er mit mål med tilværelsen. Så kan du gøre det til et mål i din at læse hvad folk skriver. 

Jeg skrev først Helt enig med Ravn i - tag ikke 3 mdr gratis uanset hvad og så:

Cookie - John Hannover:
Helt enig. Max tilbyd dem en lav timepris du kan leve med hvis alt salg kikser- helt ned til 90 kr timen måske, og så fra salg 4 og frem et måske lidt mindre tal end oprindeligt. Arbejd ikke gratis i 3 mdr mod et flygtigt tilsagn om penge der måske aldrig kommer

En lav timepris DU kan leve med MÅSKE ned til 90 kr i timen (det findes der faktisk folk der må nøjes med) OG provision fra salg 4 som tilbudt.

Det her handler jo om at mødes et sted med den der vil have dig gratis i 3 mdr for noget fra salg 4 - om du så gør det på 90 kr eller 250 kr er jo ren forhandling - og ellers kan du jo bare takke nej - som jeg måske også lidt synes det læner sig mod,  i betragtning af at I jo står et stykke fra hinanden.

Men jo - mit formål dybest set er at ødelægge dansk erhvervsliv ved at svare på din tråd, bare ærgerligt det så ikke ser ud til at lykkes i denne omgang

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Peter:
90 kr i timen? Undskyld jeg siger det så direkte, men er du ude på at ødelægge det danske erhvervsliv? :)

Det kræver da vist at du læser og forstår hvad John skriver.  Hvem er det lige der ødelægger nogen ved måske at arbejde gratis i 3 måneder!

De 90 kr. skal jo ses i lyset af du også får en gevinst ved hver salg.  

 Yes

Ja der er alt for mange herinde, der konkluderer på et alt for spinkel grundlag Wink

Og når læselysten eller evnen hellere ikke er til stede, Wink går det helt galt.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 02:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
når læselysten eller evnen hellere ikke er til stede

Jeg tror nu, at der var læselyst nok, men kvaliteten af det skrevne var svingende. Jeg tror, at den gik i negativ, fordi man misforstod hinanden på dén konto. (Var det ikke klart?)

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 16
Indlæg ialt: 87
Fra  PrimoFinans Skrevet kl. 07:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter:

Hej Amino-folk!

Jeg har brug for gode råd!

Jeg er freelancer, som lige er blevet tilbudt en forretningsaftale. Den går ud på at jeg skal bruge 3 måneders arbejde på at lave et produkt til en potentiel partner, som får rettighederne.

Så får jeg et beløb pr. salg af produktet, som så dækker min løn ved 4. salg. Lige nu er kun det første salg 'garanteret'. Vi taler om et produkt som man højst vil kunne sælge til ca. 100 virksomheder i DK.

Hvordan finder jeg ud af om det er en god idé, eller et for farligt sats, når jeg ikke har arbejdet sammen med den potentielle partner før?

Som sagt, lige nu er kun det første salg garanteret. Altså 1/4 af min arbejdstid bliver betalt. Jeg har ikke råd til kun at få pengene for 1 salg. 

Hvad hvis jeg insisterer på at få betaling for mine arbejdstimer (som de så vil prutte væsentligt ned) - hvordan kan jeg finde ud af om den potentielle partner egentlig kommer til at betale mig? Er der nogle advarselssignaler i deres regnskab (det er et Aps firma, så jeg kan downloade deres regnskab fra virksomhedsregisteret)?

Jeg synes allerede nu, at der er en del af mig, der ikke stoler på den potentielle partner. Det virker som om de ikke selv vil satse på det (de skal ikke selv lave noget), men beder mig om at satse en hel masse arbejdstimer på det. Så de har forretningsidéen og kunderne, men det er mig som leverandør, der skal satse for at tjene penge på det?? Er det normalt?

Jeg er lidt uenig i, hvad de brede masser mener. Det minder lidt om indlæg á la "jeg forlanger en NDA før jeg vil fortælle en investor om min idé".

Jeg ville vende den om, og selvstændigt undersøge, om produktet reelt er til at sælge, og så vurdere min risiko efterfølgende. Fordi risiko altid er lig muligt udbytte.

Det er klart, at der skal styr på formalia, men når dét er sagt, så må man - under antagelse af, at de ikke lyver for dig - sige, at din partner også har lavet noget benarbejde.

Jeg synes, at det er typisk dansk mentalitet, ikke at ville ofre noget særligt eller tage ekstraordinære chancer. Man vil have garanteret succes, for ellers så gider man i hvert fald ikke være en del af tingene. Der er bare risici forbundet med al handelsaktivitet. 

Hvis jeg kunne et helt nichepræget håndværk og var dygtig til det, så var jeg sprunget med på den opgave, men havde samtidig sørget for en passende kontrakt, og yderligere taget aktivt ansvar for at deltage i at afsætte produktet, sådan at risikoen ikke bestod i, hvorvidt andre mennesker var i stand til at tage telefonen og få solgt produktet. Jeg havde forlangt at blive sat grundigt ind i, præcis til hvem, hvornår og hvordan produktet skulle afsættes, og at få medbestemmelse.

Så alt i alt synes jeg at der ligger en mulighed foran dig - gå helhjertet ind i den og tag ansvar for at projektet bliver fulgt helt til dørs, eller lad den helt ligge og tjen dine sikre penge, hvis du vitterligt ikke har tid og råd til at satse. Det er jo en ærlig sag  Smile

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)